Welke h7 lamp. Iemand een idee.

Jullie mening

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.01.2021 - 18:58  ·  #16
Hier een test die ze op mijn werk hebben gedaan: https://www.autobild.de/artikel/h7-lampen-test-4498647.html
Over het algemeen is het zo dat de lampen die meer licht geven korter mee gaan, terwijl ze duurder in aanschaf zijn, dus dat is ook een afweging.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.01.2021 - 19:49  ·  #17
Als me lampen een jaar mee gaan vindt ik het al goed. Ben ik ook wel gewend. Overdag voer ik geen dimlicht. Dus het is puur voor in de avonden.
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 846
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.01.2021 - 19:58  ·  #18
Heb vorige maand Philips extreme vision gekocht, merk wel dat ik beter zicht heb in het donker maar dan wel op verlaten wegen en geen neerslag. De reflectie van de borden en belijning is zeker beter dan de gewone h7
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.01.2021 - 22:24  ·  #19
Quote door Walterj

Hier een test die ze op mijn werk hebben gedaan: https://www.autobild.de/artikel/h7-lampen-test-4498647.html
Over het algemeen is het zo dat de lampen die meer licht geven korter mee gaan, terwijl ze duurder in aanschaf zijn, dus dat is ook een afweging.


Wat in je bericht wordt aangehaald is dat de Aldi (ja die goedkope Duitse winkel) H7 lampen levert die bovenmatig presteren. Heb ze sinds 2 jaar en voor een prijs ( 2stuks voor €5,-) , dat je ze bij iedere 10k beurt kunt vervangen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.01.2021 - 22:48  ·  #20
Ik heb al een tijd de GE longlife of extralife er in zitten, dat is blijkbaar een goede tussenweg tussen levensduur en een goed lichtbeeld. En inderdaad ze gaan al best lang mee.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 26.01.2021 - 00:27  ·  #21
Als je echt wit licht wilt, dan ontkom je niet aan Xenon of LED. Ik heb op de S80 een projector ombouw gedaan icm LED en ik wil echt niet meer terug. Kom daar gewoon mee door de APK, ze zijn goed afgesteld en geven het correcte lichtbeeld

De beste ervaringen met halogeenlampen heb ik ook met Osram Nightbreakers en op de tweede plaats Philips Xtremevisions.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 26.01.2021 - 05:49  ·  #22
De racing vision zijn nog feller dan de extreme vision, dat is echt wel een verschil.
Ik rij nogal vaak op onverlichte 80km wegen, dus ik vind dat verschil goed merkbaar.
ECS
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Aadorp (bij Almelo)
Berichten: 95
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Philips X-treme Vision

 · 
Posted: 26.01.2021 - 07:44  ·  #23
Heb de Philips X-xtreme Vision sinds januari 2020 en ze bevallen qua lichtopbrengst goed, de levensduur valt me tegen.
Heb ze beiden al moeten vervangen. (augustus 2020)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 26.01.2021 - 15:47  ·  #24
Quote door ECS

Heb de Philips X-xtreme Vision sinds januari 2020 en ze bevallen qua lichtopbrengst goed, de levensduur valt me tegen.
Heb ze beiden al moeten vervangen. (augustus 2020)


Deze had ik ook in de V70 en ook bij mij viel de levensduur tegen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 27.01.2021 - 08:25  ·  #25
Ik heb er gisteren maar een setje Phillips Racing vision in gezet. 10min werk dus dat scheelt. 😆 benieuwd hoe het zal gaan 👍
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 27.01.2021 - 09:33  ·  #26
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 27.01.2021 - 10:11  ·  #27
Quote door M95

Quote door ECS

Heb de Philips X-xtreme Vision sinds januari 2020 en ze bevallen qua lichtopbrengst goed, de levensduur valt me tegen.
Heb ze beiden al moeten vervangen. (augustus 2020)


Deze had ik ook in de V70 en ook bij mij viel de levensduur tegen.

Dat is de tradeoff van dergelijke lampen, ze slijten harder.

Ik heb al 2 jaar Osram Night Breaker Laser H4 lampen in m'n 480 zitten en dat bevalt qua lichtopbrengst uitstekend, maar ik rijd bijna nooit met die auto en overdag heb ik de DRL aan, dus dat is niet echt een representatief vergelijk.

Racing Vision is de Philips tegenhanger van Osram Night Breaker.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.10.2021 - 19:26  ·  #28
Verhaaltje gaat toch nog even verder. Al hoewel de Phillips wel oke zijn blijf ik toch teweinig licht opbrengen naar mijn meening. Het zou beter moeten kunnen. Led is een no go want ik wil mede weg gebruikers niet verblinden. Nu denk ik aan een set Xenon achter af inbouw. Dat schijnt wel oke tezijn zonder andere tot last tezijn. Heeft iemand zo iets wel eens ingebouwd? En wat zijn de meeningen er over?
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.10.2021 - 20:30  ·  #29
Mooi van Aldi die prettig geprijsde H7 lampjes.

Ooit bij de APK van een andere auto gesneuveld vanwege H4tjes van een bouwmarkt.
Waren niet af te stellen, hadden ook een waardeloos lichtbeeld.
Twee Osram H4tjes brachten het gewenste resultaat.

Nooit meer die naamloze troep van bouwmarkten.
Tref ik de H7 lampjes bij Aldi dan neem ik ze mee, mooi voor reserve.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Welke h7 lamp. Iemand een idee.

 · 
Posted: 25.10.2021 - 21:11  ·  #30
Quote door VOLVOSCHEURDER

Verhaaltje gaat toch nog even verder. Al hoewel de Phillips wel oke zijn blijf ik toch teweinig licht opbrengen naar mijn meening. Het zou beter moeten kunnen. Led is een no go want ik wil mede weg gebruikers niet verblinden. Nu denk ik aan een set Xenon achter af inbouw. Dat schijnt wel oke tezijn zonder andere tot last tezijn. Heeft iemand zo iets wel eens ingebouwd? En wat zijn de meeningen er over?


Yep, echter niet met de originele lampunits.
De reflector dient ervoor ontworpen te zijn anders krijg je niet het gewenste lichtbeeld.

lichtarmaturen van voertuigen mogen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten.
Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.

Wellicht dat de heren APK keurmeesters hier ook nog wat over kunnen willen zeggen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0