Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

Comfort, brandstof verbruik, wat zijn jullie ervaringen?

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

 · 
Posted: 23.04.2014 - 10:13  ·  #16
Ik vind 17inch acceptabel onder een v70 . Rij met 225-45-17 voor mijn winter set heb ik 16 inch .
Aangezien de volvo comfortabel geveerd is gaat het prima maar groter breder zou ik niet willen . Vind het ook niet mooi maar is persoonlijk .
Verbruik merk ik niet veel van , zal iets beter zijn met 16inch , maar gezien de bandenwissel met het warmer wordende weer zie ik dat niet terug .
Geluid van de banden is wel sneller aanwezig , dus een goede a merk band is wel aan te bevelen .
En uitlijning voor elkaar helpt altijd .
Dreamer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: America (Noord-Limburg)
Berichten: 132
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

 · 
Posted: 24.04.2014 - 19:00  ·  #17
Zo, na veel plaatjes kijken, afwegen en rond bellen is de kogel door de kerk: het wordt een nieuwe set imitatie pegasus black-chrome (donkergrijze) velgen: 17 inch met Michelin Primacy 3 225/45 banden.

Het eerst nog gebeld met Jelmer de Vos van volvovelgen.com, die gaf aan dat pegasus niet meer worden gemaakt en dus niet meer nieuw te leveren zijn. Buiten dat is de black-chrome versie alleen in 18 inch leverbaar. Doordat ze zeldzaam en gewild zijn zijn ze ook erg duur, zeker 1500 euro voor een nieuwe 17 inch zilvere set voor alleen de velgen. Dus 2000 euro incl. banden.

Daarna heb ik gebeld met Banden & Wielen Centrum Limburg te Venlo (na de tip van knip S70), en na het zien van de site herkende ik ze weer, hier heb ik 6 jaar geleden ook een set Dezent velgen voor de Nissan gehaald. Hij kon de gevraagde set leveren voor 990 euro. Velgen wist hij niet precies waar ze vandaan kwamen, kon ook goed uit China zijn, maar waren prima velgen met een jaar garantie en alle Europese keurmerken.

Toen ik nog even met de verkoper van de Volvo dealer in Raalte ging bellen om te vragen of hij de set aanslagblokjes blokjes kon regelen omdat ik er nieuwe 17 inch velgen op wilde zetten vroeg hij voor welke velgen ik wilde gaan. Die kon hij ook wel leveren, zij werkten met een imitatiemerk uit Italie, was prima kwaliteit, hadden ze al genoeg van geleverd. Hij kon de gehele set ook voor 990 euro leveren, dus ik heb afgesproken dat hij het mag regelen. Als zelfs deze betrouwbare dealer goede ervaringen met dit imitatiemerk heeft heb ik er ook wel vertrouwen in. Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien, maar de verkoper gaf al aan dat dit samen met de Barents blauwe auto een super combinatie zal zijn.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geleen
Leeftijd: 48
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Berichten: 3115
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

 · 
Posted: 24.04.2014 - 20:04  ·  #18
Proficiat met de keuze en we wachten op de plaatjes! :love:
Dreamer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: America (Noord-Limburg)
Berichten: 132
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

 · 
Posted: 28.04.2014 - 23:02  ·  #19
Vandaag de aankoopkeuring gehad door Gerben Brouwer. Na een stukje gereden te hebben ging te auto op de brug en is deze van voor tot achter nagekeken. Er werden 2 puntjes gevonden: rubbers van de draagarmen voor waren versleten en atuurhuis was niet meer "fris". De draagarmrubbers konden gewoon bij de volgende (3ton) beurt gedaan worden. Het stuurhuis was in normale staat voor deze KM-stand en is een zwakpunt bij dit model. Hier kon ik rustig nog mee door blijven rijden, maar bij spoelen of vervangen zou de auto wat strakker sturen. De conclusie van deze keuring was dan ook: "had deze graag in mijn eigen showroom gehad".

Daarna terug naar Autotechniek Raalte om de koop rond te maken en afscheid te nemen van mijn trouwe Primera :) Helaas waren de nieuwe velgen nog niet binnen dus die worden morgen bij mij thuis nageleverd. Ik zal dan wat foto's posten en een webdagboek openen om de toekomstige aanpassingen in bij te gaan houden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

 · 
Posted: 28.04.2014 - 23:48  ·  #20
Gefeliciteerd Paul.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Dreamer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: America (Noord-Limburg)
Berichten: 132
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Zomer velgen V70 MY2005: 16 inch vs 17 inch

 · 
Posted: 29.04.2014 - 23:48  ·  #21
Na lang wachten op de koerier en zoeken naar een droge plaats om de velgen te monteren is het toch nog gelukt vandaag!

Plaatjes en het hele verhaal heb ik als openingspost in mijn webdagboek geschreven:
Dreamer's webdagboek
 
Selected quotes for multi-quoting:   0