Wringen in bochten

bij extreem sturen

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wringen in bochten

 · 
Posted: 16.03.2013 - 11:23  ·  #16
;) totdat je 17 inch wielen monteert. Met alle benodigde stuuruitslag begrenzers er op. Ik vermoed dat een R een grotere draaicircel heeft in de boekjes, dat zal ergens liggen rond de 13 meter.

De E34 had een draaicircel van 11 meter. De auto is groter, maar voelde duidelijk wendbaarder aan. Zou ik de S60 uitrusten met 195/65R15 bandjes dan zou ik mogelijk voor de S60 op die 10,9 uitkomen. Maar ik denk dat de meesten eerder richting 12 meter of meer gaan.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wringen in bochten

 · 
Posted: 16.03.2013 - 14:45  ·  #17
Mijn ervaring is dat met de S60 inderdaad de draaicirkel enorm is. Op het moment dat ik met de classic ging rijden, viel me op dat dat ding rijdt en stuurt als een Suzuki Alto. Dat grote ding krijg je echt overal in (in ieder gaatje bedoel ik dan).

Die laatste zin is toch wel vreemd... O-) .
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wringen in bochten

 · 
Posted: 24.03.2013 - 19:53  ·  #18
Quote door EnnoE34

;) totdat je 17 inch wielen monteert. Met alle benodigde stuuruitslag begrenzers er op. Ik vermoed dat een R een grotere draaicircel heeft in de boekjes, dat zal ergens liggen rond de 13 meter.

De E34 had een draaicircel van 11 meter. De auto is groter, maar voelde duidelijk wendbaarder aan. Zou ik de S60 uitrusten met 195/65R15 bandjes dan zou ik mogelijk voor de S60 op die 10,9 uitkomen. Maar ik denk dat de meesten eerder richting 12 meter of meer gaan.


Goed punt, dat zou inderdaad erg goed kunnen!

Quote door raysa

Mijn ervaring is dat met de S60 inderdaad de draaicirkel enorm is. Op het moment dat ik met de classic ging rijden, viel me op dat dat ding rijdt en stuurt als een Suzuki Alto. Dat grote ding krijg je echt overal in (in ieder gaatje bedoel ik dan).

Die laatste zin is toch wel vreemd... O-) .


Ach, ik merk mijn grote draaicirkel echt niet zo. Ben er zo aan gewend en misschien ben ik net iets behendiger met manouvreren dan een gedeelte van de weggebruikers :P
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wringen in bochten

 · 
Posted: 07.04.2013 - 21:24  ·  #19
De auto is donderdag uitgelijnd, en volgens de garage "klopte er helemaal niks van". Ze zijn er ruim 3 uur mee bezig geweest, en rechtsachter kan niet voldoende gesteld worden, dit blijft 1graad verkeerd staan.
Helaas zijn geen gegevens van vóór het stellen.
Maar, de auto is compleet getransformeerd, stuurt echt veel beter, en het wringen is verwaarloosbaar nu.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wringen in bochten

 · 
Posted: 07.04.2013 - 21:34  ·  #20
Dus toch de uitlijning.
Hoe dan ook, je kunt weer genieten. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0