Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 
 
 
 
 
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 27.12.2022 - 16:50  ·  #1426
Gekocht?... tja, zoiets.

Vandaag een automaat flush beurt voor de V70 gekocht. Mijn vaste garage scheen ook een flush apparaat te hebben zoals enkele forumsponsors ook hebben, dus toch maar eens geprobeerd. Ze schakelt beter van de 2 naar de 3, daar zat vaak een schok in. Ook de lock-up versnelling gaat ze soepeler in wanneer ik richting de 75 sukkel, voorheen 'kloenkte' ze daar echt in.
Daarnaast bij Bogijn in het dorp een lucht- en interieurfilter gehaald.
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 06.01.2023 - 19:36  ·  #1427
Bij mijn laatste bezoek aan Poika viel ons op dat mijn mistlampen voor hun beste tijd gehad hebben. Dof en vochtig van binnen, Ook de koplampen (halogeen) verdienen geen schoonheidsprijs meer en worden weer dof nadat ze twee jaar geleden zijn gepolijst bij de koplampdokter:



Dus de stoute schoenen aangetrokken en wat vervangende onderdelen besteld bij VParts, R&D Carparts en op Amazon.

Bij VParts een set devil eye koplampen (donkere variant), nieuwe mistlampen met daarbij de led inserts, een paar converterkabels die bij deze koplampen nodig zijn bij het facelift model, bij R&D Car Parts twee nieuwe stelmotoren van het pre facelift model en via amazon Philips X-tremeVision Pro150 H7 en HB3 lampen (dim- en grootlicht) en wat silvervisions voor de richtingaanwijzers. Belangrijk voordeel van de nieuwe koplampen vind ik zelf dat ze een glazen kap hebben in plaats van een kunststof kap op de originele facelift lampen. Ik vind glas er mooier uitzien en ik heb het idee dat de kunststof kappen sneller dof worden, maar dat is een aanname.





De nieuwe koplampen zijn overigens twee keer opgestuurd door VParts, in de eerste levering was er één helemaal aan barrels en nummer twee lichter beschadigd. Prima service: na reclameren en mailen van foto's is direct een paar nieuwe verzonden. Twee dagen later een mail met retourlabel gehad en de kapotte exemplaren geretourneerd.



Dit geheel wil ik dan eigenlijk ook nog afmaken met een blokjesgrille van ACTuning omdat de originele facelift grille geen pan is met de donkere koplampen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar het type zonder chrome omlijsting. De auto is zelf al redelijk donker in de kleur titanium grey...



Wanneer ik de keuze voor de grille heb gemaakt en deze ook in huis is maar eens bellen met Poika voor een afspraak om de boel te laten monteren.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 06.01.2023 - 20:52  ·  #1428
Een nieuwe bobine voor mijn S70 .......

Dazzle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 09.01.2023 - 18:23  ·  #1429
Ook maar n nieuwe bobine aangeschaft voor mijn V70 Classic. Kreeg melding van Autodoc dat er vandaag 41% korting was op jil veul…..
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 10.01.2023 - 22:28  ·  #1430
Een nieuwe GROM VOLVO-SC BT3 interface gekocht voor de S70. Komend weekend weer een klusje ............
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 245
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.01.2023 - 11:50  ·  #1431
Setje Bilstein B4 schokbrekers voor de C30 van mijn vrouw :-)
Leuk werkje voor als het wat warmer is.
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 208
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 11.01.2023 - 15:05  ·  #1432
Quote door ed-oorklep

Setje Bilstein B4 schokbrekers voor de C30 van mijn vrouw :-)
Leuk werkje voor als het wat warmer is.


Leuk werkje voor je vrouw bedoel je? :P
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.01.2023 - 10:09  ·  #1433
60ltr vat olie gekocht 5w30 , kan ik weer een paar jaar voort , zelf 3 auto's die er op rijden de Volvo's en de Peugeot 107 van onze dochter .
Dan af en toe nog vriend of kennis die zijn auto een beurtje doet .

Dan is zo een vaatje toch snel weer leeg , betaal nu dik 100Euro meer voor zo een vaatje ,dat is wel weer even slikken tegenwoordig .
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.01.2023 - 12:50  ·  #1434
Quote door olaf

60ltr vat olie gekocht 5w30 , kan ik weer een paar jaar voort , zelf 3 auto's die er op rijden de Volvo's en de Peugeot 107 van onze dochter .
Dan af en toe nog vriend of kennis die zijn auto een beurtje doet .

Dan is zo een vaatje toch snel weer leeg , betaal nu dik 100Euro meer voor zo een vaatje ,dat is wel weer even slikken tegenwoordig .


Pas geleden voor onze smart (1e generatie) 5 liter 0W40 gehaald (oa MB gecertificeerd)... iets van 70 of 80 euro. Eenzelfde bus olie van 5 liter van Castol was bijna 120 euro (automaterialen zaak prijzen dan hè)... das pas schrikken 😬
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.01.2023 - 14:15  ·  #1435
Quote door Winterswijkposse

Quote door olaf

60ltr vat olie gekocht 5w30 , kan ik weer een paar jaar voort , zelf 3 auto's die er op rijden de Volvo's en de Peugeot 107 van onze dochter .
Dan af en toe nog vriend of kennis die zijn auto een beurtje doet .

Dan is zo een vaatje toch snel weer leeg , betaal nu dik 100Euro meer voor zo een vaatje ,dat is wel weer even slikken tegenwoordig .


Pas geleden voor onze smart (1e generatie) 5 liter 0W40 gehaald (oa MB gecertificeerd)... iets van 70 of 80 euro. Eenzelfde bus olie van 5 liter van Castol was bijna 120 euro (automaterialen zaak prijzen dan hè)... das pas schrikken 😬


Het scheelt wel een hoop centjes ,zo een 60ltr vat ,meer dan 3euro de ltr in dit geval .
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.01.2023 - 21:11  ·  #1436
Een originele Volvo deurvanger voor de bestuurdersdeur. Het huismerk heeft het amper 4 maanden volgehouden ..... in dit geval is goedkoop dus duurkoop geweest.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 12.01.2023 - 21:18  ·  #1437
Huismerk laat ik altijd links liggen. Huismerk is in het leven geroepen om maar 1 reden: lagere verkoopprijs en betere marge dan origineel. De kwaliteit laat zich raden.
Dazzle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 121
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.01.2023 - 18:19  ·  #1438
Andere ophangrubbers besteld voor mijn Ferrita uitlaat waarvan de einddemper net wat te laag hangt…. Morgen binnen, zaterdag erop zetten…..
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.01.2023 - 22:28  ·  #1439
Maar een diepte investering gedaan: een set nieuwe ABL koplampen voor de XC90 gekocht. De huidige doen het prima, althans voor de apk. Lampjes verschillend en versleten, de lenzen mogen gepolijst worden voor het mooie, ze geven licht maar ik zie niks… reflectoren waarschijnlijk helemaal opgebrand. Via motointegrator met nog 7% extra korting een set voor minder dan 1000 euro kunnen vinden. Met nieuwe lampjes er in ;)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1528
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je vandaag voor je Volvo gekocht.

 · 
Posted: 17.01.2023 - 22:43  ·  #1440
Quote door Doeke Dobma


. De huidige doen het prima, althans voor de apk.

ze geven licht maar ik zie niks…



Ken het fenomeen. Eigenlijk echt absurd dat dat APK waardig is.

Na die meet meter voor de APK is het licht zo diffuus dat het bij wijze van spreken dood op de grond valt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0