Xenon weinig licht

S60 P3 2017

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: Xenon weinig licht

· 
Posted: 25.10.2025 - 16:01  ·  #16
Ik vind het ook helemaal niet verkeerd. Zoek maar eens een donker achterafweggetje op.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.10.2025 - 16:55  ·  #17
Quote door Jeroen

Dat lijkt mij helemaal niet slecht hoor!

Mijn licht (ook xenon) valt in bebouwde kom ook weg onder straatverlichting.
Zelfs in de bussen met echt fijne Hella led koplampen heb ik wel eens het idee dat ik zonder licht rijd.

Dit dit me goed om teleze. Dacht echt dat het aan mij lag. Hoe beleef je het tijdens regen?

Nog een foto van schijnend op een akker.

En naar de brille boer hoef ik niet. Heb er al eentje op me neus. Daarom wil ik ook zo een goed mogelijke licht opbrengst hebben zodat het makelijker ziet voor mezelf.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 25.10.2025 - 17:28  ·  #18
Mwa tijdens regen is met alle verlichting wel eens vervelend maar bij normale regen geen problemen met het licht.
Projectoren hebben gewoon die hele scherpe cut-off, alles boven die lijn blijft in principe donker itt reflector lampen. Wel wat licht op verkeersborden die uiteraard reflecteren.

Die foto op het land is ook netjes hoor. Mooie felle spot in het midden en daar buiten loopt de grond ook naar beneden lijkt het?
Had links aan de overkant van die sloot nog wel wat licht verwacht. Hoe hoog staan ze? Ik zet die van de bus meestal op een meter of 50-70 voor de bus.
De hoge kant van de knik in het lichtbeeld hoort recht vooruit te schijnen, net niet omhoog zeg maar.
Selected quotes for multi-quoting:   0