Wat valt hier jullie op?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 19:38  ·  #31
Quote door Philken

in't zuiden noemen ze dat: gas geven 8-)


Letterlijk en figuurlijk. :D
Zwollenaar
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achter PC, of in de auto
Leeftijd: 47
Berichten: 104
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 20:47  ·  #32
Ik zat meer te denken dat de dagteller niet gereset was...
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 21:17  ·  #33
Hallo allen,
Afgelopen zaterdag (en toen was best wel winderig) Ik ben naar onze oosten buren gegaan daar 98 vol getankt (65L) en de tellers op NULL gezet.
Daarna vanuit Gronau direct naar Den Haag gereden en weer terug en heb ik deze km-stand ff vastgelegd want dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik reed constant op CC met gemiddeld 130 km/h.
Ik lees hier en daar veel over dat S60 houdt meer van snelwegen dan stads verkeer 8-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 21:42  ·  #34
Een S60 is meer een cruiser.
Als je veel snelweg rijdt, dan zal deze ook minder olie verbruiken dan wanneer je in de stad rijdt.
130 gemiddeld.....,nu maar hopen dat je geen trajectcontrole bent gepasseerd.
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 10.04.2013 - 22:36  ·  #35
flitsnav heeft zijn werk gedaan :bandit:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 11.04.2013 - 18:16  ·  #36
Quote door Bigdog

Quote door EnnoE34

;) dat is me vandaag ook opgevallen. Morgen maar eens kijken wat ik morgen ga scoren op benzine. Ik verwacht boven de 1 op 13.


Pas wel op, de scootmobielen zijn tegenwoordig ook rap, voor je het weet komen ze je voorbij. :D


;) Nou zo langzaam rij ik nu ook weer niet ;).

1030 KM en 76 liter benzine is het resultaat. Dat na drie dagen rijden, wat stadsverkeer (100km), wat lokaal verkeer (200km), 50 km (te) stevig doorrijden op binnendoor weggetjes net over de grens en de rest snelwegkilometers. Ik heb me daarbij aan de maximale snelheid gehouden, dus geen slipstreamen achter vrachtwagens enzo. Wel valt op dat met een dergelijke rijstijl je erg je best moet doen om rustig te rijden, vooral acceleratie en cruise control leveren veel winst op.

Zo kom je dan uit op een km-prijs rond de 12 cent per km. Voor het plezier in de Volvo vind ik dit geen succes. Het zorgt er wel voor dat je nog eniszins betaalbaar in de Volvo op benzine kunt rijden.

Ik denk dat het best mogelijk is nog zuiniger te rijden, maar dan kom je idd in gevecht met de scoot-mobielen @Bigdog.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 11.04.2013 - 18:45  ·  #37
Even serieus......,
Het lijkt er aardig op dat je investeringen vruchten af beginnen te werpen.
Nice done.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 11.04.2013 - 19:52  ·  #38
Ja, lijkt er idd op dat de moeite en geldt gestoken in de Auto wel 'n vruchten begint af te werpen.

De volgende actie wordt "koude-start" brandstofverbruik minimaliseren. Overigens, het LPG bifuel luchtfilter zorgt er wel voor dat de auto volgas redelijk vlot accelereert. In hoeverre dit ook bijdraagt aan een minimaal brandstofverbruik op benzine durf ik niets over te zeggen.

Volgende maand komen er eindelijk vier low-energie zomerbandjes onder de wagen. Komende dagen dus focus op de Landi Omegas instalatie werkend te krijgen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3217
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 12.04.2013 - 18:27  ·  #39
Die 12 cent per kilometer is alleen de benzine neem ik aan? Als je onderhoud/wegenbelasting/verzekering/alles er bij telt ga je gauw richting 30 cent. 27,41 cent in mijn geval, sommige dingen moet je niet bijhouden zeggen ze :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat valt hier jullie op?

 · 
Posted: 12.04.2013 - 19:16  ·  #40
Die 12 cent per km is idd alleen benzine. Als ik rustig aan rijd op LPG kwam ik tot vorige week inclusief de benzine kosten uit rond de 7 cent per km. Rijdend op LPG bespaar ik dan dus 5 cent per km.

In 2012 kwam ik all in op een km-prijs van 29 cent per km. In 2013 wordt dit wel wat lager, ik hoop ergens rond de 19 cent per km.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0