Welke diesel variant te nemen?

 
 
 
 
 
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Welke diesel variant te nemen?

 · 
Posted: 05.12.2016 - 14:20  ·  #16
Quote door libres

Nou, het is een mooie zwarte V70 2.4D R-design automaat (163pk) geworden uit mei 2010 met 212k op de teller.
hij is in belgie geleverd en in NL geimporteerd 2012.
Ga er de komende tijd werk in steken. (olie verversen, automaat spoelen).

Met de oliedop eraf hoor ik een klok/stampend geluid. Ik begrijp dat dit de vacuumpomp kan zijn. Moet die dan vervangen worden? Of is dit normaal geluid?
Oliedop erop hoor je niets afwijkends loopt ie heel mooi. Ook geen stampen of boot-geluid.


Hoeft niet per se de vacuumpomp te zijn. Punt is dat de onderste steunen vacuumrubbers zijn. Als het geluid - met de dop eraf - gelijk blijft, terwijl je het vacuum van de steunen haalt, dan zijn de motorrubbers kapot. Zijn eenvoudig te vervangen.
Kan natuurlijk ook gewoon een vacuumslang zijn die stuk is. Je hoeft je nog niet meteen zorgen te maken!
teebonk
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Welke diesel variant te nemen?

 · 
Posted: 05.12.2016 - 20:00  ·  #17
Quote door JJM

Quote door libres

Nou, het is een mooie zwarte V70 2.4D R-design automaat (163pk) geworden uit mei 2010 met 212k op de teller.
hij is in belgie geleverd en in NL geimporteerd 2012.
Ga er de komende tijd werk in steken. (olie verversen, automaat spoelen).

Met de oliedop eraf hoor ik een klok/stampend geluid. Ik begrijp dat dit de vacuumpomp kan zijn. Moet die dan vervangen worden? Of is dit normaal geluid?
Oliedop erop hoor je niets afwijkends loopt ie heel mooi. Ook geen stampen of boot-geluid.


Hoeft niet per se de vacuumpomp te zijn. Punt is dat de onderste steunen vacuumrubbers zijn. Als het geluid - met de dop eraf - gelijk blijft, terwijl je het vacuum van de steunen haalt, dan zijn de motorrubbers kapot. Zijn eenvoudig te vervangen.
Kan natuurlijk ook gewoon een vacuumslang zijn die stuk is. Je hoeft je nog niet meteen zorgen te maken!


Heeft het 2010 model nog vacuum steunen? Volgens mij niet hoor...
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Welke diesel variant te nemen?

 · 
Posted: 05.12.2016 - 22:57  ·  #18
 
Selected quotes for multi-quoting:   0