Mijn ervaring met verschillende brandstoffen:
- Normale diesel bij 'witte pompen' is het verbruik het hoogst
- Normale diesel bij Shell / BP is het verbruik het laagst
- Premium diesel bij Shell / BP is het verbruik iets hoger dan de normale diesel
Ik meet altijd d.m.v. meerdere, minimaal 3 tankbeurten en gereden km / getankte liters (altijd helemaal vol) het verbruik.
Actieradius is in de zomer 1150-1250 en in de herfst / winter 900-1000. Haal dan met 75% tank ongeveer 900 km, in de zomer en 750 km in de herfst / winter.
- Normale diesel bij 'witte pompen' is het verbruik het hoogst
- Normale diesel bij Shell / BP is het verbruik het laagst
- Premium diesel bij Shell / BP is het verbruik iets hoger dan de normale diesel
Ik meet altijd d.m.v. meerdere, minimaal 3 tankbeurten en gereden km / getankte liters (altijd helemaal vol) het verbruik.
Actieradius is in de zomer 1150-1250 en in de herfst / winter 900-1000. Haal dan met 75% tank ongeveer 900 km, in de zomer en 750 km in de herfst / winter.
Mijn dagelijkse ritten (2x56km) duren nauwelijks langer (max 4 minuten in het gunstigste geval) en dit wordt ruimschoots gecompenseerd door het verbruik van 1 op 14!!
van de week maar eens kijken op hoeveel ik uitkom.

