Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 
 
 
 
 
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 25.09.2022 - 17:40  ·  #1321
Ik heb ze zelf jaren onder mijn V70 gehad.
Vond en vind ze nog steeds een van de mooiere velgen :Thumbsup:
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 27.09.2022 - 19:00  ·  #1322
Quote door FullThrottle

Ik moest toch nog de ontgrendelingsknop van de geartronic vervangen dus ik had, een beetje eigenwijs, ook maar een nieuwe pookhoes gekocht voor mijn V70 bij TuningTM. Ik zag ergens anders op dit forum al niet zulke goede berichten over TuningTM maar ik dacht "ach voor die paar tientjes kan ik het wel eens proberen" en de originele pookhoes is absurd duur als je er al één kunt vinden. Hieronder een fotootje en dan kun je toch wel heel goed zien dat de pookhoes van TuningTM in het geheel niet in de buurt komt van het origineel. Gat bovenin is veel te groot en het hele hoesje is domweg veel groter dan het origineel. Het leer is trouwens wel van een mooie kwaliteit dus ik ga nog wel even kijken of met een schaar en een naaimachine de pookhoes toch nog passend te maken is.

Als er iemand nog een adresje/link weet voor een enigszins betaalbare goede/originele pookhoes hoor ik dat trouwens graag!




Ff mezelf quoten. Heeft lang geduurd maar de pookhoes is vervangen. Ik heb nog geprobeerd om een pookhoes te laten maken. Maar om een lang verhaal kort te maken. Die man had er uiteindelijk geen zin in. Maar goed de twee weken dat ik wachte totdat de beste man aangaf er geen zin in te hebben was ik dus maar even aan het prutsen gegaan met de te grote pookhoes die ik bij TuiningTM gekocht had. Ik wou wel dat de automaat rondom de pook een beetje dicht zat. Heb toen aan de keukentafel een ijzerdraadje in de hals van het hoesje van TM geprutst en heb er aan de onderkant een stuk vanaf geknipt. Toen bleef de hoes eigenlijk al best redelijk zitten om de pook. Later toen bleek dat het nieuwe hoesje niet gemaakt zou worden het plastic frame eronder in gezet (kwestie van een paar sneetjes onderaan in het leer snijden) en het resultaat is dus helemaal zo gek nog niet. Kortom voor 32 piek en wat geprutst nu dus m'n kunstleren beschadigde pookhoes vervangen door een mooie stevige kwaliteit zwartleren pookhoes.

joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 27.09.2022 - 19:32  ·  #1323
Das een dankbaar klusje! Heb je direct zichtbaar genot van :-)
Tijdje terug ook gedaan, wel bij een handbak, die was ook wat 'lang' en naderhand nog een keer wat ingekort.
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 27.09.2022 - 19:52  ·  #1324
Quote door joriz

Das een dankbaar klusje! Heb je direct zichtbaar genot van :-)
Tijdje terug ook gedaan, wel bij een handbak, die was ook wat 'lang' en naderhand nog een keer wat ingekort.


Ja ben er blij mee :-) . Met name de hals van de pookhoes van TM was lomp groot. Zit er nu acceptabel aan denk ik. Maar wellicht dat ik de hoes door het ijzerdraadje nog wat verder aan de draaien nog wat strakker aan de pook kan zetten.
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 04.10.2022 - 18:09  ·  #1325
Even naar de sloop geweest. Voor totaal 10 euro het volgende kunnen scoren:

(Geen idee hoe het allemaal genoemd moet worden 🙈)

Een luchtrooster bestuurderskant links
Een klein rooster/klepje op het dashbord
Een reserve oliepijlstok
Een tankklep bevestiging
Een plastic bevestiging schroef van de rechterklep van de tunnel/middenconsole
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 06.10.2022 - 19:39  ·  #1326
Een compleet atacama interieur voor de R, nog wat poets werk nodig, maar wordt denk ik heel mooi. Binnenkort dus een compleet gobi interieur te koop.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3208
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 06:37  ·  #1327
Mooi!
NBK89
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 08:43  ·  #1328
Een complete airbag inclusief stuurknoppen vanwege mijn wens cruise control in te bouwen, voor mijn V70 (2004)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 09:58  ·  #1329
Quote door NBK89

Een complete airbag inclusief stuurknoppen vanwege mijn wens cruise control in te bouwen, voor mijn V70 (2004)


