Beste allemaal,
Ik heb een V70 uit 1998 en heb zoals velen (wat ik zo gelezen heb hier op het forum) ook problemen met mijn 12V aansluitingen.
Het stappenplan wat ik al gevolgd heb:
Dus samenvattend de sigarettenaansteker doet het wel, maar is flink geerodeerd. Ik wil deze graag schoonmaken, maar hoe doe ik dat? Heb wel deze video gevonden over hoe je de middenconsole los moet maken.
Verder weet ik nog steeds niet waarom de socket achterin de middenconsole het niet doet.
Zie ik iets over het hoofd?
Thanks!
Ik heb een V70 uit 1998 en heb zoals velen (wat ik zo gelezen heb hier op het forum) ook problemen met mijn 12V aansluitingen.
Het stappenplan wat ik al gevolgd heb:
- Zekeringen gecheckt. Voor zover ik weet en wat ik uit de handleiding kan halen, zitten de zekeringen voor deze onder de motorkap, rechts boven als je de klep open doet. Deze zijn intact.
- De sigarettenaansteker is flink geërodeerd en ik dacht dat dit de reden was dat hij niet deed, maar blijft ook mede aan de soort stekker te liggen (zie foto). De linker pakt bij wel, maar de rechter niet. Blijkt dat de pinnetjes aan de zijkant van de linker stekker lager komen. Is dat een bekend probleem? Hij doet het niet heel denderend en ligt denk ik aan de erosie.
- Ik heb de 12V socket aan de achterkant van de middenconsole bekeken, maar hier staat geen stroom op. Er zijn 2 gele draadjes (1 voor het lampje) en 1 zwarte. Misschien heb de ik zekering wel opgeblazen met mijn (geleende) multimeter, want dat gebeurde ook bij de sigarettenaansteker.... :shame: (daarna pas gelezen dat er continu 12V op staat). Heb ik nog niet gecontroleerd. Wat ik terug kan vinden zou dit zekering 36 moeten zijn onder de motorkap moeten zijn, maar er staat wel dat het de "rear auxillary 12V socket" is. Ik heb gelezen dat er in sommige volvo's ook een relais/zekeringkast onder het stuur zit, maar dit heb ik (nog) niet kunnen vinden.
Dus samenvattend de sigarettenaansteker doet het wel, maar is flink geerodeerd. Ik wil deze graag schoonmaken, maar hoe doe ik dat? Heb wel deze video gevonden over hoe je de middenconsole los moet maken.
Verder weet ik nog steeds niet waarom de socket achterin de middenconsole het niet doet.
Zie ik iets over het hoofd?
Thanks!