Welke acculader aanschaffen?

V70N T5 MY2000

Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: Welke acculader aanschaffen?

· 
Posted: 07.12.2018 - 19:24  ·  #31
Heb zelf vandaag een Noco Genius G15000 aangeschaft.
Laad met Max 15 Ampere.
Heb hem hoofdzakelijk aangeschaft om eens rustig een paar middagjes onbezorgd te testen en ervaring op te doen met Vida en Dice, zonder de accu te zwaar te ontladen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 19:26  ·  #32
Dan kan je toch ook de motor starten? Of sta je binnen? Het lijkt allemaal heel ingewikkeld maar je bent vrij gauw door alle modules en tabbladen heen als je het mij vraagt. Instellingen aanpassen is redelijk beperkt. Analyses en adaptaties etc zijn uitgebreid maar doe je alleen indien nodig, toch?
Ed
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 19:40  ·  #33
Je kunt wel even grasduinen in Vida als je wilt, dus snap wel dat je de lader eraan wilt.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2018 - 19:47  ·  #34
Als je niet echt waardes wilt opvragen, kan je ook gewoon nadat je de auto hebt uitgelezen, je laptop met vida mee naar binnen nemen.
Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 01:30  ·  #35
Mijn eerste ervaring met Vida/Dice ruim een jaar geleden was na een redelijk moeizame installatie (op de laptop) dat ik na een klein uurtje prutsen in de auto met een lege accu stond. Al die tijd de motor laten draaien vond ik toen een beetje not done.....
Ok ik heb mijn accu van destijds (80Ah) inmiddels vervangen voor een 100Ah model, maar het gevoel blijft.
En daar ik maar weinig tijd had voor het prutsen met..... Bleef ook de ervaring met Vida bij mij een tikkie achter.
Geeft bij mij toch een gerust gevoel dat ik ff lekker kan aanklooien, zonder mij zorgen te maken over een lege accu.
Buiten mijn gevoel.... Bij H. Arends zetten ze ook bij de meeste software aanpassing / vida gebruik de accu aan de lader.
En na enig informeren leek mij dit wel een geschikt allround modelletje😉
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2018 - 06:19  ·  #36
Vind het een verstandige keuze ! Sterker nog, als er een Volvo bij een dealer komt en ze moeten hem uitlezen met Vida word er standaard een accubooster op gezet. Als ik hier een wat langer durend iets heb met Vida gaat er ook meteen een accubooster op. Heb het al een keer gehad met een V60 dat alleen de achter remmen op servicestand zetten al teveel was voor de accu... Deze auto's gebruiken zeer veel van de accu als hij op contact staat.

Selected quotes for multi-quoting:   0