Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

welke winterband voor de V70?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 01.11.2012 - 19:28  ·  #61
Inmiddels ook op winterrubbers, Michelin Alpin A4's.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 03.11.2012 - 11:51  ·  #62
Hier ook op wintervoeten, Continental TS830.
Heb ze besteld via deze methode
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 03.11.2012 - 17:49  ·  #63
Moet de winterbanden/velgen er nog onder schroeven , wacht meestal op de eerste gladheid , te lui om het eerder te doen .

Maar net een setje gemonteerd op de velgen voor mijn duitse sportauto , aangezien ik een tijd geleden op marktplaats een banden demonteerapparaat heb aangeschaf (en ja ook om te monteren ) heb ik een setje nokian banden aangeschaft voor 205/55/16 en achter 225/50/16.

Als ze goed bevallen dan ga ik ze voor de volvo ook bestellen aangezien die banden op hun eind zijn , denk net 4mm erop dus voor de wintersport op het randje .

Als de kwaliteit goed is dan is de prijs zeker goed . beetje middenmoot wat prijs betreft .maar niet zo een idiote prijs als van b.v. de Micheli alpin A4 , die had ik hiervoor op de bovenstaande duitste wagen en vond ik eigenlijk niet erg best , nu is een vergelijk niet handig sport auto en de volvo v70 .
Maar heb toen de proef op de som genomen en van een vriend een andere set winterbanden eronder gezet , van prirelli en die waren veel beter .
Ben voor de zomerbanden echt een michelin fan maar winterbanden ben ik even klaar mee , zeker gezien de $$$ mag je toch wel wat verwachten .
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 04.11.2012 - 12:29  ·  #64
Quote door olaf
... aangezien ik een tijd geleden op marktplaats een banden demonteerapparaat heb aangeschaf (en ja ook om te monteren )

Dat is handig, dan kan iedereen via deze methode heel voordelig bandjes bestellen en mij jou komen (laten) monteren O-)
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 04.11.2012 - 16:45  ·  #65
Quote door Dr.Dream

Quote door olaf
... aangezien ik een tijd geleden op marktplaats een banden demonteerapparaat heb aangeschaf (en ja ook om te monteren )

Dat is handig, dan kan iedereen via deze methode heel voordelig bandjes bestellen en mij jou komen (laten) monteren O-)


Ja dat is een goeie .
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 05.11.2012 - 15:10  ·  #66
Quote door olaf

Quote door Dr.Dream

Quote door olaf
... aangezien ik een tijd geleden op marktplaats een banden demonteerapparaat heb aangeschaf (en ja ook om te monteren )

Dat is handig, dan kan iedereen via deze methode heel voordelig bandjes bestellen en bij jou komen (laten) monteren O-)

Ja dat is een goeie .

Moet je wel even jouw adres en telefoonnumer hier neerschrijven :D :love:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 05.11.2012 - 18:36  ·  #67
Dat doet hij uitsluitend per PM. ;-)
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2404
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 06.11.2012 - 10:15  ·  #68
Rij al jaren met Michelin, zowel zomer- als winterbanden. Winterbanden eerst Alpin A3 later de A4.
Dat was met de 850 Estate.
Bij deze V70 zaten Vredestein Snowtrac 2, heb onlangs 4 nieuwe Michelin A4 laten monteren omdat ik goede ervaringen heb met Michelins.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 06.11.2012 - 10:50  ·  #69
Heb nog nooit onder mijn eigen auto met winterbanden gereden, maar voor mijn V70 had mijn schoonvader nog een setje liggen. Die gooi ik er dus wel een keer onder om te proberen. Overigens ben ik voor de doorsnee omstandigheden in Nederland nog niet overtuigd van het nut. De tests wijzen volgens mij nog keer op keer uit dat zomerbanden bij nat en droog wegdek beter presteren. Een winterband heeft alleen voordeel bij sneeuw en ijs als ik de testresultaten mag geloven. Ook de 7 graden grens is volgens mij discutabel . Een paar kilometer rijden en de zomerbandjes zijn ook op temperatuur. Als het dan een keer goed sneeuwt blijf ik lekker thuis. Sta ik met mijn winterbandjes tenminste niet in een file van 900km plus :D
Wat ik wel opvallend vind is dat mensen met winterbanden veel harder rijden. Lijkt wel op het verschijnsel toen ABS destijds standaard werd.
Mensen gingen veel harder rijden: "Ik heb toch ABS?" Volgens mij is de beste manier van veilig rijden is je aanpassen aan de omstandigheden.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2404
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 06.11.2012 - 11:42  ·  #70
Quote door Gouwe

