1500 om door APK te komen...

doen of niet doen...

Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: 1500 om door APK te komen...

· 
Posted: 31.01.2017 - 20:34  ·  #16
De tendens lijkt me duidelijk: wegdoen is veel geld afschrijven en mogelijk ellende terugkopen. Ik zou ook repareren. Stuurhuis doet zo'n 150-200 euro op de sloop, plus dan wat knaken voor de montage. Aandrijfashoes moet tientjeswerk zijn, plus montage dan. Remleiding kost je aan onderdelen ook de kop niet, maar is ook vooral de arbeid. Laat ik het houden op 300 euro onderdelen plus een uurtje of 8 à 10 aan arbeid, dan moet je voor de helft van het door jou genoemde bedrag wel klaar zijn. Dat is best te overzien voor een auto op leeftijd, toch?
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 14:13  ·  #17
Je zou ook een deelbare ashoes zelf er op kunnen klussen, dan ben je wat dat betreft ook redelijk goedkoop uit. Er hoeft dan niks los van de ophanging. Er was een tijd geleden nog een draadje over hier op het forum.

Dit is het (ik weet niet welke maat je nodig hebt): http://www.hippored.nl/categories/Ashoezen/Ashoes-90mm/
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 15:22  ·  #18
Ik zeg, als de wagen voor 1000-1500 euro er weer heerlijk een jaar tegen kan(en misschien wel veel langer) en je hebt het geld er liggen/voor over, gaan met die banaan en weer hard vergeten als je betaald hebt en weer heerlijk fluitend achter het stuur zit en weg zoeft!!!!!!!
Auto's kosten geld, de ene keer meer de andere keer minder, over een paar jaar zeg je misschien,in het begin een paar probleempjes gehad, maar daarna alleen maar genoten van de volvo! :yes: :thumb:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 15:56  ·  #19
Je zegt dat het stuurhuis lekt. Hoe erg lekt die? Moet je elke week het reservoir vullen, of zweet het stuurhuis gewoon een beetje en moet je 1x in het jaar een half 'reservoir' bijvullen ofzo. Bij dat laatste zou ik het stuurhuis lekker laten zitten eerlijk gezegd.
s60utrecht
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 19:26  ·  #20
Ik heb inmiddels van forumlid florisjj een stuurhuis kunnen overnemen voor een mooie forumprijs! En ander forumlid scania164 gaat hem voor mij vervangen! Heel erg bedankt voor alle hulp! Als het goed uitpakt zal ik zeker een donatie doen voor het forum!
JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 20:14  ·  #21
Heel mooi!

Ik kan me herinneren dat je aandrijfas er ook zat aan te komen, als dat dezelfde is als waarvan de hoes vervangen moet worden zou ik de as in 1 keer doen (dus incl homokineet). Dit hoeft 'm niet te zijn maar even als voorbeeld (van de forumsponsoren geloof ik) a e150: http://www.wiellagers.com/aand…utoma.html.
Een as vervangen is echt geen rocket science.
Lampjes moet je toch echt zelf kunnen...
Raammechanisme is even doorpielen, maar als je weet wat er stuk is is het wel te doen (en ik kan anders helpen helaas ook al ervaring mee). Maar je schrijft dat het waarschijnlijk het elektronische bedieningselement is, aan waarschijnlijk heb je niet zoveel. Als het die is kan je evt. even loshalen en eerst schoonmaken (stekkers en contactpunten). Is zo gebeurd. Tweedehands nog wel te koop en ook vanuit china (aliexpress enzo) te bestellen alleen dan ff wachten.

Je wordt top geholpen lees ik (die donatie moet daar maar naartoe ;-)) maar mocht je ooit toch nog een garage nodig hebben, ik weet hier in Utrecht een garage waar je zelf met onderdelen aan mag komen zetten. 1 van de monteurs werkt ook bij een volvo dealer (hier alleen tegen ander tarief) en de eigenaar heeft zelf een 850 gehad. Leenauto ook geen probleem.
En de Volvo dealer in Leidsche Rijn keurt apk voor 17,50. Ik vraag van te voren of ik er bij mag zijn, en geef ook aan dat ik eea zelf ga oplossen/vervangen. Geen probleem, gewoon samen met de keurmeester 3 kwartier (!!) onder en naast de auto en mag van alles vragen. Ook even hoe/wat ik het zou kunnen aanpakken. Echt top.
PM maar als je meer info wilt (en nee: ik heb geen connecties, familie of belang bij deze garages)
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 20:25  ·  #22
@s60utrecht staat er geen foutmelding in de auto over het raam?
Wybe
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 20:27  ·  #23
Quote door s60utrecht

Bedankt, ga even rondkijken en mailen!

Over het raam: het is waarschijnlijk het elektronische bedieningselement. Er werd mij door de garage een prijs gegeven van ongeveer 200 euro voor een 2ehands exemplaar. Reëel of niet?

