Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

· 
Posted: 25.06.2025 - 15:23  ·  #1876
Quote door elevating

Niet gekocht. Maar gekregen. Een accessoire voor de S80 die ik nog nooit gezien had. Origineel Volvo. Helaas mist er 1 plastic schroefdopje dus daar even wat op verzinnen.

In de categorie: wat heb je eraan, maar wel leuk:

Toevallig! M'n buurman heeft laatst een (Duitse import) S80 gekocht, die had dezelfde kappen. Was een pre-facelift 'tussenmodel' (dus met meegespoten sierstrips maar wel de oude achterklep, voorbumper en spiegels)
Veldweg
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.06.2025 - 16:07  ·  #1877
Gekocht vandaag......maar ff door de zure appel heengebeten:

- aandrijfas LV
- remschijven en blokken rondom
- motorsteun midden en rechts (rest was al nieuw)
- Skil slagmoersleutel met accu, lader enz. 1200Nm (!) :)
- setje wielen met prima banden tweedehands gehaald

Dus: ik heb wat te doen........
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 26.06.2025 - 22:25  ·  #1878
Quote door Jeroen

Zou op op de S60/V70 moeten passen.

Heb zo ook op de V70….
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Nou ja, niet helemaal vandaag

· 
Posted: 27.06.2025 - 09:32  ·  #1879
Maar al weer vorige week de dubbel-din "goed" laten inbouwen. Irriteerde me al toen ik de xc90 kocht dat ik de radio/telefoon knoppen op het stuur niet kon gebruiken, en ook het ontbreken van 12volt op de console was lastig. En ik wilde FM-ontvangst.

Dus naar Leeuwarden waar ongeveer twee kilometer overbodioge draden, het display van de originele MM-eenheid en nog zo wat werd opgeruimd. Helaas, de FM kabel lag los op de printplaat, en om dat nu te laten herstellen is een dure liefhebberij. Nieuw is dan bijna goedkoper.

En nog langer geleden zijn in Kampen de koplampen gepolijst.

Het irritante dingen lijstje is korter geworden :)
FritsXC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

· 
Posted: 27.06.2025 - 16:30  ·  #1880
Olie voor de XC70 met T5 motor. Verbruik 1 liter op 3700 km. Vind ik best veel. Schijnt normaal te zijn, zegt de garage.....??
Daar had mijn 5 cil diesel geen last van.
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 29.06.2025 - 12:36  ·  #1881
Vandaag dan maar een Metra 99-9229G mount besteld ipv een cheap Ali ding. Zal een stuk beter smoelen. Toevallig kwam ik ook nog 165mm speakerringen tegen voor de hoedenplank dus ook maar mee besteld. Dan kunnen daar de JBL stage1 in die ik alweer heb vervangen voor JBL stage3 in de voordeuren.
De gehele audio upgrade is toch iets boven budget uitgekomen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.06.2025 - 14:28  ·  #1882
Quote door Gummiebeer

De gehele audio upgrade is toch iets boven budget uitgekomen.

Maar je hebt straks wel precies wat je wilt en dan ben je het verschil nog wel een keer vergeten.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 29.06.2025 - 15:06  ·  #1883
Quote door FritsXC70

Olie voor de XC70 met T5 motor. Verbruik 1 liter op 3700 km. Vind ik best veel. Schijnt normaal te zijn, zegt de garage.....??
Daar had mijn 5 cil diesel geen last van.

Het is ook aardig wat, maar niet buiten de specs van de fabrikant dus heb je weinig om op te staan mocht je dit aan willen kaarten.
Je had toch wel een VEA met het "juiste" motornummer gekocht meen ik? Boven de 150 duizend. Dan zit je wel safe qua zuigerveren, ik vermoed dat een 2017 model dat wel is..
Dan zou er nog olie ook nog kunnen verdwijnen via de turbo. Je ziet geen oliesporen/zweetsporen onder de motorkap?

Voorlopig zou ik het verbruik goed monitoren en vandaar uit actie ondernemen indien nodig.

Om het blok = de kop mooi schoon te krijgen is walnutblasting vrij goed heb ik begrepen. 2 chemische reinigingen zijn de BG platinum service en de HHO behandeling van TPR. Als je het financieel kan doen zou ik voor de walnoten gaan, maar dat is aan jou.
Maar bovenstaande is nog niet aan de orde. Ik had dat verbruik overigens niet bij mijn vorige auto met T4 motor, zelfde blok andere turbo. Daar hoefde ik nooit bij te vullen.
Suc6 hoor.
Bohmsje
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 06.07.2025 - 07:33  ·  #1884
Sinds 4 maanden ben ik vader geworden. Het idee was er direct om het plaatje compleet te maken: met vrouw, kind, 2 honden, dakkoffers en sleurhut achter de V70 op vakantie. Dat is toch wel het ultieme plaatje wat echt bij deze auto hoort!
Alsof het zo moest zijn, vertelde mijn zus dat ze een andere caravan gekocht hadden en deze helaas moesten verkopen.. tada, hier ben ik, ik wil hem wel eens een 2 weken uitproberen op onze oprit om te kijken of deze caravan iets voor ons is...
Gistermiddag nog originele caravan spiegels opgehaald bij een erg aardige man in Rosmalen, waarna we met zijn 3en richting mijn zus reden om de caravan op te pikken. Oud beestje, maar met wat liefde kunnen we er nog veel plezier samen aan beleven! Het was erg krap de 35 meter achteruit onze oprit op komen, maar uiteindelijk staat hij nu!

De pret is begonnen, schoonmaken en inventariseren wat erin moet etc!

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.07.2025 - 08:49  ·  #1885
Chapeau met je chateau 😄 ziet er keurig uit zeg, vaste leider en fietsenrek op de dissel. Gaat vast leuk worden 👍

Selected quotes for multi-quoting:   0