Overigens ben ik voor de doorsnee omstandigheden in Nederland nog niet overtuigd van het nut. De tests wijzen volgens mij nog keer op keer uit dat zomerbanden bij nat en droog wegdek beter presteren. Een winterband heeft alleen voordeel bij sneeuw en ijs als ik de testresultaten mag geloven. Ook de 7 graden grens is volgens mij discutabel . Een paar kilometer rijden en de zomerbandjes zijn ook op temperatuur. Als het dan een keer goed sneeuwt blijf ik lekker thuis. Sta ik met mijn winterbandjes tenminste niet in een file van 900km plus :D



Helaas zijn er mensen die met sneeuw en ijs niet de keuze hebben om thuis te blijven.
Bij die omstandigheden merk je zo duidelijk het nut van winterbanden. Als je dan remt merk je dat je ook echt remt en niet een aantal meters door schuift waarbij je voelt dat je ABS het meeste werk moet doen om tot stilstand te komen. Ook bij het wegrijden behoud je grip ipv spinnende wielen.
Afgelopen winter stond ik met divese andere auto's, allen zonder winterbanden, geparkeerd op een parkeerterrein met een dik pak sneeuw. Ik reed zo weg, de andere hadden er moeite mee, één met extra brede zomerbanden kwam zelfs helemaal niet weg. Nut is duidelijk bewezen. Ik zou niet meer zonder willen.
Ben benieuwd hoe je er over denkt als je met die geleende bandjes van je schoonvader door de sneeuw hebt gereden.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 06.11.2012 - 11:59  ·  #71
ik had met mijn lexus ook zomerbanden in de winter en ik kwam echt niet van mijn plek, toen gelijk winterbanden gemonteerd en ik reed zo weg dus voor mij is het nut van winterbanden zeker wel bewezen !
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 06.11.2012 - 12:16  ·  #72
Quote door Arjanmijnster

ik had met mijn lexus ook zomerbanden in de winter en ik kwam echt niet van mijn plek, toen gelijk winterbanden gemonteerd en ik reed zo weg dus voor mij is het nut van winterbanden zeker wel bewezen !


en je staat ook echt wel eerder stop. Soms is dat erg prettig :police:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39734
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 06.11.2012 - 18:49  ·  #73
Hoe je het ook keert of wendt, je hebt duidelijk meer grip in de winter als er sneeuw ligt.
Bovendien zit ik nogal eens bij onze oosterburen en daar is het verplicht.
Overigens, het zal mij benieuwen hoelang het duurt eer dat het hier ook verplicht wordt.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 07.11.2012 - 08:01  ·  #74
van mij mogen ze het verplichten!
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Ze zijn er weer!, de winterkoninkjes eehhh -bandjes

 · 
Posted: 07.11.2012 - 11:03  ·  #75
Quote door ProVolvo

Helaas zijn er mensen die met sneeuw en ijs niet de keuze hebben om thuis te blijven.


Eens! Niet iedereen heeft die keuze, maar ik denk dat er meer de keuze hebben dan ze zich bewust zijn. Ik bedoelde te zeggen dat als er 1000+ kilometer file in Nederland staat omdat het sneeuwt, maakt het met of zonder winterbanden niet veel meer uit. Het veiligste is dan om thuis te blijven. Kunnen de mensen met winterbanden lekker blijven gassen.

Quote door ProVolvo

Ben benieuwd hoe je er over denkt als je met die geleende bandjes van je schoonvader door de sneeuw hebt gereden.


Ik heb voor mijn vorige werk veel in Scandinavië gereden, ook in de winter (met spijkerbanden). Weet dus wel wat het is.
Wat ik vind is echter dat winterbanden in de gemiddelde Nederlandse winterse omstandigheden niet veel toevoegen, ergo, mogelijk zelfs minder veilig zijn!
Doordat mensen met winterbanden denken veiliger te rijden gaan ze volgens mij harder rijden terwijl in mijn beleving de testresultaten keer op keer aangaven dat zomerbanden meer grip en een kortere remweg hebben op droge en natte ondergrond. Met andere woorden, mensen met winterbanden doen er m.i. verstandig aan om langzamer en defensiever te gaan rijden vanwege die langere remweg.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0