Je zult het vast weten maar leds zijn 'richtinggevoelig'... plus en min moeten aan de juiste kant worden aangesloten, anders werken ze niet (i.t.t. een gloeilamp). Soms wordt die vergissing nog wel eens gemaakt met van die steeklampjes in het interieur. Plaatst men ledjes...werken ze niet omdat ze verkeerdom zitten.
Haha nee dat is mij inderdaad wel duidelijk, misschien heeft de vorige eigenaar ook gewoon iets gedaan waardoor ze kapot zijn hoor.
De belangrijkste functie (heel veel licht maken) doet het wel, dus dat is wel fijn.
Mag het ook zijn “wat wil ik kopen”?
Ik heb een V70 uit 2001 met manuele stoelen. Ik kan waarschijnlijk een mooie set leren stoelen kopen uit 2001 maar zijn elektrisch verstelbaar. Volgens mij niet verwarmd. Kan ik dit zo overzetten? Zie wel bedrading liggen en zekeringkast is voorbereid….
Mag het ook zijn “wat wil ik kopen”?
Ik heb een V70 uit 2001 met manuele stoelen. Ik kan waarschijnlijk een mooie set leren stoelen kopen uit 2001 maar zijn elektrisch verstelbaar. Volgens mij niet verwarmd. Kan ik dit zo overzetten? Zie wel bedrading liggen en zekeringkast is voorbereid….
Er is een redelijk recent topic over het plaatsen van electrische stoelen in een versie die die af fabriek niet had.
Je zult even moeten zoeken, bijvoorkeur via Google dan kom je er wel.
Dat was best een ding als ik me goed herinner . Het is helaas niet gewoon een kwestie van 12v erop en gaan . Je zult ws software (?) nodig maar uiteindelijk moet de computer soort van ok geven , zo niet dan schijnt na ongeveer 30 sec de boel stil te vallen.
Het verschilt per uitvoering en bouwjaar. Bij de facelift in mijn geval was het monteren en het elektrisch bedienen werkte. Ook de memory functie van de stoelen, naar niet van de spiegels, die zijn elektrisch weer anders. Ik rijd gewoon rond zonder memory functie op de spiegels, gaat prima.
Stoelverwarming werkte pas na een software installatie.
In het geval van de facelift werkt de aansturing van de twee canbus kabels, de software bepaalt vervolgens welke features je krijgt.
Vóór de facelift werkt het wat simpeler meen ik, maar als de kabels er niet liggen, dan moet je echt aan de gang. Er zijn wel wat topics te vinden hier, het is al veel vaker gedaan.
Helaas werkt mijn zoekfunctie niet, vandaar de vraag. Ik zie wel 2 can kabeltjes zitten en een dikkere 12v kabel…maar die kan ook voor de stoelverwarming zijn….het is ietwat vreemd, ik heb de bediening voor verwarmde stoelen er gewoon in zitten. Maar geen verwarmde stoelen. Zie ook alle contacten in het zekeringkastje bezet zijn.
Niet doorvertellen; maar gisteren 2 Landsail banden laten monteren. Met Pinksteren een voorband aan gort gereden op een scherpe stoeprand en dit waren de enige banden in de juiste maat die ter plaatse gemonteerd konden worden, muv een paar oude versleten kumo's. Moet het er maar mee doen, denk toch niet dat ik überhaupt verschil in banden merk. Wat me opvalt is dat deze band qua prijs vergelijkbaar is met de A merken, had even gecheked op websites. Apart toch voor een el cheapo bandenmerk.
Niet doorvertellen; maar gisteren 2 Landsail banden laten monteren. Met Pinksteren een voorband aan gort gereden op een scherpe stoeprand en dit waren de enige banden in de juiste maat die ter plaatse gemonteerd konden worden, muv een paar oude versleten kumo's. Moet het er maar mee doen, denk toch niet dat ik überhaupt verschil in banden merk. Wat me opvalt is dat deze band qua prijs vergelijkbaar is met de A merken, had even gecheked op websites. Apart toch voor een el cheapo bandenmerk.
Met nat wegdek kan je de werking van de ABS wel testen met Landsail rubber.