Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 
 
 
 
 
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 28.10.2019 - 10:29  ·  #196
Mijn ervaring met verschillende brandstoffen:
- Normale diesel bij 'witte pompen' is het verbruik het hoogst
- Normale diesel bij Shell / BP is het verbruik het laagst
- Premium diesel bij Shell / BP is het verbruik iets hoger dan de normale diesel

Ik meet altijd d.m.v. meerdere, minimaal 3 tankbeurten en gereden km / getankte liters (altijd helemaal vol) het verbruik.

Actieradius is in de zomer 1150-1250 en in de herfst / winter 900-1000. Haal dan met 75% tank ongeveer 900 km, in de zomer en 750 km in de herfst / winter.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 28.10.2019 - 10:34  ·  #197
Quote door bartv70

Ik tank altijd bij de Makro, zit naast mijn werk dus makkelijk.
Tank er altijd die diesel energy, is 2 cent duurder als de normale diesel en nog nooit problemen gehad.
Ik geloof ook niet in de verhalen van slechte brandstof van de goedkopere tankstations.


de verhalen van slechte brandstof geloof ik wel degelijk, wij hadden altijd een vaste brandstof leverancier bij ons op het bedrijf tot er iemand was die goedkoper kon.
maar na ongeveer een jaar ging de 1ne na de andere brandstof pomp bij ons stuk, toen is er een monster uit de tank getrokken en een monster bij een kennis uit de tank gehaald waarvan wij wisten dat die nog altijd de diesel haalde bij wat eerst onze vaste leverancier was en die zijn opgestuurd naar een lab en er zat wel degelijk verschil in.

waar het verschil precies in zat weet ik niet meer, ik weet wel dat de verhouding van biodiesel bij mengen in elk geval niet klopte maar dat was niet de oorzaak dat de pompen kapot gingen volgens mij.

conclussie dit was een gevalletje goedkoop is duurkoop.

en wij zijn nu weer terug bij onze vaste brandstofleverancier en accepteren dat je niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 28.10.2019 - 17:06  ·  #198
Verbruik volgens de BC is met meer wel dan niet snelweg km's onder de 10L op 100 km te krijgen.
Heb het nooit getest. Tank meestal bij de supertank bij mij om de hoek. Daar hebben ze geen v-power of iets dergelijks.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 28.10.2019 - 18:17  ·  #199
Zit er verschil in brandstof ?

Praktijkvoorbeeld van iemand die continu TinQ tankte.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 28.10.2019 - 18:50  ·  #200
Lijkt mij eerder een olie probleem dan brandstof probleem?
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 28.10.2019 - 19:05  ·  #201
Ik merk zelf verschil tussen de shel, en de makro,
Helemaal op de vorige auto. (V40)
Op de shel benzine liep hij gewoon opvallend beter.

De ford ka van mn schoonmoeder begon na 3jaar alleen maar makro te tanken af en toe te stotteren zelfs, en na 2 weken shel, stopte het schokken.
(Kan toeval zijn, maar was wel opvallend, verder niets veranderd aan de auto)
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 19.11.2019 - 09:59  ·  #202
Het verbruik van mijn S80 is een stuk verbeterd.
De reden is dat ik tijdens woon-werk verkeer niet meer harder dan 100km/u ga rijden. Dit geeft me niet alleen een gunstiger verbruik maar ook een veel relaxtere rit.
Ik ben me ervan bewust dat ik dan als 'een ouwe griep in een Volvo' rij maar hierdoor geniet ik nog meer van mijn auto. Daarbij neem ik een ontbijtje en een lekkere Latte Machiato mee :D Mijn dagelijkse ritten (2x56km) duren nauwelijks langer (max 4 minuten in het gunstigste geval) en dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het verbruik van 1 op 14!!
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 19.11.2019 - 10:40  ·  #203
Quote door Ninjabiker

Het verbruik van mijn S80 is een stuk verbeterd.
De reden is dat ik tijdens woon-werk verkeer niet meer harder dan 100km/u ga rijden. Dit geeft me niet alleen een gunstiger verbruik maar ook een veel relaxtere rit.
Ik ben me ervan bewust dat ik dan als 'een ouwe griep in een Volvo' rij maar hierdoor geniet ik nog meer van mijn auto. Daarbij neem ik een ontbijtje en een lekkere Latte Machiato mee :D Mijn dagelijkse ritten (2x56km) duren nauwelijks langer (max 4 minuten in het gunstigste geval) en dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het verbruik van 1 op 14!!


