Wielranden rollen achter S60

 
 
 
 
 
nicoo
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 276
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 16:49  ·  #16
Je weet neem ik aan wel van het verhoogde risico op roest en slijtage van wiellagers?

Ik ben benieuwd naar het resultaat!
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 16:51  ·  #17
Ik moest je zin even 2x lezen, maar je bedoelt roest van de wielkasten en slijtage van de wiellagers als 2 aparte dingen toch :) ? Ik verwacht dat Roy dat wel weet, maar goede opmerking!
nicoo
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deventer
Berichten: 276
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 17:38  ·  #18
Yes dat bedoel ik idd, beetje cryptisch geschreven ja...
ik vraag me ook af of je de plastic binnenschermen kan laten zitten als je de wielranden aanpast. Als je die weglaat dan gaat er op een hoop plekken vuil zitten...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 18:03  ·  #19
Over het randje of niet, ik word wel erg nieuwsgierig.
De keuze voor een Volvo is duidelijk, helemaal goed.👍🏻
Succes en zoals gezegd, ik brandt van nieuwsgierigheid.
Iets van als er een schaap over de dam is......
RoyS60T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limburg
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 18:48  ·  #20
Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Dat de lagers ietwat harder slijten ja oké.. Ik maak niet zo heel veel kilometers per jaar dus ik persoonlijk zal het niet gaan merken.

Roestvorming... Het bedrijf waar ik contact mee heb gehad (Dreamworks) zegt dat ze het doen met lakgarantie, anti roest middel en bewerken van de binnenkuip. Dus niet bij een of andere beunhaas in de schuur. Ik wil het graag netjes gedaan hebben en mijn auto niet op zo'n manier vern*uken.

Van het weekend zet ik de spacers er nog eens op en maak wat foto's om te zien of het me echt bevalt. Wat me is opgevallen is dat als de spacers gemonteerd zijn de auto achter hoger lijkt. Jullie zien de foto's wel verschijnen en hoor dan wel wat jullie ervan vinden.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 19:07  ·  #21
Ik heb zelf ook een wielkast roller, dat lipje heb je zo plat, wel de lak goed warm maken, dan barst het niet, maar dat zullen ze ongetwijfeld wel snappen daar :D

Met name bij de 850's/classics die ik heb gehad was dat met 18" velgen al noodzakelijk.

Die 2cm spacers zijn wel erg fors, dat is onverstandig, niet alleen slijtage van lagers e.d. maar de complete uitlijning van jouw auto is goed doordacht, ff het hart 2cm verplaatsen is geen goed idee, maar volgens mij staat de keuze al vast en gaat de prioriteit 100% naar de looks.
RoyS60T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limburg
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 27.03.2019 - 19:28  ·  #22
Quote door V70R^2

Ik heb zelf ook een wielkast roller, dat lipje heb je zo plat, wel de lak goed warm maken, dan barst het niet, maar dat zullen ze ongetwijfeld wel snappen daar :D

Met name bij de 850's/classics die ik heb gehad was dat met 18" velgen al noodzakelijk.

Die 2cm spacers zijn wel erg fors, dat is onverstandig, niet alleen slijtage van lagers e.d. maar de complete uitlijning van jouw auto is goed doordacht, ff het hart 2cm verplaatsen is geen goed idee, maar volgens mij staat de keuze al vast en gaat de prioriteit 100% naar de looks.


Bij de s70 moet ik ze uiteindelijk ook gaan rollen maar dat zie ik tegen die tijd wel. Wel fijn te horen dat het wel mee valt bij die.
Ik twijfel nog tussen 2cm of 15mm. Bij 15mm hoef ik voren niks meer te doen dan staan ze namelijk hetzelfde ten opzichte van de wielkast. Zet ik echt de 2cm erop zal ik voren nog 5mm erbij moeten doen en kom ik totaal op 1cm voren. Ik zal dit weekend wel wat gaan spelen.
RoyS60T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limburg
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 31.03.2019 - 11:26  ·  #23
Ik heb gister de 2cm spacers achter erop gezet en voren provisorisch 1cm (2x 5mm op elkaar). Op die manier komen ze voren en achter exact hetzelfde ten opzichte van de wielkast. Maar ik weet niet precies hoe het komt maar zodra de spacers erop komen lijkt de auto ineens een stuk hoger. Kan alleen gezichtsbedrog zijn maar ik stoorde me er zo ontzettend aan dat ik hem voren direct een stuk omlaag geschroefd heb.

