Welke geluidsbron in jouw V70

 
 
 
 
 
Supervijfcilinder
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Boskoop
Leeftijd: 43
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 04.10.2012 - 22:42  ·  #31
Sinds gister een originele subwoofer in m'n V70 :-). Geluid is al een stuk beter, allen nog lang niet optimaal:-(. Heb de standaard speakers erin zitten.
Zit te denken aan high performance, maar daar hangt nogal een prijskaartje aan... Nu ook montage ringen gevonden waarmee je " gewone" speakers erin kan monteren. Heeft iemand hier ervaring mee?
En dan misschien toch ook nog maar een versterker.
RRO
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 20
Geregistreerd: 11 / 2010
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 05.10.2012 - 09:27  ·  #32
Ik heb ook verloopringen in mijn voorportieren zitten. Alles via een versterker, overigens...

Je kunt dan een 16CM composet in de deuren bouwen (tweeters op de originele plek in de deuren, maar beter is op de A-stijl..). Vaak heb je voor hetzelfde geld als originele speakers, veel beter klinkende speakers van een ander merk. Ikzelf heb gekozen voor het merk Ground Zero. Maar denk ook aan Focal, Rainbow, Dynaudio, Hifonics, Gladen, enz enz.

Misschien geen bekende merken, maar wel zeer goed klinkend spul allemaal (naar mijn mening veeeel beter dan originele speakers). Je zou ook voor bekendere merken als Pioneer, Kenwood e.d. kunnen gaan, maar laat je dan niet verleiden tot de goedkopere series. Dan kun je beter voor origineel Volvo performance gaan denk ik.
daxje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 50
Berichten: 107
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 05.10.2012 - 11:03  ·  #33
Quote door Bigdog

Klinkt goed.
Onderbreekt de telefoon ook het geluid van de Grom ?


Jazeker! Tijdens het USB muziek spelen gewoon op het "next number" knopje op het stuur drukken en je neemt de telefoon aan. Evt met volume knoppen wat harder of zachter zetten. En met "previous number" hang je weer op. En vervolgens speelt de muziek weer verder.

Met de Iphone en Navigon navigatie aan en aangesloten op de ipod-kabel worden de stemaanwijzingen door de muziek heen gesproken. Dat werkt helemaal mooi. De muziek wordt hierbij licht ge-mute...

Ik ben er echt heeeeeel blij mee! :D :D :D
rendall
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 05.10.2012 - 17:56  ·  #34
Zo'n grom setje is ook al gauw 300 euro voor een v70 met RTI. Dan toch maar een FM transmitter voorlopig.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 05.10.2012 - 18:47  ·  #35
Als de Grom zo duur zou zijn had ik hem waarschijnlijk niet gekocht. 124 euro!!!

http://www.motrade.nl/index.ph…29&lang=NL
questionmarc
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 05.10.2012 - 22:53  ·  #36
Ik heb vandaag (ja het was even droog) de D-stijl tweeters ingebouwd. Ik vraag me alleen af, op het plastic kapje voor de speakers zit een stuk schuim geplakt, moet dat eraf? Ik hoor de speakers wel met dat schuim voor, maar het lijkt me zo raar.

Geluid is nu achter een stuk voller, en de kinderen kunnen nu beter meezingen :)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 05.10.2012 - 22:58  ·  #37
Interessant zo'n Grom.

@RRO,
Doe minder bekende merken, welke jij noemt behoort wel tot de absolute wereldtop qua eenheden.
Overigens, premium audio werkt ook met Dynaudiocomponenenten, dat niveau haal je niet met pioneer of kenwood.
Maar goed, gezien het prijsniveau van deze componenten is het ook niet zo vreemd dat ze alleen bekend zijn bij de ( muziek )liefhebbers.
De meeste mensen vinden het gewoon te duur.
rendall
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 06.10.2012 - 19:36  ·  #38
Quote door Turbodesk

Als de Grom zo duur zou zijn had ik hem waarschijnlijk niet gekocht. 124 euro!!!

http://www.motrade.nl/index.ph…29&lang=NL


Niet te gebruiken met een RTI systeem!
Dus ik zit al gauw tegen de euro 300,- helaas.
daxje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 50
Berichten: 107
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 06.10.2012 - 19:44  ·  #39
Niet werkend met RTI ? Je kunt het wel selecteren op de website van motrade....
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 06.10.2012 - 20:38  ·  #40
Ik vind het wel grappig dat er een grote hoop merken genoemd worden, maar die wel heel verschillend in de markt geplaatst zijn... je kunt niet zomaar lukraak één van die merken nemen omdát het een topmerk is... en daar wil ik ook nog wel even de kanttekening bij plaatsen dat een aantal van die topmerken allang niet meer de kwaliteit van bijvoorbeeld 10 jaar geleden, er zijn veel stuntsetjes in omloop...


het is maar net wat je wilt met je geluid in de auto, wil je knallen, juist heel puristisch of high end....


als headunit heb ik een pioneer f900bt, blijft een toptoestel, zelfs nu nog...navigatie, bluetooth, dvd (divx) en een mooi scherm...

ik heb de premium speakers (volgens mij volledig geproduceerd door dynaudio) in de deuren, en daar kunnen maar weinig composets aan tippen, , ik heb deze aktief aangestuurd met een audison vrx 4 kanaals versterker, en doordat de placering erg goed is aangepast aan de akoestiek van de auto, ben ik het er niet zomaar mee eens dat je er maar lukraak 16 cm compos in moet zetten..

alles in mijn deuren is afgefilterd op 63Hz zodat er geen vervorming optreedt bij hoge volumes, de bassen krijg ik vervolgens van mijn 2 subwoofers achterin (emphasers in aparte behuizingen en apart versterkt)

Wel zouden de tweeters wat mij betreft in de a stijlen mogen maar dan creeer je wel heel direct geluid, das maar net wat je mooier vindt....
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 07.10.2012 - 12:08  ·  #41
Quote door gillerbee

ik heb de premium speakers (volgens mij volledig geproduceerd door dynaudio) in de deuren, en daar kunnen maar weinig composets aan tippen..


Dat bedoel ik.
Een set welke je absoluut niet moet onderschatten, hetgeen hier wel gebeurd.
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 07.10.2012 - 12:48  ·  #42
Ik heb een HU-803 met 9 high preformance speakers en een grom met een aansluiting voor m,n ipod in de middenconsole, die met m,n stuurbediening te bedienen is. Top geluid.... :love:
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 07.10.2012 - 14:17  ·  #43
Als ik het zo eens lees is mijn installatie toch eigenlijk maar bagger :( :lol: :fgrin:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 07.10.2012 - 14:25  ·  #44
Mooi, dan heb je weer iets voor op je lijstje. :D
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Welke geluidsbron in jouw V70

 · 
Posted: 07.10.2012 - 14:29  ·  #45
Ach ja!!! ik kan nog duizenden euro's uitgeven aan leuke dingen voor mijn wagentje ik heb nog vele wensen maar mijn lijst word steeds langer :lol:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0