Wisselend stationeer toertal, ETM?

 
 
 
 
 
Hendrik v70N
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 73
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 05.10.2020 - 20:16  ·  #16
mmm helaas pindakaas... Ik dacht vrijdag het probleem is opgelost.. en teven ff een beurtje gegeven (Olie, filtertje bougies)
maar zaterdag plotseling 2 hikjes en daarna steeds minder lopen.. af en toe oranje lampje etc..

Boel maar weer eens los gehaald... nu maar 10 min werk... verbindingen gecontroleerd.. inclusief de verbindingen die gemaakt bij de doorgeknipte kabels.. zag niets verkeerds.. toch voor de zekerheid alles los gehaald... en nog betere verbinding gemaakt...
Netjes draadjes in elkaar gedraaid.. door en door vertinnen door soldeerdbout onder de draad te houden en de draad zover te verhitten dat soldeert aan de bovenkant er netjes door heen vloeit.. net krimpkousje er overheen etc.. Helaas geen nieuwe pakking voor handen... dus de oude er ff tussen gezet.. maar helaas boel was alleen maar erger...

Starten deed hij direct en goed, maar ja zo gauw je echt wat vermogen gaat vragen boven de 1500 ... gaat de hele auto trillen en begint het oranjge lampje te knipperen en zegt service spoed... Ook hoor ik volgens mij nu afwijkende tikt bij de motor...

Vandaag nieuwe pakking gehaald deze er tussen gezet, maar helaas zelfde problemen blijven.. morgen na de dealer, hopelijk ziet hij iets in de computer.. En hopelijk kan ik gerichter wat regelen...
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 930
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 06.10.2020 - 07:57  ·  #17
Hoe heb je het gasklephuis schoon gemaakt? Remmen reiniger op een doek en dan poetsen? Of heb je de reiniger vol naar binnen gespoten? Dat laatste is niet goed en zorgt er voor dat de electronica kan beschadigen.

Hopelijk valt het mee
Dr Dre9
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland / Doetinchem
Berichten: 44
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 06.10.2020 - 08:14  ·  #18
Benieuwd wat het dan is. Klinkt nog steeds als een oud en defect gasklephuis. Mijn S60 heeft bijna dezelfde klachten, die vooral optreden bij een warme motor.
De ANWB heeft bij mij e.e.a. doorgemeten, kwam op een foutmelding uit die verwees naar de ETM, daar zitten 2 banen in , die dan versleten zijn ?

(ik heb overigens nog ETM met de gele sticker)

Ik heb overigens de klachten ook gehad met een defecte lambdasonde en LMM. Die zorgden ook voor oranje lampjes en onregelmatige toeren. Kortom je moet echt de auto uitlezen. Dan weet je meer.
Hendrik v70N
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 73
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 06.10.2020 - 09:50  ·  #19
Quote door koennie

Hoe heb je het gasklephuis schoon gemaakt? Remmen reiniger op een doek en dan poetsen? Of heb je de reiniger vol naar binnen gespoten? Dat laatste is niet goed en zorgt er voor dat de electronica kan beschadigen.

Hopelijk valt het mee


mmm dat eerste om zeg maar ook wat te weken.. (zo deed ik het ook met mijn BMW E30 en luchtmassa meter).. maarja nu het zegt denk ik ook, van mmm als die rubbers niet meer werken dan hebben we een probleem.. Vandaag gaat hij naar de dealer, dan weten we meer ... Waarschijnlijk opzoek naar een nieuw gasklephuis...
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 06.10.2020 - 20:59  ·  #20
Ik denk dat die oude BMW's geen elektronische gasklep hebben, maar nog een mechanische met fysieke kabel.
Hendrik v70N
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 73
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 06.10.2020 - 22:39  ·  #21
Quote door trabbit

Ik denk dat die oude BMW's geen elektronische gasklep hebben, maar nog een mechanische met fysieke kabel.


Klopt deels. Daarom had ik het ook over de luchtmassa meter, want daar zit wel elektronica in ;-). Maar inderdaad de gasklep is lekker ouderwets via een kabel.. maar direct aan de gasklep zit de stationaire regelaarschakelaar met een verbind richting de ecu.. als die stuk is of vervuild is krijg je ook de raarste klachten.. Enne kant is E30 mooier omdat het meeste nog mechanisch is en je dus meer van mechaniek moet weten dan elektronica.. maar als de elektronica een probleem geeft zoek het dan ook maar op.. want je kunt ze uitlezen.. maar veel info krijg je niet.. Mooie wel dat je alles zelf kunt aansluiten zoals cruise Control, stoelverwarming , elektrische ramen, standkachel etc.. Maarja een Volvo kun je weer uitlezen en daar makkelijker op storing zoeken...

Het werkpaard staat nu bij de dealer .... en onderwijl toch ook maar een dice in China besteld.. en VM extra aan Bmw uitlees laptop toegevoegd voor de volgende keer😏
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 00:28  ·  #22
Quote door Hendrik v70N

en onderwijl toch ook maar een dice in China besteld.. en VM extra aan Bmw uitlees laptop toegevoegd voor de volgende keer😏


Dat lijkt mij een investering die je bij de volgende storing er al uit hebt. Eigenlijk onmisbaar als je zelf aan de auto sleutelt.
ekko1956
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 67
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 17:19  ·  #23
Had het zelfde probleem. Na enig speurwerk van de garage, MAP sensor of Drukgever defect. Nieuwe sensor erin en het probleem was verholpen.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 19:29  ·  #24
Quote door ekko1956

Had het zelfde probleem. Na enig speurwerk van de garage, MAP sensor of Drukgever defect. Nieuwe sensor erin en het probleem was verholpen.


Welke druk gever is dat dan?
ekko1956
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 67
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 20:41  ·  #25
ekko1956
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 67
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 20:44  ·  #26
afbeelding
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 20:52  ·  #27
De map sensor herken ik wel ja, maar wat werd er bedoeld met drukgever?
ekko1956
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 67
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 20:55  ·  #28
Is hetzelfde. De één noemt het MAP sensor de ander Drukgever.
Hendrik v70N
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 73
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 22:06  ·  #29
Mmm ook weer een lekkere prijzige jongen.. hij begint bijna net zo veel te kosten als me bmw’s lol...

Morgen maar eens de dealer bellen of ze aan toegekomen zijn om hem uit te lezen en al iets van het probleem weten..
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Wisselend stationeer toertal, ETM?

 · 
Posted: 07.10.2020 - 22:27  ·  #30
Een turboloze motor heeft toch geen druksensor?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0