Wat is Wijsheid

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 21.06.2020 - 22:46  ·  #16
Ik zou er niet aan moeten denken m'n R weg te doen. Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt.

De afgelopen 5 maanden wegens omstandigheden ruim 10.000km op de klok er bij gezet. Kost wat maar hey, het rijdt ook echt super. Jammer van die centen, maar ik rijd toch echt liever in de R dan in "iets" anders.

Bedenk goed wat je doet. Je hebt nu een speciale auto in je bezit. Ik maak het geregeld mee dat ik een leuk praatje heb bij een tankstation of een duimpje onderweg. Dat is toch ook wat waard.
Leuker dan met de meute mee tuffen in een uitgeklede huppeltrut.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 21.06.2020 - 22:53  ·  #17
Quote door Steve

Leuker dan met de meute mee tuffen in een uitgeklede huppeltrut.


Zo denk ik er ook over met mijn xc70 t6😉
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 21.06.2020 - 23:31  ·  #18
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor private lease.

Zie het veel in m'n omgeving, met zo'n huur auto.
De eerste weken een maanden zijn ze er blij mee.
Maar als het wat langer duurt, dan zie je dat een hoop (zeker niet allemaal) er wel spijt van krijgen om verschillende redenen.

1 is bijv een vriend die nu een huis wil gaan kopen.

Het lease bedrag is dan een lening, die van je mogelijke hypotheek afgetrokken word. Dwz een heel stuk lagere hypotheek.
Tja dan de auto weg doen.
Heeft m 2 jaar van z'n 5 jarige contract.
En mag nu dus een paar duizend euro betalen aan boete.


Een andere heeft een fikse relening gekregen omdat hij bij een onderhoudsbeurt gemiddeld de laatste 3 jaar toch wel over zn km’s heen is gegaan.
Tja even een keer op vakantie met de auto extra. En je zit zo over je km’s heen.


Je word heel lief onder je ballen gekieteld om een auto te gaan leasen.
Maar zodra je dan echt opgewonden raakt, dan pakken ze ze hard vast. En de komende jaren gaan ze steeds harder knijpen
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 06:59  ·  #19
Die 2 punten die je noemt weet je natuurlijk van te voren.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 08:27  ·  #20
Nou, lang niet iedereen staat daar bij stil, denkt zo ver vooruit of schat de mogelijke consequenties serieus genoeg in... anders zou de slogan 'lenen kost geld' ook niet nodig zijn. Ik vind het wel een goede waarschuwing, het doet je denken wat je nog meer zou willen realiseren gedurende de tijd van de lease, en of dit roet in het eten kan gooien.
Extreem uitgedrukt is lenen boven je stand leven, al kan het niet altijd voorkomen worden, bijv voor een huis. Toch creëert de afbetaling een blok aan je been waar je verstandig en draagkrachtig mee om moet kunnen gaan. Een auto leasen die je bij kopen niet kan betalen is niet heel anders. Ik zou er zelf wel mee oppassen, maar soms past het wel. Ik heb bijv een collega die voor plm 3-4 jaar uit India hier is. Spreekt de taal niet, wilde geen 2e hands auto kopen ivm risico's en garage, dus voor hem is private lease incl onderhoud een prachtig product.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 08:40  ·  #21
Quote door Steve

Ik zou er niet aan moeten denken m'n R weg te doen. Geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt.

De afgelopen 5 maanden wegens omstandigheden ruim 10.000km op de klok er bij gezet. Kost wat maar hey, het rijdt ook echt super. Jammer van die centen, maar ik rijd toch echt liever in de R dan in "iets" anders.

Bedenk goed wat je doet. Je hebt nu een speciale auto in je bezit. Ik maak het geregeld mee dat ik een leuk praatje heb bij een tankstation of een duimpje onderweg. Dat is toch ook wat waard.
Leuker dan met de meute mee tuffen in een uitgeklede huppeltrut.


Zo denk ik er eigenlijk ook over, Ik hou van auto's die je niet op elke hoek van de straat ziet, geen dertien in een dozijn auto.
Toevallig zag ik vanmorgen dit filmpje.
https://www.msn.com/nl-nl/auto…spartandhp

Al met al heb ik toch besloten om de R te houden, wat de 850 betreft ( vooral met die B6 eronder) die rijdt ook wel relax.

Iedereen bedankt voor de reacties.
BV023
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 08:41  ·  #22
Ik doe nu, na 3 jaar en daarmee de looptijd, de lease v40 er uit.
Ik lees dat je het hebt over 500,- per maand, maar met een eigen auto reken je vaak je brandstof er bij.
Ik heb het gedaan destijds omdat mijn oude v70 diesel (1999) erg duur werd met 25 dkm per jaar (boven 500dkm op de teller) en ik steeds onverwachte kosten had boven het regulier gereserveerde budget. Dat, plus helemaal nieuw rijden gaf de doorslag.
Dan noem je nog een basis uitvoering. Persoonlijk zou ik nooit in een basis uitvoering willen rijden. Jouw R is ook niet basis en hoewel je nieuw kiest, doe je toch een stap terug in beleving.

Ik reed een nordic+ v40 t2 geartronic (ja wel de basis motor) maar heerlijke auto. Betaalde wel 545 per maand obv 3 jaar en 25000 km.
Nu gaat hij er uit omdat ik geen 25000 per jaar meer hoef te rijden en alleen privé. net als jij, zo’n 10000 km per jaar Max.

Ben zelf blij dat ik weer terug mag naar een lekkere V70 (my 2002 gekocht) heerlijk volle bak, fantastische auto’s. Niet vanwege de maandlast, maar de v40 was toch nooit echt eigen, qua gevoel. Maar ook dat is weer heel persoonlijk.

Gewoon goed kijken of je de maandelijkse lasten er voor over hebt. De rekensommen die je worden voorgehouden met een korrel zout nemen want je moet appels met appels vergelijken. PL rijden is alom geaccepteerd en zie je steeds vaker, het is fantastisch comfortabel qua auto maar ook service. De auto wordt voor onderhoud opgehaald, hij wordt gewassen, je hebt nergens omkijken naar, geen verassingen in kosten. Uiteraard is bij Volvo de service hoog. Dat stukje rust en comfort komt met een prijskaartje, logisch.

Succes met je keuze!
BV023
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 08:47  ·  #23
Oké, je was er al uit... haha.
knarfmk1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Alkmaar
Berichten: 18
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 10:06  ·  #24
Quote
Al met al heb ik toch besloten om de R te houden, wat de 850 betreft ( vooral met die B6 eronder) die rijdt ook wel relax.

Iedereen bedankt voor de reacties.


Jammer ;)
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 10:56  ·  #25
Quote door knarfmk1

Quote
Al met al heb ik toch besloten om de R te houden, wat de 850 betreft ( vooral met die B6 eronder) die rijdt ook wel relax.

Iedereen bedankt voor de reacties.


Jammer ;)


Hoi Frank

je heb het al gelezen zie ik , toch maar besloten om de R te houden, succes met je verdere zoektocht.

Groet

Audy
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wat is Wijsheid

 · 
Posted: 22.06.2020 - 22:25  ·  #26
Quote

Al met al heb ik toch besloten om de R te houden, wat de 850 betreft ( vooral met die B6 eronder) die rijdt ook wel relax.


Denk wel een verstandige keuze. Bram heeft zoveel in die R geïnvesteerd, die is echt goed nu.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0