2000 c70 raammechanisme

 
 
 
 
 
thewinnerloses
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

2000 c70 raammechanisme

 · 
Posted: 24.10.2015 - 12:28  ·  #1
Beste leden,

Gisterenmorgen klapte mijn raam naar onderen. Wilde hem een stukje open zetten, maakte een raar geluid en dacht snel maar weer dicht doen.
Niet dus :'( Raam verdween ineens in de deur. Stiekem toch ff op het knopje geduwd, maar geen reactie.
Dus met open raam naar werk gereden....was best fris zo.

Heb al even gezocht en gegoogled, maar kan niks vinden wat voor mij van toepassing is. De befaamde/beruchte blauwe geleide blokjes heb ik niet.
Is schijnbaar eerder van een v/s 70

Deur paneel heb ik op het werk al eraf gehaald, kan zo snel niets zien dat er iets mist of kapot is.
Raam maar met de hand naar boven geduwd en van onderen geblokkeerd met een lange ijskrabber (je moet toch iets)
Staat die tenminste niet helemaal open. Nu alleen nog een kier van +/- 1 cm.

Wie weet raad?
thewinnerloses
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: 2000 c70 raammechanisme

 · 
Posted: 25.10.2015 - 00:43  ·  #2
Even kleine update:

Na wat onderzoek op internet erachter gekomen dat er een reparatieset bestaat voor de C70. Dit gaf natuurlijk hoop. Want dat betekende geen vervangend raammechanisme te hoeven kopen a 600 euro. Vol goede moet verder op onderzoek gegaan, dit maal aan de auto. Na verwijderen van subwoofer en raamlijst voor beter zicht, ben ik erachter gekomen dat een kabel losgeschoten was. Na herhaaldelijk proberen de kabel weer in te haken ben ik bang dat de kabel, hoogstwaarschijnlijk in de motor, ergens in de knoop zit. Krijg de kabel namelijk niet ingehangen. Kom een paar cm te kort.
Nu het slechte nieuws: een van de wieltjes die de kabel geleiden is waarschijnlijk beschadigd toen de kabel losschoot. Wieltje is nu zo krom als een hoepel en zal de kabel niet meer goed geleiden. Dus ben bang dat toch het hele raamunit vervangen moet worden daar het wieltje niet los gaat.

Raam verder beter vastgezet bet behulp van wat pvc buis. Zodat het raam in ieder geval helemaal dicht is met gesloten deur. Werkt in ieder geval beter dan de ijskrabber lol

Word beslist vervolgt.... ;)
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: 2000 c70 raammechanisme

 · 
Posted: 25.10.2015 - 08:15  ·  #3
Je zou ook voor een raammechanisme op de sloop kunnen kijken als het uiteindelijk toch nodig is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0