Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3193
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.05.2023 - 10:43  ·  #1516
IMIV wordt geladen met software voor een specifieke HU. Als het goed is zit er een sticker op met HU type en audio ingang.
Geen idee of je zelf software kan downloaden om dat aan te passen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.05.2023 - 11:00  ·  #1517
Klopt Jeroen. Mijn classic, zwarte, heeft een stikkertje en werkt op de hu-x50 en via de SAT ingang.

Kan niet goed zien of ook het rev cam vakje is aangekruiste maar dat zou te regelen moet zijn indien niet.

Wat ik nog niet helemaal duidelijk heb is de titel op de HU display.

Als ik op rnd druk krijg ik
1 simpel mode
2 naam van bedrijf
3 een nummer.

Ik luister eigenlijk altijd via Djeezer en die zou de Tag mee moeten geven dus titel info zou te doen moeten zijn.

Iets met simpel en advanced mode. Wil alleen niet dat ik de bediening via de iPhone moet doen Ipv de auto..
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 08.05.2023 - 21:15  ·  #1518
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 08.05.2023 - 21:31  ·  #1519
Ideaal, zo’n lage uitvoering, ben je in 1x klaar.
Daar ga je zeker gemak van hebben.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3193
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 08.05.2023 - 23:28  ·  #1520
Wat weegt zo'n moderne grote krik?
Ik heb een oude van mijn schoonvader maar dat ding is niet te tillen. Ook niet meer te rollen door vast geroeste wieltjes, vandaar.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.05.2023 - 08:31  ·  #1521
Quote door Jeroen

Wat weegt zo'n moderne grote krik?
Ik heb een oude van mijn schoonvader maar dat ding is niet te tillen. Ook niet meer te rollen door vast geroeste wieltjes, vandaar.

Zwaar :lol: Ik heb min of meer dezelfde, maaar dan van HBM en die zit op zo'n 35kg
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 657
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.05.2023 - 18:23  ·  #1522
De originele brochure van de Limited Edition van mijn modeljaar. Gewoon voor de heb O-)....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.05.2023 - 19:15  ·  #1523
Leuk !😀
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3210
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.05.2023 - 19:28  ·  #1524
Herkenbaar! 😉
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 10.05.2023 - 18:37  ·  #1525
Een APK keuring gekocht :-p
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.05.2023 - 11:12  ·  #1526
Quote door Martinus83

Niks, maar wel een nieuwe krik gekocht!


Verstandige keus.
Twee jaar geleden heb ik ook zo'n krik aangeschaft omdat de kleine hobbykrik niet meer voldeed.
Voor een standaard auto is zo'n krikje voldoende maar bij de V70N AWD die ik had kwamen de wielen niet van de grond en had ik al een "verhoging" gemaakt waarmee de hefhoogte net voldoende was. Maar bij de origineel verlaagde C30 van mijn zoon paste die daar niet onder, was te hoog.
Voor de XC70 vond ik deze constructie niet veilig genoeg en wilde ik geen risico hiermee lopen. Daarom ook een degelijke garagekrik gekocht waarmee de XC hoog genoeg komt en die ook onder C30 van mijn zoon past.
Ook een extra rubber voor de krik gekocht om beschadigingen aan de auto's te voorkomen.

En omdat ik door artrose in mijn handen totaal geen kracht meer heb om alleen de 19 inch wielen bij de XC er op te leggen een "wielhanger" besteld. Een collega wees me op het bestaan hiervan. Moet de wielhanger nog thuis krijgen maar hoop dat dit het wisselen een stuk prettiger maakt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.05.2023 - 13:13  ·  #1527
Quote door ProVolvo

Quote door Martinus83

Niks, maar wel een nieuwe krik gekocht!


Verstandige keus.
Twee jaar geleden heb ik ook zo'n krik aangeschaft omdat de kleine hobbykrik niet meer voldeed.
Voor een standaard auto is zo'n krikje voldoende maar bij de V70N AWD die ik had kwamen de wielen niet van de grond en had ik al een "verhoging" gemaakt waarmee de hefhoogte net voldoende was. Maar bij de origineel verlaagde C30 van mijn zoon paste die daar niet onder, was te hoog.
Voor de XC70 vond ik deze constructie niet veilig genoeg en wilde ik geen risico hiermee lopen. Daarom ook een degelijke garagekrik gekocht waarmee de XC hoog genoeg komt en die ook onder C30 van mijn zoon past.
Ook een extra rubber voor de krik gekocht om beschadigingen aan de auto's te voorkomen.

