12v aansluiting

 
 
 
 
 
Hano1963
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 61
Berichten: 104
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

12v aansluiting

 · 
Posted: 30.09.2013 - 22:38  ·  #1
Ik zit een beetje erg te klooien met het volgende:

Zal eerst beschrijven wat ik gedaan heb/gebeurt is.

Mijn HU850 ging definitief kapot. Ook de navigatie begaf het. Inmiddels zoveel errors bij elkaar dat ik besloten heb hem er helemaal uit te halen en de JVC KW-SD70BT heb gemonteerd. Zit Bleutooth-streaming op en de hele riedel op en het model -lettertype en kleur- komen aardig overeen.
Het was een makkelijk klusje, stekkertjes erop en klaar. Staat keurig netjes. Echt een aanbeveling.

Natuurlijk doen stuurbediening en achteruitrijsensoren het niet meer. Ga ik wel een andere oplossing voor bedenken. Stuurwielbediening gebruikte ik eigenlijk nauwelijks. Navigatie gaat nu via de telefoon. Werkt prima. Goedkope oplossing want hij kost bij wehkamp als dubbeldin maar een fractie.

Oude navigatie losgekoppeld en verwijderd.

Ik ben in het bezit van een Nokia Lumia Windows telefoon, dus alle aansluitingen voor iPod kon ik ook weggooien.

Alles losgekoppeld en gaan.

Ik wil graag een voeding hebben voor de Nokia.

3 aansluitpunten voor 12v , de aansteker, in het middenconsole en in de achterbak.
De laatste is geen oplossing natuurlijk.

Vandaag zitten prutsen maar kom er niet uit. De 12v aansteker die het meest voor de hand ligt doet het niet. Ook de 12v aansluiting in het middenconsole doet het niet.
Sluit ik hem met zo,n aanstekervormig ding aan dan doet hij het in de kofferbak wel.

De aansteker doet het ook niet. Zekeringen nagekeken, is het ook niet het probleem. ( ik heb een MY2005) D5 Summum. Dus het in het zijklepje ook alles nagekeken, geen zekeringprobleem.

De boel helemaal losgehaald. In het dashboard zitten aan de aansluiting 2 zwarte en 2 paarse draden. Zit geen prik op.
In het middenconsole zitten een aantal draden waaronder dik paars en dik zwart, maar ook dun geel en dun zwart, die zijn volgens mij voor het lampje in het opbergvakje.

Als ik dik zwart gebruik en dun geel gebeurt er wel iets( lampje op de houder gaat branden) maar telefoon laadt niet op.

Kortom, hoe zit dat nou met die bedrading. Achterin snap ik wel. Gewoon rood/zwart direct vanaf de accu. Maar de paars/zwarte dubbele bedrading kom ik niet uit.

Wie heeft er een idee?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: 12v aansluiting

 · 
Posted: 01.10.2013 - 21:35  ·  #2
Kun je hier iets mee ?
Hano1963
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 61
Berichten: 104
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

fantastisch

 · 
Posted: 01.10.2013 - 22:09  ·  #3
Jij bent werkelijk fantastisch. Hier kan ik zeker wat mee! Chapeau want je weet heel vaak de juiste antwoorden op lastige vraagstukken. :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0