Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 02.08.2013 - 23:14  ·  #16
Bij voorbeeld niet goed... in het topic dieselmotoren. Dat is er eentje van de velen. ;)
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 02.08.2013 - 23:21  ·  #17
OK Vanaf begin niet goed gelopen dus... zal even zoeken als dat lukt met de Android :devil:
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 02.08.2013 - 23:23  ·  #18
De eerste 100000 km gingen goed geloof ik. Later kwam er drama en bleef het zo! :(
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 02.08.2013 - 23:29  ·  #19
Maar raar NA de revisie. .. ik wil weten wat de klachten ervoor waren, tijdens de eerste revisie, tweede. . En nu... ben zondag thuis zal dan effe de laptop starten.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 02.08.2013 - 23:31  ·  #20
Motor is 3 keer uit elkaar geweest. 1 keer voor revisie en de overige 2 keer voor schoonmaken en derde keer om maar zeker van alles te zijn. Maar dat is misschien wel makkelijker ja. ;)
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 03.08.2013 - 00:29  ·  #21
Op aangeven van Tris heb ik de posts van Roland ook nog eens teruggelezen (hoewel ik ze altijd al met interesse las) en ik heb nog 2 centen die ik Roland wil meegeven;

Sinds de revisie lijkt het alsof iedereen met het gevolg bezig is en niet de oorzaak. Inmiddels zal er wel een nieuw DPF nodig zijn, maar ik garandeer je weer problemen als de oorzaak niet wordt aangepakt.

Het hoge verbruik op de snelweg, het stijgende oliepeil, stinkende uitlaat, veel regenereren: dit moeten haast de injectoren zijn! Zitten de revisie-injectoren er nog in? Zijn die van het juiste type (7-gaats ipv 5)? Een of meerdere spuiten teveel diesel in, dat kan haast niet anders, bijna alle symptomen zijn daardoor te verklaren.

Ook het uitzetten van je DPF zal niet helpen, aangezien in de Euro/IV motoren er ALTIJD extra injecties worden gedaan, niet alleen bij regeneratie. Ik zou opteren voor:
*) Volvo injectoren van het juiste type (eigenlijk Bosch, dacht ik)
*) heel belangrijk en niet vergeten: de ECM inleren op de nieuwe injectoren

Dit laatste punt wordt maar liefst 4x herhaald (vetgedrukt en omkaderd) in Volvo's technische documentatie over deze motoren:

NOTE: When replacing injector(s) the ECM and Volvo's database must be updated. This takes place by
means of a function in VIDA. If this is not carried out, then performance, fuel consumption and
emissions are affected amongst other things!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 03.08.2013 - 00:34  ·  #22
Welkome aanvulling André! Hier kan ik me ook geheel in vinden. Wel is het een combinatie van, en vind ik dat het revisiebedrijf dit bekostigen moet!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 03.08.2013 - 00:46  ·  #23
Andre,

Je brengt me wel op een gedachte, zit de juiste software wel geprogrammeerd ?
In Vida wordt hier uitdrukkelijk voor gewaarschuwd !
waal70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 45
Berichten: 718
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 03.08.2013 - 00:53  ·  #24
Juist. Goed punt. Naast de fysieke kwaliteit van de injectoren, is de software ook zeer belangrijk. Teveel diesel inspuiten kan ook komen omdat de software dit beslist, als de software vervolgens niet bij de auto of motor past, kan dit zeer vervelende effecten hebben!

Mij was dus ook opgevallen dat het erg belangrijk gevonden wordt door Volvo (of vaak misgaat), gezien de strenge waarschuwingen en vele herhalingen.
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 03.08.2013 - 23:42  ·  #25
Heren, bedankt voor de vele bruikbare info.

Bij klik zijn ze hier echt helemaal niet van op de hoogte. Schandalig eigenlijk dat de zo en website mogen voeren.

Ik wacht even het antwoord af van de tuner JDW in Ermelo. Misschien komt hij met het juiste antwoord en kan de wagen eindelijk weer een echte D5 worden.

Motor is vorigjaar augustus gereviseerd, kop en onderblok. Ook turbo vervangen en revisie injectoren geplaatst. Onderdelen worden geleverd door Buchli uit Harderwijk.
Eind januarie roetfilter vol. Turboslang klapte er toen af.

Buchli heeft toen het nieuwe DPF geleverd. Later ben ik er achter gekomen dat het niet een origineel Volvo filter is. Ik had er eerst een nachtmerry over. Deze droom is dus gewoon uitgekomen. Dit filter zit er nog onder. Revisie bedrijf wil deze niet vervangen omdat volgens Buchli dit wel een goede vervanger is. :( Dit is echt verkeerd.
Een ander revisie bedrijf heeft een keer mijn BC uitgelezen. deze gaf mij advies om de injectoren bij Volvo te laten programmeren.
Volvo kwam er achter dat de EGR dichtgeblubberd was. Het revisiebedrijf was er nu zelf achtergekomen dat de nieuwe zuigerveren al weer versleten waren.... Dus tweede keer helemaal uit elkaar.

Het is echt niet te geloven dat met een website voert met volvo motor revisie....

Ik heb denk ik een advocaat nodig. Kosten bestaan al uit 5 cijfers.....

Tristy en Bigdog zijn echt heel goed bezig met meedenken.
Waal70 en dimitri, hartelijk dank voor de info!
Ik heb het nodig. :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 04.08.2013 - 00:14  ·  #26
Roland, je weet wat ik gezegd heb heh aan de telefoon! ;) En ik meen het echt hoor! Rustig blijven! ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 04.08.2013 - 00:27  ·  #27
Helemaal mee eens Tris.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat het geduld een keer op is.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 04.08.2013 - 00:36  ·  #28
En dan zegt Roland... Ik lach de hele dag! Ik snap het echt niet waar hij dit geduld weghaalt!
roland kosters
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kaulille
Leeftijd: 55
Berichten: 285
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 04.08.2013 - 22:57  ·  #29
Hahaha, ik mag echt niet klagen in dit leven. En daar ben ik me bewust van. Meeste mensen zijn dat niet echt.
Milien Yanakiev zou je kind maar tegen komen op straat..... Dan veranderd je leven.

Zou iemand mij een VIDA screenshot kunnen sturen van onderstaande note?
Alvast hartelijk dank.

Dit laatste punt wordt maar liefst 4x herhaald (vetgedrukt en omkaderd) in Volvo's technische documentatie over deze motoren:

NOTE: When replacing injector(s) the ECM and Volvo's database must be updated. This takes place by
means of a function in VIDA. If this is not carried out, then performance, fuel consumption and
emissions are affected amongst other things!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wie weet raad? V70 D5 185pk t4 motor

 · 
Posted: 04.08.2013 - 23:01  ·  #30
Wat heb je precies nodig Roland? Ik volg deze even niet. ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0