Welke motorolie

 
 
 
 
 
V70-2.5FT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 74
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Welke motorolie

 · 
Posted: 20.01.2021 - 23:10  ·  #46
Quote door deusjevo

Heb net 5W30 A3/B4 gehaald bij m’n automaterialenzaak

Had begrepen dat ik de filterhouder kon verwijderen met dop 36, deze had ik dus een tijdje al aangeschaft echter nu kijk ik onder de auto en heb ik een tool nodig om het filter te verwijderen...


Ik heb dus zo'n dop 36 nodig, als je hem niet nodig hebt wil ik hem wel van je over nemen.
Ik heb vorige week van mijn v70nn de olie gewisseld maar had een dop 36 voor extra groot gereedschap. Dat paste niet op de standaard ratel set.
(Snap niet dat er mensen zijn die die filterhuizen zo vast snoeren) maar na veel geklooi alles netjes los kunnen krijgen. En alles op een normale manier weer vast gezet.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Welke motorolie

 · 
Posted: 20.01.2021 - 23:34  ·  #47
Heb vandaag de oliefilter tool van Aliexpress bij mn automaterialenzaak gescoord, het is maat 86/87 (mm) - 16 (nokjes)
Morgen een brug gereserveerd voor 2 uurtjes in een DHZ garage en dan aan de klus.
Auto beurt geven en even de staat van de ophanging bekijken, ben ik wel benieuwd naar.

Mocht de tool passen dan mag je die dop 36 wel overnemen hoor maar je kan hem eigenlijk net zo goed kopen bij Hornbach voor de dezelfde prijs als de verzendkosten.
Meen dat ik er 7 of 8 euro voor betaald heb bij Hornbach, geen topkwaliteit maar dat is ook niet nodig voor een dop die je eens per jaar gebruikt.

EDIT: 7,70 euro :D
https://www.hornbach.nl/shop/W…tikel.html
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Welke motorolie

 · 
Posted: 21.01.2021 - 12:24  ·  #48
Nou, het is weer gebeurd hoor.
Motorolie + filter en gelijk even het onderstel bekeken, hier geen verrassingen gezien verder.

De oliefiltertool paste goed en alles is weer fris en lekvrij.
De dop 36 niet nodig gehad.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0