Dacht dat de V70 standaard was uitgerust met cruise control. Maar dat is dus niet zo?
Van alle Volvo's die ik heb gehad, had alleen de 440 geen CC, maar dat was ook een vrij basic uitvoering (wel 2 liter en schijven achter :P )
NBK89
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 10:15  ·  #1330
Het is wel allemaal voorbereid in de V70. Het is een sotwarematige aanpassing. De benodigde hardware (knoppen) zijn voor weinig wel te vinden. Ik heb de auto nog niet zo lang (1 maand). Wel al heen en weer naar Zuid-Europa geweest. Gemis van de CC was wel duidelijk. Vandaar de aankoop van bovengenoemde.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3765
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 11:23  ·  #1331
Quote door joriz

Quote door NBK89

Een complete airbag inclusief stuurknoppen vanwege mijn wens cruise control in te bouwen, voor mijn V70 (2004)


Dacht dat de V70 standaard was uitgerust met cruise control. Maar dat is dus niet zo?
Van alle Volvo's die ik heb gehad, had alleen de 440 geen CC, maar dat was ook een vrij basic uitvoering (wel 2 liter en schijven achter :P )

Op (Duitse) importauto's zie je soms wel eens dat de CC mist, net zoals b.v. climate control, dan zit er nog een handmatige airco in. Echt heel stom soms qua opties die Duitse auto's (dan hebben ze b.v. wel lederen bekleding en stoelverwarming).
NBK89
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 11:54  ·  #1332
Quote door [-Tom-]

Quote door joriz

Quote door NBK89

Een complete airbag inclusief stuurknoppen vanwege mijn wens cruise control in te bouwen, voor mijn V70 (2004)


Dacht dat de V70 standaard was uitgerust met cruise control. Maar dat is dus niet zo?
Van alle Volvo's die ik heb gehad, had alleen de 440 geen CC, maar dat was ook een vrij basic uitvoering (wel 2 liter en schijven achter :P )

Op (Duitse) importauto's zie je soms wel eens dat de CC mist, net zoals b.v. climate control, dan zit er nog een handmatige airco in. Echt heel stom soms qua opties die Duitse auto's (dan hebben ze b.v. wel lederen bekleding en stoelverwarming).


Mijn heeft inderdaad wel stoelverwarming, lederen bekleding en climate control maar een "kaal stuur"
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 07.10.2022 - 22:48  ·  #1333
Cruise Controle is idd heel fijn, zeker bij langere afstanden. Maar beslist niet standaard. De 850 die ik destijds kocht was een Holiday uitvoering die een aantal extra ‘s had maar geen CC. Gelukkig biedt Volvo de mogelijkheid om achteraf de originele opties alsnog in te bouwen. En daar heb ik gebruik van gemaakt en vele jaren plezier van gehad.
Duitse Volvo’s zijn idd vaak erg kaal uitgevoerd. Waar in Nederland vaak speciale extra luxe uitvoeringen zoals R-Design geleverd worden zijn Duitse versie heel kaal.
FritsXC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 67
Berichten: 304
Geregistreerd: 02 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 08.10.2022 - 08:59  ·  #1334
Quote door ProVolvo

Duitse Volvo’s zijn idd vaak erg kaal uitgevoerd. Waar in Nederland vaak speciale extra luxe uitvoeringen zoals R-Design geleverd worden zijn Duitse versie heel kaal.


Dat is niet mijn ervaring. Mijn (Duitse) D4 is behoorlijk compleet: Blis, verwarmbare E voorruit, standkachel met timer, Automatisch groot licht, adaptive CC, meesturende Xenon koplampen. Valt dus best mee :).

Als je mij nu vraagt welke uitvoering mijn D4 is? Geen idee, Momentum++ ?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 08.10.2022 - 10:01  ·  #1335
Staat op de B-stijl, aan de kant van de achterdeur.

Ik ben het wel eens met Willy dat in Duitsland de luxere Volvo’s dunner bezaaid zijn.
Ik heb een aantal jaren geleden een V40 voor mijn schoonouders gezocht en uiteindelijk ook gevonden, maar dit was een stuk lastiger als in Nederland.
Ze zijn er dus wel, maar moeilijker te vinden t.o.v. Nederland.
Enige voordeel wat je daar vaak wel hebt, is dat de kilometerstand doorgaans gunstiger is, zeker met een diesel.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0