Op welke 15" winterbanden rijd jij de komende winter?

welk merk is beter: conti, michelin of vredestein?

 
 
 
 
 
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Op welke 15" winterbanden rijd jij de komende winter?

 · 
Posted: 05.02.2013 - 00:12  ·  #31
Topic is misschien al een beetje verlopen maar ik wilde toch ook nog even reageren..
Ik rij een 2001 V70 en heb van mijn 855 de 15" stalen velgen meegenomen.
In 2009 heb ik die velgen op de V70 gepast en ze paste... dus toen de banden laten vervangen Vredestein 15"x 65 x 195 snowtrac3, een prima band.
Echter nu komt het...
4 weken geleden heb ik mijn schijven en remblokken voor vervangen, schijven waren dunner dan 25mm en blokken net 3mm... dus tijd voor een remmen wissel.
In Alkmaar origineel Volvo schijven en blokken besteld en deze gemonteerd... fluitje van een cent.
Maar nu paste mijn 15" stalen velgen niet meer althans de lasnaad tikte marginaal tegen de buitenzijde van de remklauw :o
Dit gebeurde bij beide wielen...

Dus heb eerst een week met de alu zomer wielen moeten rijden om de eerste millimeters de remblokken af te remmen... Daarna paste de 15" wielen weer.

Dus.... in mijn geval passen de 15" stalen velgen dus NIET!!!! als deze banden op zijn ga ik toch naarstig opzoek naar 16" wielen.
Ik had ook nog voor 2 á 3mm spoorverbreders kunnen kiezen... heb alleen geen idee of die er wel zijn.
Voorlopig ben ik weer op winter banden... met de 15" wielen....
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Op welke 15" winterbanden rijd jij de komende winter?

 · 
Posted: 05.02.2013 - 18:24  ·  #32
Dat is lekker zeg, ben je nog verplicht in de winter met zomerbanden te rijden.
Misschien dat een setje gebruikte stalen velgen voor een V70N een uitkomst zijn ?
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Op welke 15" winterbanden rijd jij de komende winter?

 · 
Posted: 05.02.2013 - 19:02  ·  #33
Quote door frans_v70

Ik had ook nog voor 2 á 3mm spoorverbreders kunnen kiezen... heb alleen geen idee of die er wel zijn.

Zeker, die kun je zelfs zelf maken/halen.
Gewoon een paar onderleg schijven bij elke wielbout gebruiken.
Deze plak je aan de binnenkant van de velg even mooi centraal achter het gat en je hebt nergens last meer van. Kun je de beurs voor 16 inch mooi gesloten houden :love:
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Op welke 15" winterbanden rijd jij de komende winter?

 · 
Posted: 05.02.2013 - 19:10  ·  #34
Quote door Bigdog

Dat is lekker zeg, ben je nog verplicht in de winter met zomerbanden te rijden.
Misschien dat een setje gebruikte stalen velgen voor een V70N een uitkomst zijn ?


Ja ik ga straks gewoon eens kijken... voorlopig kunnen de 15"stalen velgen weer.. O-)
Waar een beetje slijtage toch nog gemakkelijk voor is. :'(

Wat betreft het rijden op winterbanden... in Oostenrijk is de boete 3000 euro en is er winterbanden plicht van Oktober tot en met April. Verder moet het profiel nog minimaal 5mm zijn en de band als merkteken 3 ijs sterren hebben.

Frans...

@Dream..
Nee dat met die onderleg schijven vindt ik niet een oplossing... dan toch maar echte spoorverbreders ...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0