youngtimer xc70 aut

 
 
 
 
 
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 52
Berichten: 126
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 30.01.2024 - 23:11  ·  #16
Quote door Rudolph

Quote door ErikB1971

oh Nondeju ik krijg blijkbaar geen notificaties... maar die laatste twee op facebook zijn wel ergg interessant! Dat is nog de moeite om er nog voor 3k LPG nieuw in te zetten!
Ik ga me aanmelden voor die groep en notificaties aanzetten!


3K voor LPG? Da's een beetje teveel.


ja? hoeveel denk jij aan? En waar zou je het laten doen?
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 651
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 31.01.2024 - 06:37  ·  #17
Tussen de 2.5 en 3k ben je wel kwijt voor een gedegen systeem voor een 5 cilinder inclusief klepsmering.
Boertien in Wezep, vd Weide in Doornspijk of Autogas Nieuwenhuizen in Emmeloord, met deze 3 heb ik goede ervaringen, en ze zitten bij mij in de buurt.
Maar je zou eens offertes kunnen opvragen bij inbouwers bij jou in de buurt.
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 52
Berichten: 126
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 31.01.2024 - 10:27  ·  #18
Ik heb zelf goede ervaringen met derdampere.nl, maar daar ben je ook gewoon 3000 kwijt als je het goed wil doen.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 31.01.2024 - 10:46  ·  #19
Quote door ErikB1971

Quote door Rudolph

Quote door ErikB1971

oh Nondeju ik krijg blijkbaar geen notificaties... maar die laatste twee op facebook zijn wel ergg interessant! Dat is nog de moeite om er nog voor 3k LPG nieuw in te zetten!
Ik ga me aanmelden voor die groep en notificaties aanzetten!


3K voor LPG? Da's een beetje teveel.


ja? hoeveel denk jij aan? En waar zou je het laten doen?


Neem eens contact op met Marco bij Reprofair in Eindhoven https://reprofair.nl/. Zij bouwen zowel Vogels als Prins in (hebben ook korte lijntjes met hen, ze zitten immers 'om de hoek') en hanteren echt gunstige tarieven i.c.m. een eerlijk advies. En hij rijdt zelf ook een S80 op lpg. Ik informeerde laatst naar LPG voor een XC90 2.5T: € 2.350,- all-in (Vogels).
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 544
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 31.01.2024 - 11:32  ·  #20
Quote door ErikB1971

Ik heb zelf goede ervaringen met derdampere.nl, maar daar ben je ook gewoon 3000 kwijt als je het goed wil doen.


verdampere bouwt normaalgesproken niet in. Heeft hij geen tijd voor, doet alleen herstel & revisie
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 461
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Boeiende site

 · 
Posted: 31.01.2024 - 17:23  ·  #21
Quote door MaartenS

Erik,
heb je een voorkeur voor de generatie van vierwielaandrijving?
Binnen je minimumleeftijd vallen namelijk drie verschillende systemen. Misschien iets om op te letten bij de zoektocht.
https://blog.fcpeuro.com/volvo-awd-systems-explained


Ik kijk mijn ogen uit :)

Dank voor het noemen!
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 52
Berichten: 126
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 01.02.2024 - 13:59  ·  #22
Quote door Rudolph

Quote door ErikB1971

Quote door Rudolph

Quote door ErikB1971

oh Nondeju ik krijg blijkbaar geen notificaties... maar die laatste twee op facebook zijn wel ergg interessant! Dat is nog de moeite om er nog voor 3k LPG nieuw in te zetten!
Ik ga me aanmelden voor die groep en notificaties aanzetten!


3K voor LPG? Da's een beetje teveel.


ja? hoeveel denk jij aan? En waar zou je het laten doen?


