Hoi allemaal,
ik heb weer eens een probleempje met mijn auto. Nadat eind april de automaatbak van mijn S60 ermee op hield (te lezen hier: topic.php?t=14533&page=fst_unread&highlight=) heb ik besloten om de bak te laten reviseren en de distributieriem ook meteen te laten vervangen voor in totaal 2500 inc btw.
Na min of meer probleemloos te hebben gereden heb ik vandaag mijn auto naar de garage gebracht voor een APK. Daar komen ze tot de volgende conclusie:
-Stuurhuis lekt, dus vervangen: 1200 inc olie en uitlijnen
-Linker aandrijfashoes vervangen
-Scheurtje in remleiding ergens
-Verschillende verlichtingen vervangen
Ook doet het raam aan de bestuurderskant het niet meer, die mechaniek moet waarschijnlijk ook vervangen worden.
Daarnaast ben ik er dit weekend achtergekomen dat ik waarschijnlijk de afgelopen 400km gereden heb zonder dop op mijn koelvloeistofreservoir (expansievat?).
Al met al moet ik dus rekenen op in ieder geval 1500 euro kosten om hem door de APK te laten komen. Daarnaast weet ik dus niet wat er met de motor gebeurt als je 400km rijdt zonder dop voor je koelvloeistof, en wat voor reparaties ik daardoor nog kan verwachten.
Dus de vraag is maar weer eens: doen of niet doen. Wat denken jullie?
ik heb weer eens een probleempje met mijn auto. Nadat eind april de automaatbak van mijn S60 ermee op hield (te lezen hier: topic.php?t=14533&page=fst_unread&highlight=) heb ik besloten om de bak te laten reviseren en de distributieriem ook meteen te laten vervangen voor in totaal 2500 inc btw.
Na min of meer probleemloos te hebben gereden heb ik vandaag mijn auto naar de garage gebracht voor een APK. Daar komen ze tot de volgende conclusie:
-Stuurhuis lekt, dus vervangen: 1200 inc olie en uitlijnen
-Linker aandrijfashoes vervangen
-Scheurtje in remleiding ergens
-Verschillende verlichtingen vervangen
Ook doet het raam aan de bestuurderskant het niet meer, die mechaniek moet waarschijnlijk ook vervangen worden.
Daarnaast ben ik er dit weekend achtergekomen dat ik waarschijnlijk de afgelopen 400km gereden heb zonder dop op mijn koelvloeistofreservoir (expansievat?).
Al met al moet ik dus rekenen op in ieder geval 1500 euro kosten om hem door de APK te laten komen. Daarnaast weet ik dus niet wat er met de motor gebeurt als je 400km rijdt zonder dop voor je koelvloeistof, en wat voor reparaties ik daardoor nog kan verwachten.
Dus de vraag is maar weer eens: doen of niet doen. Wat denken jullie?