Volvo weg doen of houden?

Advies

 
 
 
 
 
lukvanbelle
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 64
Berichten: 14
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 22.10.2012 - 10:52  ·  #31
Quote door John uit Drenthe

Quote door blastaway

Kan best zijn dat dit een verstuiver is, maar kan ook goed wat anders zijn. Ik zou eens kijken wat hoog nodig om te doen en kijken of je zaken kunt spreiden. De airco zal wel afvullen zijn. Heb je geen garantie op die reparatie?


Dit klopt, heeft te maken met de srs/airbagmelding. Verstuiver zit vertopt dus inspuiting werkt niet naar behoren. dus loopt op 1 cylinder minder. Ook de verbranding is minder want gaat terug naar de retourleiding. Ook de reden dat hij moeilijk wil starten.


dag John,
't verbaast mij dat een srs/airbagmelding moeilijkheden oplevert met de start.
ikzelf heb sinds dik een jaar een V70 met audi-motor 5cylinder (bwjr2001), en die heeft altijd zo'n rood lampje srs dat af en aan springt gehad. er werd mij gezegd dat dit is omdat toentijds geprogrammeerd was dat de srs airbag na 10 jaar moest worden onderhouden.
Dit zou niet meer wettelijk nodig zijn.
Sinds deze zomer heb ik wel startproblemen, zowel bij koude als bij warme motor.
Motor wordt wel rondgedraaid door startmotor, maar wil niet aanslaan.
In augustus vond mijn onafhankelijke volvo-garagist niets fout.
Zou de gasklep kunnen zijn die elektronisch gedicht en geopend wordt.
maar nu spreek jij van het rode srs-lampje.
Wat is het verband met de start van de motor precies ?
Teunie
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 23.10.2012 - 19:56  ·  #32
Tja toch even nog een update van dit topic.
Na mijn keuze om door te rijden met de Volvo (en na het vervangen van distri + pomp) is er een injector verstopt geraakt (waardoor de diesel niet in het blok maar erop werd gespoten) en is nu ook het dubbel-massavliegwiel versleten. Dit laatste kost al € 1000 aan onderdelen alleen...

Alles opgeteld heb ik besloten om de Volvo weg te doen, toch wel met een beetje pijn in het hart.
Ik ga nu de betrouwbaarheid van de Ford Mondeo uittesten...hopelijk laat hij me niet in de kou staan en start hij elke morgen, net als de V70 altijd heeft gedaan.

Evengoed bedankt voor jullie inbreng en misschien tot ziens mocht er weer ooit een Volvo komen ;)
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 23.10.2012 - 20:06  ·  #33
Da's jammer, defecte injector is pech.

Koppeling defect is een normaal slijtage onderdeel, als ik me niet vergis kan je massavliegwiel defect raken door te lang door te rijden met een slechte koppeling (weet niet of dit ook het geval was?)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 23.10.2012 - 20:16  ·  #34
Jammer.
Ik wens je veel plezier met de Mondeo.
Wellicht tot in de toekomst.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 24.10.2012 - 02:19  ·  #35
veel plezier met je ford! succes!
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 28.10.2012 - 08:31  ·  #36
Dat is balen als je op tijd van 3 maanden redelijk wat geld uitgeeft en dan vervolgens toch moet afhaken omdat je een dergelijke reparatie voor de kiezen krijgt!
Defecte verstuiver is overigens een van de meest voorkomende mankementen die ervoor zorgen dat je massavliegwiel en/of koppeling naar de vaantjes gaat.....
(tipje voor iedereen die dat nog niet wist: regelmatig injectors cleanen voorkomt veel ellende)

Veel plezier met de Mondeo.
Teunie
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo weg doen of houden?

 · 
Posted: 28.10.2012 - 11:34  ·  #37
Tja blijft inderdaad jammer, heb de afgelopen dagen nog veel km gemaakt met de Volvo en het blijft een fijne auto.
Hij gaat nu naar een handelaar dus zal straks wel weer ergens op Autoscout verschijnen in opgeknapte vorm (ofwel ergens rond Polen dat kan ook :)), hoop dat iemand er nog veel plezier van zal hebben.

De 5 cilinder sound ga ik in ieder geval wel missen.

Wie weet tot ziens!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0