Neem eens contact op met Marco bij Reprofair in Eindhoven https://reprofair.nl/. Zij bouwen zowel Vogels als Prins in (hebben ook korte lijntjes met hen, ze zitten immers 'om de hoek') en hanteren echt gunstige tarieven i.c.m. een eerlijk advies. En hij rijdt zelf ook een S80 op lpg. Ik informeerde laatst naar LPG voor een XC90 2.5T: € 2.350,- all-in (Vogels).


super, dank je wel!
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 52
Berichten: 126
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 01.02.2024 - 14:01  ·  #23
Quote door kjiratsiekoedel

Quote door ErikB1971

Ik heb zelf goede ervaringen met derdampere.nl, maar daar ben je ook gewoon 3000 kwijt als je het goed wil doen.


verdampere bouwt normaalgesproken niet in. Heeft hij geen tijd voor, doet alleen herstel & revisie


oowww.. dat wist ik niet.... ik ben er afgelopen jaar geweest en wel gehad over inbouwen.. nou heeft hij inderdaad niet letterlijk gezegd dat hij het zou doen, maar we hebben het wel globaal over de prijs gehad.. vandaar de 3k. Nou ja, als het zo ver is dan is er vast nog wel eentje te vinden!
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 663
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 01.02.2024 - 16:36  ·  #24
Ik heb het bij Agin in Rotterdam laten doen. Vond het niet heel erg sympathieke mensen, maar is wel goed gedaan. Nooit problemen gehad met de installatie. Behalve een kabelbreuk in het begin maar dat kan gebeuren. Is ook onder garantie zonder gedoe opgelost.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 01.02.2024 - 16:49  ·  #25
Quote door trabbit

Ik heb het bij Agin in Rotterdam laten doen. Vond het niet heel erg sympathieke mensen, maar is wel goed gedaan. Nooit problemen gehad met de installatie. Behalve een kabelbreuk in het begin maar dat kan gebeuren. Is ook onder garantie zonder gedoe opgelost.


Ik meen dat Agin permanent gesloten is.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 651
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 02.02.2024 - 19:27  ·  #26
Klopt, Agin is niet meer.
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 52
Berichten: 126
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 20.02.2024 - 23:43  ·  #27
De afgelopen weken wel een beetje tot de conclusie gekomen dat XC70's binnen mijn budget en wensenlijst zeer schaars zijn.

En vandaag opeens in een opwelling voor 1600 euro een zilverkleurige V70 2,4T uit 2003 (of 2002) gekocht. Net zo oud als mijn huidige auto, maar een slagje potentere motor, en in cosmetisch veel betere staat. Wel een beetje een klusproject, moeten nog aardig wat dingetjes aan opgeknapt worden, en LPG omgebouwd (en misschien nog een tikje tuning), maar dat wordt een leuke klus voor de komende maanden. Ik zal een nieuw webdagboek starten om dat een beetje te documenteren. Maar eerst slapen....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 21.02.2024 - 06:37  ·  #28
Leuk, ik hoop dat je er een hoop plezier van hebt.
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 52
Berichten: 126
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: youngtimer xc70 aut

 · 
Posted: 18.03.2024 - 09:52  ·  #29
Quote door WillemV

Leuk, ik hoop dat je er een hoop plezier van hebt.


Dank!
hnspjotr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 18
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Ik ga mijn XC70 verkopen! Jammer, je bent al voorzien

 · 
Posted: 02.04.2024 - 19:28  ·  #30
...maar als je nog een klusproject erbij zoekt :) 2001, bruin, 200 PK, automaat, op LPG, zit ruilmotor in die nog niet eerder op LPG reed (en niet al te hoge KM stand had).

Mitsen en maren:
de tussenbak draaide al stroef, bij Volvo van West adviseerden ze de aandrijving achter eraf te halen, dus nu voorwiel ipv fourwheel aandrijving

Automaat geeft soms aan dat er onderhoud gepleegt moet worden. Niemand weet wat dat is. Schakelt prima. Reset en storing is weg. Volvo kon me niet helpen, van West snapte er niets van. Bak is vorig jaar gespoeld, maar half jaar later wassie er weer. Volvo vermoed dat er ergens een sensor soms rare signalen geeft.

Slot achterklep is (mechanisch) stukgegaan. Is te fixen. bekleding achterklep is gesneuveld bij het (noodgeval) openen van de klep.

Raam linksvoor glijbussen moeten vervangen worden, gaat nu niet open. En als wel open bijna niet dicht :)

Deuk rechts achter. Heb ik hem mee gekocht.


Lederen interieur, netjes
Nieuwe radiateur
nieuwe banden
nieuwe remmen
rijdt heerlijk
 
Selected quotes for multi-quoting:   0