Winterbanden

 
 
 
 
 

Poll

Welke bandenmaat
195/60/16 V (lijkt niet veel voor te komen?)
 
0 (0%)
195/60/16 H
 
0 (0%)
205/55/16 V
 
8 (88.89%)
205/55/16 H
 
1 (11.11%)
Total votes:9
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Winterbanden

 · 
Posted: 16.10.2011 - 19:47  ·  #46
ik denk volgende week dat ik ze omleg. In ieder geval vóór 1 november. ivm veel in Duitsland rijden.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Winterbanden

 · 
Posted: 16.10.2011 - 22:39  ·  #47
Quote door blastaway

ik denk volgende week dat ik ze omleg. In ieder geval vóór 1 november. ivm veel in Duitsland rijden.


Ben de maand november in Nieuw Zeeland.. ( http://www.pa5ca.com/nwzl/ ) dus tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het December... vandaag was het natuurlijk een prachtige dag... echt veel kilometers bij hoge temperaturen zal ik tot aan november niet meer gaan maken... in combinatie met het mooie weer van vandaag voor mij een uitgesproken omzet moment. 8-)

Frans...
JBV70
 
Avatar
 
Subject:

Re: Winterbanden

 · 
Posted: 24.10.2011 - 22:39  ·  #48
Vandaag de banden op de ursa velgen laten leggen bij Hooijer banden in Hoogeveen. Zij leggen voor een hele prettige prijs je banden op velgen. Dit keer hoefden ze de banden niet onder de auto te zetten. Ik was maar 30 euro kwijt voor 4 banden. Wel wist hij me te vertellen dat ik beter de snowtrac had kunnen kopen, want mijn type heeft niet echt de V groef en heeft rechte lamellen. Deze eigenschappen zorgen ervoor dat hij in de sneeuw hapt en dat de sneeuw ook weer tussen de lamellen los komt. Dacht ik ff de beste winterbanden gekocht te hebben. Wat wel goed was is dat dit type meer voor de snelweg is en van een hardere compound is. Komend jaar rij ik niet in de bergen voor de wintersport en ik rij dus meestal snelweg dus dat past mij dan prima.
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Winterbanden

 · 
Posted: 24.10.2011 - 22:56  ·  #49
Quote door JBV70

Vandaag de banden op de ursa velgen laten leggen bij Hooijer banden in Hoogeveen. Zij leggen voor een hele prettige prijs je banden op velgen. Dit keer hoefden ze de banden niet onder de auto te zetten. Ik was maar 30 euro kwijt voor 4 banden. Wel wist hij me te vertellen dat ik beter de snowtrac had kunnen kopen, want mijn type heeft niet echt de V groef en heeft rechte lamellen. Deze eigenschappen zorgen ervoor dat hij in de sneeuw hapt en dat de sneeuw ook weer tussen de lamellen los komt. Dacht ik ff de beste winterbanden gekocht te hebben. Wat wel goed was is dat dit type meer voor de snelweg is en van een hardere compound is. Komend jaar rij ik niet in de bergen voor de wintersport en ik rij dus meestal snelweg dus dat past mij dan prima.


Ik heb er nu iwee winters mee gereden met de snowtrac... bevallen mij uitstekend... en het klopt in de sneeuw zijn ze echt supper.Bij de verkeerslichten laat ik ze allemaal achter me.. en wat mij heel goed bevalt is het feit dat de auto zo goed bestuurbaar blijft in de sneeuw ... de band was ook heel betaalbaar 79 euro + 2,50 voor een ventieltje,,, incl montage en uit balanceren... Ach zo heeft elke band wel zijn voor en na delen... :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0