Dus ik denk dat ik hem voren nu zo laat zonder spacers en achter ga voor de 15mm. Dan zou het goed moeten zijn en als de wielranden gerold zijn loopt ook niks aan en is zelfs nog ruimte over.




Dit dus...


Dus ietsje omlaag:
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 31.03.2019 - 14:54  ·  #24
Quote door RoyS60T5

Maar ik weet niet precies hoe het komt maar zodra de spacers erop komen lijkt de auto ineens een stuk hoger.


Als je de auto omhoog hebt gehad op de krik en later weer laat zakken staat de auto altijd iets hoger. Wanneer je de auto een stuk verrolt zet de ophanging zich weer in de juiste stand en zakt de auto weer naar zijn standaard hoogte. Kan naar mijn menig niks te maken hebben met spacers.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 31.03.2019 - 15:53  ·  #25
Ziet er best goed uit!

De velgen zijn niet helemaal mijn ding, en ik hoop dat je niet op snelheid door een flinke kuil gaat :-)

Ik heb de spacers bij mijn vorige S60 beperkt tot rondom 5mm, dat vond ik eigenlijk wel genoeg.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 31.03.2019 - 16:28  ·  #26
Hele aparte velgen inderdaad! Zoals gezegd, even een paar meter rijden dan staat die weer op normale hoogte.

Die banden voor, hoe bevallen ze, kan je er een korte review van geven?
RoyS60T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limburg
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 31.03.2019 - 17:20  ·  #27
Quote door V70R^2

Hele aparte velgen inderdaad! Zoals gezegd, even een paar meter rijden dan staat die weer op normale hoogte.

Die banden voor, hoe bevallen ze, kan je er een korte review van geven?


@Arnoud

Nu zit ik ook op 5mm rondom. Voren blijft het zo en achter ga ik van 5 naar 15 of misschien stiekem toch de 20mm. Zie ik dan wel hoe het uitkomt met de iets smallere banden.

De banden bevallen me prima. Bijten goed aan het wegdek en voelen ook heel direct met sturen. Ik heb er nu nog 2 liggen voor de achterkant. Ze zingen wel op sommige soorten wegdek maar dat is best leuk eigenlijk. Ik verwacht wel dat ze niet heel erg lang mee gaan. Voren is erop gekomen met 313d km. Daar zit ik nog steeds op aangezien ik niet veel kmters maak. Dus nu afwachten hoelang ze echt meegaan. Ook op nat wegdek moet ik nog even afwachten hoe ze het doen. Volgens de sticker wat erop zat hebben ze categorie B bij nat wegdek.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 02.04.2019 - 22:23  ·  #28
RoyS60T5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Limburg
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 03.04.2019 - 01:58  ·  #29
Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak :)

Ik vind hem nu eindelijk perfect liggen kwa hoogte. Elke keer als ik richting de auto loop krijg ik een smile op m'n gezicht. Ik vind mijn foto's nooit goed overkomen en ik ben dan ook totaal niet handig met foto's maken.
Maar hier een foto samen met de S80 van Gaston (foto gemaakt door gaston) Hier is wel goed te zien hoe hij momenteel ligt.

Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wielranden rollen achter S60

 · 
Posted: 03.04.2019 - 06:59  ·  #30
Dat lage is wel "cool" om te zien. Persoonlijk vind ik het beeld met de spacers niet goed. Dan staan de wielen echt te ruim buiten de wielkast naar mijn mening.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0