xenon kwaliteits verschillen?

vergelijkend waren onderzoek

 
 
 
 
 
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 27.11.2011 - 14:27  ·  #16
Welk type Volvo heeft u?
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 27.11.2011 - 14:57  ·  #17
Ik heb een volvo s60 2004 d5
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 27.11.2011 - 15:00  ·  #18
En als je denkt dat het aan board computer liegt, is er niet want heb met releai systeem aangesloten dus gaat niet via board computer.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 27.11.2011 - 15:42  ·  #19
Voor de S60 moet xenon geen probleen zijn als je ook de weerstandblokjes toepast. Alleen de V50 wil nog wel eens een probleem zijn.
elianmars
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 15.12.2011 - 23:37  ·  #20
Quote door blastaway

Goede tip!
Wist ik niet, maar lijkt me een perfecte oplossing!


Vergeet het maar, Sven. In jouw wagen zit geen shunt. Vanaf MY '05 zitten die er niet meer in.

Bij mijn wagen is het een heel geklooi geweest om de xenon aan de praat te krijgen (Pilot).
Uiteindelijk is het met een relais-set en weerstanden gelukt om ze te laten branden.
Alleen is het bij mijn wagen ook zo, dat af en toe een lamp niet gelijk opstart. Als ik dan de schakelaar uit en weer aan zet, start de lamp wel op. Heel vreemd en eigenlijk ook wel irritant, aangezien ik dus af en toe met maar één brandende koplamp rijd.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 16.12.2011 - 14:24  ·  #21
Quote door elianmars

Quote door blastaway

Goede tip!
Wist ik niet, maar lijkt me een perfecte oplossing!


Vergeet het maar, Sven. In jouw wagen zit geen shunt. Vanaf MY '05 zitten die er niet meer in.

Bij mijn wagen is het een heel geklooi geweest om de xenon aan de praat te krijgen (Pilot).
Uiteindelijk is het met een relais-set en weerstanden gelukt om ze te laten branden.
Alleen is het bij mijn wagen ook zo, dat af en toe een lamp niet gelijk opstart. Als ik dan de schakelaar uit en weer aan zet, start de lamp wel op. Heel vreemd en eigenlijk ook wel irritant, aangezien ik dus af en toe met maar één brandende koplamp rijd.


Dat klopt inderdaad. Ik heb gelukkig af fabriek draaiende Bi xenon lampen.
Ik heb je verhaal (en commentaar erop) gevolgd op het andere Volvo forum.
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 16.12.2011 - 16:19  ·  #22
john
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rosmalen
Leeftijd: 58
Homepage: carpoint.nl
Berichten: 86
Geregistreerd: 12 / 2008
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 16.12.2011 - 19:44  ·  #23
Als je op de site van Autostyle kijkt heb je een xenonset te koop voor 129 euro, XS serie.
Deze is zonder weerstandsblokken te monteren, ik heb ze ook in mijn V70, bj 2010 zitten.
5 weken geleden gemonteerd zonder problemen.
Leverbaar in de kleur 6000K, is mooi wit en niet teveel blauwe gloed.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik dat wel.
actuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 54
Homepage: actuning.nl
Berichten: 706
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 16.12.2011 - 20:22  ·  #24
Een xenonset met ingebouwde weerstanden hoeft nog niet de perfecte oplossing te zijn voor problemen. Ook moet je het type Volvo en bouwjaar niet vergelijken met het inbouwen van een xenonset. Zo is bij de V70N verschil tussen de type's 00-04 en 05-07, type 2008 is totaal weer anders. Tevens moet je bij het type 2008 het wel weer terug kunnen bouwen naar standaard, anders krijg je problemen bij de apk, of je moet sproeiers en automatisch nivoregeling op de Volvo hebben zitten.
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 17.12.2011 - 11:27  ·  #25
Hallo,

Mijn S60 heeft ook af fabriek xenon, toen ik de auto kocht zat er net 1 nieuwe lamp in, dit resulteerde in een flink kleurverschil tussen beide lampen. Daarom besloten om maar gelijk 2 nieuwe xenon D2R lampen te kopen. Tot mijn grote verbazing zit er wel erg veel prijsverschil tussen de lampen. Ik heb gezocht naar Philips d2r 85126 oem lampen, prijs varieerde van € 126,50 ex p. st. tot € 61,90 incl verzenden per 2. Volgens de dealer gebruikt Volvo en de meeste andere merken 4300K als kleur af fabriek. Misschien is de eerder gestelde vraag daar mee beantwoord.

Vandaag beide lampen vervangen, wat blijkt; er zit nog een kleur verschil in! Iemand een idee wat dat kan zijn?
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 08.01.2012 - 15:04  ·  #26
Quote door V70 2.4T

Eigenlijk heb je helemaal geen ballast o.i.d. nodig om te voorkomen dat je eenstoringsmelding krijgt. Xenon verbruikt slechts 35 watt ipv 55 watt, daarom ziet je ECU het als 'een defecte lamp'. Onder je dashboard, bestuurderszijde, zit een shunt met daarin 5 metalen baantjes. Door een gaatje van 2 mm (heb ook wel eens gehoord dat 1,8 nog beter is, maar vind maar eens een boortje van 1,8 mm...) op de juiste plek te boren, hef je het efect op.

Een nieuwe shunt kost iets van 4 Euro volgens de link, dus er even eentje bij kopen op voorraad voor het geval je de boel terug bouwt kost je ook de kop niet.
Je kunt natuurlijk ook de hele metalen strip doorslijpen en er een weerstandje met de juiste waarde tussen solderen (0,012 Ohm), weet je 100% zeker dat je de juiste waarde hebt.

Zie link: http://www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=13


Ik heb de link gezien, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb gisteren van pilot de pro line (H7 5000K) gemonteerd met de nieuwe type ballasten, maar krijg de melding van storing dimlicht ook.

Bvd

Gr Marco
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 08.01.2012 - 17:16  ·  #27
Ja ik heb ook problemen mee, shunt geboort en pilot pro monteert maar nog storingen.
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 08.01.2012 - 19:40  ·  #28
Quote door dad5

Ja ik heb ook problemen mee, shunt geboort en pilot pro monteert maar nog storingen.


oke niet zo mooi :(
maar welk type S60 heb je dan. Ik heb bouwjaar 2002

misschien iemand nog andere ervaringen?? of kan je gewoon een weerstand bij je koplamp plaatsen?
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 08.01.2012 - 21:06  ·  #29
wat voor storingen bedoel je? werkt de verlichting niet goed? of krijg je een melding op je bc? ik moest bij mij het gaatje in de shunt iets vergroten waardoor ik geen melding meer kreeg... als de verlichting niet goed werkt licht dit aan de verlichting, of de aansluiting hiervan, niet aan de auto...
dad5
 
Avatar
 
Subject:

Re: xenon kwaliteits verschillen?

 · 
Posted: 09.01.2012 - 00:06  ·  #30
Ik heb 2004 d5 s60, mij probleem is bij het starten dat het een of allebij niet starten en even na verdraaien van schakelaar gaat ze wel aan. Ik heb shunt gebort met 2 mm boor, maar laas vandaag op een forum dat ze ook van die shunt bedrading van pin 2 naar pin1 verzetten en dat het ook wil helpen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0