Ik heb nog een Raambediening voor je liggen voor een forumprijsje.
Komt uit een V70 2002

[img][/img]
musje83
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 20:29  ·  #24
Zulke hoge rekeningen zijn lang niet altijd nodig of zelfs maar terecht.

Vorige week de Rover 214Si '99 van mijn vriendin naar de lokale garage voor APK. Natuurlijk was er van alles niet goed; CO2 waardes te hoog, stuurbekrachtiging (reservoir en evt. pomp) lekte en moest vervangen, alle remleidingen achter moesten worden vervangen en dan zouden ze 'wel even kijken' naar het ruitensproeierpompje, wat ook niks deed.

Hun offerte: ruim 500 euro voor alles, 'voornamelijk arbeid op de remleidingen' en er kon nog 200-300 bijkomen voor stuurhuispomp en zelfs nog meer als CO2 bijgeregeld moest worden.

Hop, auto naar twee vrienden (beiden monteur, klussen vaak samen) gebracht en alles nagelopen. Remleidingen waren gewoon prima, er zat wat roest op de brandstofleidingen, maar waren verder gewoon droog. Ruitensproeier deed het weer na omwisselen stekkertjes op de stuurkolom (nu doet achter het niet maar nieuwe 'stengels' kosten 20 piek). Reservoir stuurbekrachtiging schoongespoten en slangklemmetje aangedraaid, bleef schoon/droog. Daarna even aan het uitleesapparaat: lambda niet lekker meer.

Kosten nu: 100 voor de lambda, 20 voor wat klein grut, 20 voor keuren en onkosten voor de jongens.

Alle remleidingen vervangen.. dikke doei. :bandit:
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 21:07  ·  #25
Daarom ben ik altijd bij de keuring aanwezig.
Om geen gezeur te hebben over de auto.
En dan weet ik wat er niet goed is, en ik heb het gezien.

Dat repareert makkelijker.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 21:46  ·  #26
Wij gaan altijd naar een APK keurstation, geen garage. Ze doen daar alleen keuringen en kleine reparaties zoals lampjes. Zij hebben er dus ook geen baat bij om een auto af te keuren op defecten die toch nog net binnen de marge vallen. Wat ook handig is, je kunt er zonder afspraak terecht en staat meestal na zo'n 30 minuten weer buiten.

We dwalen af. Sorry voor het off-topic gaan. ;-)

Fijn dat de S60 binnenkort wordt gerepareed. Mooi dat je het via het forum hebt kunnen regelen. Succes met de reparatie. :thumb:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 22:50  ·  #27
Quote door s60utrecht

Ik heb inmiddels van forumlid florisjj een stuurhuis kunnen overnemen voor een mooie forumprijs! En ander forumlid scania164 gaat hem voor mij vervangen! Heel erg bedankt voor alle hulp! Als het goed uitpakt zal ik zeker een donatie doen voor het forum!

Goed geregeld.
Overigens, Chris kan hem monteren met zijn ogen dicht.
Ik zie je donatie tegemoet. :lol:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.02.2017 - 11:16  ·  #28
Zal wel inmiddels opgelost zijn maareen KVS dop heb ik hier liggen voor je.
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 02.02.2017 - 12:14  ·  #29
Persoonlijk zal ik je de tip geven om de auto te houden en via dit forum proberen op te lossen (waar tenslotte het forum ook voor is)

Het stuurhuis is een Volvo kwaal en als je pech hebt kom je het bij de volgende auto weer tegen. De automaat het zelfde verhaal, het is een van de duurdere dingen die kapot kan gaan dus alleen daarom zou ik die auto nooit weg doen voor deze ''kleinere dingen'' dingen.

En natuurlijk weet je ook nooit wat je terug koopt. Straks koop je bijvoorbeeld een euro 4 diesel en binnen 4 maanden komen de klepstoters eraan of breekt de wervelklep.

Gewoon lekker houden en proberen via het forum op te lossen. En volgens mij gezien de reacties lukt het wel aardig. :D

En tenslotte 300.000 is niets voor een Volvo :thumb:
yes996
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 02.02.2017 - 12:16  ·  #30
Quote door martijnvankalkeren

Persoonlijk zal ik je de tip geven om de auto te houden en via dit forum proberen op te lossen (waar tenslotte het forum ook voor is)

Het stuurhuis is een Volvo kwaal en als je pech hebt kom je het bij de volgende auto weer tegen. De automaat het zelfde verhaal, het is een van de duurdere dingen die kapot kan gaan dus alleen daarom zou ik die auto nooit weg doen voor deze ''kleinere dingen'' dingen.

En natuurlijk weet je ook nooit wat je terug koopt. Straks koop je bijvoorbeeld een euro 4 diesel en binnen 4 maanden komen de klepstoters eraan of breekt de wervelklep.

Gewoon lekker houden en proberen via het forum op te lossen. En volgens mij gezien de reacties lukt het wel aardig. :D

En tenslotte 300.000 is niets voor een Volvo :thumb:

+1 !

Selected quotes for multi-quoting:   0