Zware brom tijdens rijden snelweg

Volvo s60 2007

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Zware brom tijdens rijden snelweg

 · 
Posted: 20.10.2019 - 18:33  ·  #16
Das waar ook.. die ook ja ;-)
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Zware brom tijdens rijden snelweg

 · 
Posted: 21.10.2019 - 08:11  ·  #17
De schijfremmen met blokken en inclusief handremblokjes met veertjes zijn niet lang geleden vervangen. Overigens kwam het tijdens het rijden op de snelweg, heb mijn remmen niet gebruikt even daarvoor.

Ik denk dat het geluid het beste te vergelijken is met een aquarium pomp maar dan harder en laat de auto ook trillen.
Zeg maar alsof je in een te hoge versnelling wil optrekken en volledig je gas intrapt (even los met het geluid) maar zo kan ik het probleem het beste omschrijven hoe het aanvoelde.... Na (bijna) uitgerold te zijn en even stil gestaan heb, ging die als een raket ;-)


En dit is nu pas de 2e keer in 1 jaar tijd dat dit voorkomt.... het is dus ook niet te simuleren...
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Zware brom tijdens rijden snelweg

 · 
Posted: 21.10.2019 - 09:46  ·  #18
Dat is de reden dat ik schreef gecupte banden.
Mijn banden waren een jaar oud en waren dusdanig gecupt dat de brom die bij hogere snelheden ontstond steeds vervelender werd.
Daarnaast ging ik het ook voelen.
naturalbb
 
Avatar
 
Subject:

Re: Zware brom tijdens rijden snelweg

 · 
Posted: 21.10.2019 - 09:53  ·  #19
Quote door hermanusb

Dat is de reden dat ik schreef gecupte banden.
Mijn banden waren een jaar oud en waren dusdanig gecupt dat de brom die bij hogere snelheden ontstond steeds vervelender werd.
Daarnaast ging ik het ook voelen.


I know maar de auto rijdt ook alsof je in een te hoge versnelling optrekt (zie mijn berichten hoger) dus je rijd in zijn 5 weg en vol het gaspedaal in, zo voelt de auto ook aan en reageert ook zo, want snelheid maken was er op dat moment ook niet bij.
Dan zou ik dit geluid altijd moeten hebben, na even stil gestaan te hebben, weer vol gas (toegestane snelheid :-P) en niets meer aan de hand. Dit zelfde een jaar geleden ook gehad en daarna al die tijd weer mee gereden zonder nogmaals hetzelfde mee te maken.
Het is net of zijn strot ergens even dicht geknepen werd hahaha
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Zware brom tijdens rijden snelweg

 · 
Posted: 21.10.2019 - 10:09  ·  #20
Dan zou ik het toch in de motor zoeken.
Handremschoenen evt, die zijn ook berucht en kunnen klem zitten en dan weer loskomen.
Uitlezen met vida, slangen nalopen, wellicht klapt er ergens een rubber slang (bijv richting turbo) dicht waardoor hij letterlijk werd afgeknepen. VacuĆ¼mslangetjes checken.
Of brandstofsysteem, wellicht werd je tank vacuĆ¼m getrokken als de ontvluchting niet goed is, maar dat lijkt me ook niet zo sporadisch. Maar als de brandstoftoevoer niet goed is gaat een motor ook brommen /schudden (evt roken) en verliest power.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1465
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Zware brom tijdens rijden snelweg

 · 
Posted: 23.10.2019 - 00:23  ·  #21
'Intake hose collapse' heb ik bij de Ford wel eens meegemaakt, maar is volgens mij geen kwaal van Volvo benzine motoren uit 2006. Bovendien zou dat zeker een storing van de MAF-sensor in Vida hebben weergegeven.
Ik zou het daarom eerder in de mechanische hoek zoeken. Lagers, remmen, assen, etc
 
Selected quotes for multi-quoting:   0