En omdat ik door artrose in mijn handen totaal geen kracht meer heb om alleen de 19 inch wielen bij de XC er op te leggen een "wielhanger" besteld. Een collega wees me op het bestaan hiervan. Moet de wielhanger nog thuis krijgen maar hoop dat dit het wisselen een stuk prettiger maakt.


dat werkt goed zo'n " wielhanger" , ik heb wel geen 19 inch, maar 235/40-18 wielen zijn ook best wel zware jongens. :D
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.05.2023 - 17:33  ·  #1528
Quote door Jeroen

Wat weegt zo'n moderne grote krik?
Ik heb een oude van mijn schoonvader maar dat ding is niet te tillen. Ook niet meer te rollen door vast geroeste wieltjes, vandaar.


Kg of 30. Dit is de winntec Y420250, kan van 75, tot 510 mm, dubbele plunjer en poly wieltjes.
Ik heb aluminium overwogen, die heft winntec ook, ook voor ongeveer 200 euro.
Maar ervaring leert dat die 375 mm toch te weinig is. Die wegen de helft, max 20 kg (zijn er ook in combi staal/alu) maar tis niet dat ik mijn krik vervoer ofzo..


Ik heb ooit een omega gehad, zon ding van 800 mm lang, 40 kg, deze kon ook erg laag en was lang, fijn voor toendertijd lage golfjes. Heb nog steeds een lage Lupo, daar gaat deze winntec ook onder.

Quote door ProVolvo

Quote door Martinus83

Niks, maar wel een nieuwe krik gekocht!


Verstandige keus.
Twee jaar geleden heb ik ook zo'n krik aangeschaft omdat de kleine hobbykrik niet meer voldeed.
Voor een standaard auto is zo'n krikje voldoende maar bij de V70N AWD die ik had kwamen de wielen niet van de grond en had ik al een "verhoging" gemaakt waarmee de hefhoogte net voldoende was. Maar bij de origineel verlaagde C30 van mijn zoon paste die daar niet onder, was te hoog.
Voor de XC70 vond ik deze constructie niet veilig genoeg en wilde ik geen risico hiermee lopen. Daarom ook een degelijke garagekrik gekocht waarmee de XC hoog genoeg komt en die ook onder C30 van mijn zoon past.
Ook een extra rubber voor de krik gekocht om beschadigingen aan de auto's te voorkomen.

En omdat ik door artrose in mijn handen totaal geen kracht meer heb om alleen de 19 inch wielen bij de XC er op te leggen een "wielhanger" besteld. Een collega wees me op het bestaan hiervan. Moet de wielhanger nog thuis krijgen maar hoop dat dit het wisselen een stuk prettiger maakt.


Ja zeker, gaat tot mijn pensioen mee denk ik. Ik heb mijn vorige nog lagnere krik verkocht ooit, die was nog zwaarder. Daarbij bleef een compacte aldi krik over die het heeft begeven nu ik die volvo 3 jaar hebt.. Plunjer lek, bevestigin stang verbogen, ondanks de 2 ton spec..
steinenj
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.05.2023 - 20:13  ·  #1529
Olie (5W30 van Action :p), ruitenwisserbladen, lucht- en pollenfilter en 20 nieuwe wielbouten omdat de huidige allemaal roesten en dat ziet er lillik uit... Vandaag en morgen is er extra korting bij Autodoc dus meteen maar besteld.

Oh en een laptop (een oude Lenovo, built like a tank, past wel bij de Volvo dacht ik) zodat ik Win7/10 kan draaien om mijn DICE te kunnen gebruiken. Die heb ik al een tijdje op de plank liggen want ik kreeg 'm niet aan de praat in een VM op mijn Macbook... kan ook zijn dat ik er nu dan achter kom dat de DICE het helemaal niet doet, maar ja...
MathijsT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 224
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.05.2023 - 22:34  ·  #1530
Beginnen met vandaag dan, Thule dakdragers voor de V70 én voor onze bagagekar.

En gisteren, een bagagekar, voor de geïnteresseerden, een Saris Arba. Doel is om de kampeerspullen wat makkelijker mee te kunnen nemen en de MTB’s op de kar!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0