Word gek van motor management lampje

Wat is uw advies?

 
 
 
 
 
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 15.09.2019 - 18:06  ·  #16
Is je map-sensor nog wel goed? En de slangen hier naar toe ook?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 15.09.2019 - 18:58  ·  #17
Quote door ravado

Is je map-sensor nog wel goed? En de slangen hier naar toe ook?


De sensor geeft hij aan is ok. Ontsnappende turbodruk kan, maar dat ligt aan de omschrijving van de foutcode. Daar is al een paar keer om gevraagd maar dat komt TS niet mee.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 15.09.2019 - 19:42  ·  #18
MAP sensor ok, slangen ok, Nu zoek ik plaatje van ECU waarop ik sensor kan zien en wil 'm schoonmaken als dat kan.
Wie weet of en hoe dat kan?
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 16.09.2019 - 23:04  ·  #19
Die foutcode zal ik nog opvragen als de garage 'm nog heeft. Vrijdag nogmaals uitgelezen en de omschrijving van de fout is zoals ik gepost heb:
- laaddruk sensor storing
- bekabeling
- luchtdruk sensor op ECU defect
Lekkage etc is allemaal al gecheckt.
Enige optie die er nu rest is ECU unit reparatie. Kost € 500. Ik wil eerst weten of ik die sensor kan schoonmaken.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 09:28  ·  #20
Hè hè, hier is ie dan, de foutcode: ECM170F

Wat is uw advies?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 09:29  ·  #21
Ik heb ook gehad dat mijn lampje vrij regelmatig soms meerdere keren per dag ging branden.
Mijn type auto 2.4T uit 2001 had reeds een door de dealer vervangen LMM.
Iemand, geen idee wie schreef op het forum dat ik de verkeerde erin had zitten.
Je hebt type met code wat eindigt op 108 en 1 die eindigt op 088

Desbeteffende persoon had wel gelijk.
Nadat ik op de gok via ebay zo'n LMM van het juiste type kocht ging mijn lampje niet meer drie keer per dag branden maar 1 keer in de X Duizend kilometer.
Ik zou dus ook even de type nummers van de reeds vervangen onderdelen controleren.
Zou grieplig zijn als er een fout type ergens in gedrukt is.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 09:32  ·  #22
Quote door Wooter

Hè hè, hier is ie dan, de foutcode: ECM170F

Wat is uw advies?


Laaddruksensor.

Die is schoon te maken, staat filmpje van op YT.
Controleer het juiste type aan de hand van vida.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 09:40  ·  #23
Kun je de stekker vd laaddruksensor er niet af halen?

Ik meende dat laatst iemand dat gedaan had.
Maar kan me ook vergissen,
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 11:19  ·  #24
Als je terug kijk in dit topic, dan zie je dat het niet de laaddruk sensor is.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 11:20  ·  #25
Ik vraag advies over hoe ik de luchtdruk sensor op de ECU kan schoonmaken.
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 12:37  ·  #26
Volgens mij kun je daar niet zoveel aan doen aangezien het gewoon een barometrische sensor is als ik me niet vergis.
Als een paar franse monteurs zonder resultaat sensoren aan het vervangen zijn geweest en een auto met geknikte brandstof slang hebben afgeleverd zou ik eerst hun werk maar eens nalopen.
Ik ga er van uit dat je huidige garage dit al heeft geopperd,omdat een ecu vervangen toch wel een laatste red middel is,maar je weet maar nooit.
je zegt dat de bedrading goed is omdat je signaal hebt,maar heb ook de goede voltage?
Maken al je connectors goed contact?
Nergens corrosie in een connector ofzo.
Daadwerkelijk de goede sensoren gebruikt?,ik weet uit ervaring dat een volvo net een kleuter is als hij een ''verkeerd merk'' sensor heeft.
Wat ik van de engelse volvo forums haal : a faulty (AC linear pressure sensor) can be the problem, this switch shares the same ground in the ECM as the altitude pressure sensor.
Dit was ook in een V70 topic,stond helaas geen bouwjaar bij.
Appeltje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 240
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 12:53  ·  #27
Het reservoir van de stuurbekrachtiging zit naast de ECU. Over de tijd kan die bol gaan staan, druk geven op de behuizing van ECU en rare storingen geven. Heel makkelijk te zien, tijdelijk op te lossen door behuizing van ECU eraf te halen. Bij mijn V70 2002 heb ik op aanraden van een Volvo-specialist het reservoir vervangen, was inderdaad stuk platter.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 17.09.2019 - 22:19  ·  #28
Dank voor suggesties. Ik denk dat ik een paar zaken goed ga checken. Zal even duren en zal proberen zo snel mogelijk update te geven.
Wooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 18.09.2019 - 19:51  ·  #29
Nog even een gedacht:
Wat er gebeurd is in Frankrijk was het volgende:
- auto reed prima
- door knik in benzine slang kreeg auto bij half lege tank niet genoeg benzine meer
- daardoor ging ie stotteren en stopte hij uiteindelijk
Toen dit eerste keer gebeurde is lampje aangegaan en sinds die tijd niet meer uit gegaan. Ook niet meer toen probleem met benzineslang verholpen was.
Wat kan er fout gegaan zijn op het moment dat de motor geen benzine meer kreeg?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Word gek van motor management lampje

 · 
Posted: 18.09.2019 - 20:26  ·  #30
Er is geen relatie met de gevolgen van de geknakte leiding en een elektrische storing of defect van een luchtdruk sensor. Tenminste kan ik mij niets voorstellen. Wellicht is de geknakte leiding nooit echt een probleem oorzaak geweest? Zeg het maar, hoe plausibel is het.

Er kan wel een relatie zijn met de vervangen sensor en de storing die je nu nog hebt: namelijk dat het vervangen van de map sensor niet de oorzaak van de storing was, maar corrosie van de bekabeling of iets dergelijks.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0