Wielen draaien zwaar

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 29.10.2019 - 23:15  ·  #16
haha das natuurlijk waar
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 01.11.2019 - 16:18  ·  #17
Ok ff update...
Het was dus de stuurbekrachtiging pomp i.c.m. een stuurhuis flash,wielen draaien weer soepel en ben tevreden.
50,- voor de pomp en 65,- voor de reparatie...auto service Chris velsen noord prima adres.

Oja flushen koste 15,- dus snap niet dat hier soms 125,- voor gevraagd word.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 05.11.2019 - 22:17  ·  #18
Helaas pindakaas...was van korte duur,stuurt nog steeds belabberd niet meer dat bokkige maar gewoon niet soepel...voorbeeldje: ik maak een haakse bocht en als je eruit ben en je laat je stuur los, dan komt ie door de snelheid weer in de rechte stand welnu...bij mij dus niet,ik moet terug sturen..
Ik ben bang dat het dan toch t stuurhuis is..word vervolgd.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 06.11.2019 - 21:38  ·  #19
Terugsturen ken ik nog van de oude vrachtwagens, uiterst irritant.
Maar, het klinkt inderdaad als het stuurhuis......, helaas.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 07.11.2019 - 08:05  ·  #20
Quote

Helaas pindakaas...was van korte duur,stuurt nog steeds belabberd niet meer dat bokkige maar gewoon niet soepel...voorbeeldje: ik maak een haakse bocht en als je eruit ben en je laat je stuur los, dan komt ie door de snelheid weer in de rechte stand welnu...bij mij dus niet,ik moet terug sturen..
Ik ben bang dat het dan toch t stuurhuis is..word vervolgd.


Dan was mijn optie toch gunstiger, had je er nog meer aan gehad.....

Zonder gekheid, dat moeten helpen terug komen was bij mij ook nodig. Uiterst vervelend inderdaad. Waar ik meer moeite mee had was het feit dat het maken van kleine stuurcorrecties op b.v. de snelweg lastig waren. Omdat het "zwaar" ging was ik vrijwel altijd een beetje te laat en moest ik meer kracht zetten met gevolg dat een grotere correctie nodig was. Met de hut achter de auto het ik het alleen aan het einde van de eerste dag rijden ervaren en dat was echt niet tof. Met zo'n ding wil je juist rustig sturen en niet te heftig om slingeren te voorkomen.

Het is fenomeen is bij mij nu al zo'n 3 jaar weggebleven.
Ik kreeg er ook geen grip op om te kunnen beredeneren wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ik heb ook zitten denken aan een complete revisie van het stuurhuis.

Probeer in elk geval de heugel te smeren en de kruikoppelingen. Dat kan je makkelijk zelf.
Baadt het niet dan schaadt het ook niet.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 07.11.2019 - 19:06  ·  #21
Druppeltje olie en of vet zal t probleem niet verhelpen steve,
stuurhuis via rima gekocht voor 175,- komt morgen binnen en na t weekend gemonteerd...hopelijk stuurt ie dan weer goed...word vervolgd.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 12.11.2019 - 20:36  ·  #22
Vandaag zou t stuurhuis er op gezet worden...plots een belletje van de monteur..verkeerd stuurhuis opgestuurd.
Ik schijn een speciaal stuurhuis te moeten hebben met diverse sensors waardoor het stuur zich aanpast bij hogere snelheid (zwaarder sturen) en t feit dat er four-c opzit.
Kon er wel onder maar dat zou dan constant fout meldingen opleveren.
Ik ga m morgen omruilen en dan donderdag eronder.
Word vervolgd.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 12.11.2019 - 20:43  ·  #23
Dat is balen, maar zo te lezen wist je nog een juiste te vinden.
Dat scheelt al weer.😀
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 13.11.2019 - 07:14  ·  #24
Quote

Ik schijn een speciaal stuurhuis te moeten hebben met diverse sensors waardoor het stuur zich aanpast bij hogere snelheid (zwaarder sturen) en t feit dat er four-c opzit.


Zo'n stuurhuis zit ook op mijn V70R waarbij we een keer bij Frank de stekker van de sensor afgehaald hebben. Het enige verschil wat er was, was dat het sturen bij een lage snelheid, tot max 20km/h, zwaarder ging dan met de stekker erop. De sensor laat een klep sluiten om meer olie druk het sturen te bekrachtigen.
Het had verder geen effect op de weerstand tijdens het rijden.

Is de weerstand er bij altijd? Bij mij was het alleen met een warm systeem. Direct na een koude start stuurde mijn auto prima, eenmaal wat warmer begon het meteen weer.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 13.11.2019 - 20:16  ·  #25
We gaan het morgen meemaken..vanochtend bij rima geweest om t stuurhuis om te ruilen...vriendelijke lui daar.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 14.11.2019 - 19:12  ·  #26
En ja hoor...belletje...stuurhuis is ok maarrrrrr is een oud model met 5 dradige kabel cq sensor
..moet een 2 dradige dus niet passend..gloeiende gvd..ben er ff helemaal klaar mee...reactie rima: foutje v t magazijn...ik heb een grote loods achter die vol ligt met sorry's en foutjes.
Volgende week omruilen...als ik in de buurt ben.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 15.11.2019 - 22:04  ·  #27
Korte update....het juiste stuurhuis schijnt vandaag verzonden te zijn,scheen contact geweest te zijn met monteur en rima.
Maandag moet ie binnen zijn...de verkeerde komen ze nog wel een keer ophalen...we gaan t zien.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 29.11.2019 - 19:11  ·  #28
Onder tussen heel wat gedoe gehad te hebben maar sinds vandaag zit er een ander stuurhuis onder...zal.eerdaags het hele verhaal hier vermelden,leest als n thriller.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 29.11.2019 - 19:21  ·  #29
Spannend! Gelukkig rijd je weer!
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wielen draaien zwaar

 · 
Posted: 02.12.2019 - 19:53  ·  #30
Zo....ff 2 posten terug naar 15/11 was een vrijdag...gebeld met rima met toezegging dat ze de goede op gaan sturen.
Maandag niks..dinsdag niks...woensdag niks en weer gebeld wat blijkt...is ie naar iemand anders gestuurd en die moest er juist een hebben zonder sensor dus na mijn uitleg viel bij rima t kwartje en werd alles duidelijk...maar ja eerst dat stuurhuis terug voordat t naar mij kan.
1000x excuus.
Onder tussen dinsdag 26/11 binnen en nu echt de goede.
Vierde afspraak gemaakt voor 29/11 geen vuiltje aan de lucht...dacht ik...word smiddags gebeld door monteur,leidingen passen niet..ik heb wartels en stuurhuis schroefdraad wat nu?!?
Rima gebeld,gewoon topje omwisselen...idd.dat kon en verder monteren maar...alles vast en uitproberen maar...ja hoor zat nog een dood punt in,wat nu?!?
Topje van mijn oude stuurhuis gebruikt..ok..dan dus ook de sensor en warempel dat was t puntje op de i had te maken met dosering en snelheid om de bekrachtiging te sturen.
Ik snap niet dat er zoveel soorten stuurhuizen moeten zijn.
Auto stuurt weer boter zacht,van de week ff controleren op lekkage.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0