O dit herken ik, als we straks toch allen maar 100 mogen rijden ben ik er maar alvast mee begonnen. Cc op 100 en lekker de tijd uitzitten. Van het weekend opeens een 8.2l/100km op de bc. Schrok me dood 😅 van de week maar eens kijken op hoeveel ik uitkom.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 19.11.2019 - 13:01  ·  #204
Heel bekend, ik rij al bijna 10 jaar 100 (op GPS) op de snelweg. Misschien toch maar naar de 90 als de rest loopt te sukkelen rond de 100. (niemand rijdt dan 100, maar ergens tussen de 90 en 110, met soms figuren die dat gehele gebied beslaan binnen 1 km)

Constante snelheid rijden is het zuinigste.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 19.11.2019 - 16:38  ·  #205
gemiddelde bij mij is 8,3 l/ 100KM, Bijna dagelijks van Rotterdam naar Arnhem en niet altijd even economisch ;-)
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 19.11.2019 - 22:48  ·  #206
Quote door Ninjabiker

Het verbruik van mijn S80 is een stuk verbeterd.
De reden is dat ik tijdens woon-werk verkeer niet meer harder dan 100km/u ga rijden. Dit geeft me niet alleen een gunstiger verbruik maar ook een veel relaxtere rit.
Ik ben me ervan bewust dat ik dan als 'een ouwe griep in een Volvo' rij maar hierdoor geniet ik nog meer van mijn auto. Daarbij neem ik een ontbijtje en een lekkere Latte Machiato mee :D Mijn dagelijkse ritten (2x56km) duren nauwelijks langer (max 4 minuten in het gunstigste geval) en dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het verbruik van 1 op 14!!


Zo herkenbaar! Rij al jaren veelal 100 op de CC en vaak Friesland-Limburg v.v. en met de 850 automaat op LPG kon ik zelfs bijna 1 op 15 halen met een constante snelheid. Was dan voor 20 euro heen en weer ......... met de onlangs aangekochte S80 haal ik nu 1 op 12,5 maar dat kan beter. Donderdag wordt hij gekeurd en dan komen er 4 nieuwe banden op ( de winterbanden waar ik nu op rij zitten echt aan het minimum nu) en nieuwe olie erin en dat zal al wat schelen. Binnenkort vervang ik nog wat filters en dan ben ik benieuwd.

Ik heb vandaag weer wat van die stoethaspels zien rijden (nou ja, waar het voor moest doorgaan) en veelal de moderne Audi-rijders die volgens mij erg gestrest zijn of iets behoorlijk te compenseren hebben. Heb ik gelukkig geen last van en relax onder het rijden.

Groet,
Roger
Pimo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland ‘t Harde
Leeftijd: 55
Berichten: 56
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 19.11.2019 - 23:38  ·  #207
Ik kom niet lager uit dan 1 op 9 a 1op 10
Dit is wel een gecombineerd verbruik waarbij mijn vrouw kleine korte stukjes rijd en ik de snelweg KM'S.
Het gaat om een S60 edition Automaat 140 PK.
Maarja als ik me echt zuinig wil verplaatsen ga ik wel een Alto rijden ofzo.
Maar dit is ondanks het verbruik gewoon GENIETEN

Gr Pimo
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Wat is de actieradius van jouw Volvo?

 · 
Posted: 20.11.2019 - 18:15  ·  #208
Quote door VOLVOSCHEURDER

Quote door Ninjabiker

Het verbruik van mijn S80 is een stuk verbeterd.
De reden is dat ik tijdens woon-werk verkeer niet meer harder dan 100km/u ga rijden. Dit geeft me niet alleen een gunstiger verbruik maar ook een veel relaxtere rit.
Ik ben me ervan bewust dat ik dan als 'een ouwe griep in een Volvo' rij maar hierdoor geniet ik nog meer van mijn auto. Daarbij neem ik een ontbijtje en een lekkere Latte Machiato mee :D Mijn dagelijkse ritten (2x56km) duren nauwelijks langer (max 4 minuten in het gunstigste geval) en dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het verbruik van 1 op 14!!


O dit herken ik, als we straks toch allen maar 100 mogen rijden ben ik er maar alvast mee begonnen. Cc op 100 en lekker de tijd uitzitten. Van het weekend opeens een 8.2l/100km op de bc. Schrok me dood 😅 van de week maar eens kijken op hoeveel ik uitkom.


Ik heb op deze tank 1 op 13 gerede. Of tewel bloedje zuinig voor mn doen. Ik ben milieu bewust 🤣😇😁
 
Selected quotes for multi-quoting:   0