HU-1205 + Parrot MKi9100

CK-7W exit

 
 
 
 
 
Spijkerhard
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorinchem
Berichten: 41
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

HU-1205 + Parrot MKi9100

 · 
Posted: 13.12.2011 - 16:40  ·  #1
Na de aanschaf van de HTC Andriod telefoons hadden we met de Bluetooth verbinding wat problemen met de Nokia carkit CK-7W. Daar zit een vervelende echo in voor de "beller" aan de andere kant.
Het hele internet afgestruind, maar geen oplossing. Eigenlijk moet de Nokia carkit geupgrade worden, maar das geen reële optie.

Vandaag dus een Parrot MKi9100 laten inbouwen.
Nou das toch wel een verassing en een levensgroot verschil met de Nokia!
Het koppelen met de HTC Desire ging bijna als vanzelf, en het overnemen van het adresboek starte vanzelf. Maar het geluid van de telefoon gesprekken, wat een verschil. De Nokia ging ook nog over een klein luidsprekertje in de voetenruimte, de Parrot gaat over de (voorste 2) luidsprekers. Man, wat een kwaliteits verschil.

En ik wist ook wel dat er een kabeltje voor Ipod enzo bij zat, maar dat vond ik niet zo heel interessant. Toch even geprobeerd natuurlijk, via de koptelefoon uitgang van de telefoon even naar mijn eigen muziek luisteren.
En toen ik via de autoluidsprekers naar mijn eigen muziek luisterde, werd ik weer helemaal enthousiast..., het leek wel of ik een versterker achter de HU1205 had geplaatst.. (ook gewoon mooie muziek natuurlijk -Enigma, Knopfler-).

Dus toch ook even de HTC via de Bluetooth afgespeeld.... ook een perfect geluid, geen verschil in kwaliteit. Helemaal enthousiast!

Nu effe niks aan de kids laten weten, anders moeten we de hele tijd naar hun muziek luisteren onderweg... :lol:

iig een aan te bevelen upgrade! Wel niet orgineel Volvo natuurlijk, maar dan loop je een beetje achter de feiten aan, en ben je vast een boel meer kwijt...
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: HU-1205 + Parrot MKi9100

 · 
Posted: 13.12.2011 - 16:45  ·  #2
Ik heb naast een Imiv ook een Mki9100 in de auto zitten en dat klinkt goed.
Alleen jammer dat de parrot niet i.c.m. de HU803 met PA300 verterker werkt(lees: dat het geluid niet over de versterker gaat) want dan had het zeker gaan knallen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0