Waarom soms een ander kentekengewicht bij importwagens

Zou vlgs mij middels type goedkeuring hetzelfde moeten zijn.

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Waarom soms een ander kentekengewicht bij importwagens

 · 
Posted: 14.02.2021 - 16:21  ·  #16
Die voorbeelden zijn allemaal verschillen van rond de 70kg, dat is een volle tank, en gereedschapssetje voor het gemak.

Daar kun je ook uit opmaken dat de manier van wegen per land daar verschil in kan maken.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3185
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Waarom soms een ander kentekengewicht bij importwagens

 · 
Posted: 14.02.2021 - 17:30  ·  #17
https://www.autoscout24.de/inf…beim-auto/
In D is de berekening in juli 2004 aangepast. Voor deze datum werd de brandstoftank 100% gevuld, maar werd er geen 75kg voor de bestuurder berekent.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Waarom soms een ander kentekengewicht bij importwagens

 · 
Posted: 15.02.2021 - 12:04  ·  #18
Er staan al zo weinig fatsoenlijke xc70 t6 te koop. Moet er hier ook op gelet worden.. :(

Quote door ProVolvo

Oké. Hierbij dus een voorbeeld van XC70 T6
Deze heeft een gewicht van 1901 kg.
Die van mij is vergelijkbaar en weegt 1743 kg. Dat scheelt dus 2 gewicht klasses

https://link.marktplaats.nl/m1658283804
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Waarom soms een ander kentekengewicht bij importwagens

 · 
Posted: 15.02.2021 - 21:34  ·  #19
Quote door ikbat

Die voorbeelden zijn allemaal verschillen van rond de 70kg, dat is een volle tank, en gereedschapssetje voor het gemak.

Daar kun je ook uit opmaken dat de manier van wegen per land daar verschil in kan maken.

Er is op het NL kenteken ook een "massa rijklaar", dan worden de gewichten van de bestuurder en een halve tank brandstof erbij geteld geloof ik. Scheelt iets van 100 kg.
Maar dat ze terug tellen in gewicht? Terwijl er vergelijkingsmateriaal voorhanden is, want er rijden er nog honderden van rond in Nederland.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Waarom soms een ander kentekengewicht bij importwagens

 · 
Posted: 15.02.2021 - 21:44  ·  #20
Quote door ProVolvo

Oké. Hierbij dus een voorbeeld van XC70 T6
Deze heeft een gewicht van 1901 kg.
Die van mij is vergelijkbaar en weegt 1743 kg. Dat scheelt dus 2 gewicht klasses

https://link.marktplaats.nl/m1658283804

Import uit Litouwen. De betreffende ambtenaar zal wel geen wijs hebben gekund uit de Litouwse papieren en iets wat op gewicht leek hebben overgenomen. Het feit dat er geen aanhangergewicht op kenteken staat (en je dus ook niets met deze auto mag trekken) en vrijwel alle details over milieu en verbruik ontbreken zegt wat dat betreft genoeg. Jammer want 2 gewichtsklassen extra tikt behoorlijk aan (al koop je een XC70 T6 niet om zijn zuinigheid en lichte gewicht...)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0