Quote door FritsXC70
Olie voor de XC70 met T5 motor. Verbruik 1 liter op 3700 km. Vind ik best veel. Schijnt normaal te zijn, zegt de garage.....??
Daar had mijn 5 cil diesel geen last van.
Het is ook aardig wat, maar niet buiten de specs van de fabrikant dus heb je weinig om op te staan mocht je dit aan willen kaarten.
Je had toch wel een VEA met het "juiste" motornummer gekocht meen ik? Boven de 150 duizend. Dan zit je wel safe qua zuigerveren, ik vermoed dat een 2017 model dat wel is..
Dan zou er nog olie ook nog kunnen verdwijnen via de turbo. Je ziet geen oliesporen/zweetsporen onder de motorkap?
Voorlopig zou ik het verbruik goed monitoren en vandaar uit actie ondernemen indien nodig.
Om het blok = de kop mooi schoon te krijgen is walnutblasting vrij goed heb ik begrepen. 2 chemische reinigingen zijn de BG platinum service en de HHO behandeling van TPR. Als je het financieel kan doen zou ik voor de walnoten gaan, maar dat is aan jou.
Maar bovenstaande is nog niet aan de orde. Ik had dat verbruik overigens niet bij mijn vorige auto met T4 motor, zelfde blok andere turbo. Daar hoefde ik nooit bij te vullen.
Suc6 hoor.