2004 V70R zwart Estate

Geshimmed, origineel, veel onderhoud gehad

 
 
 
 
 
caesar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

2004 V70R zwart Estate

 · 
Posted: 20.10.2025 - 15:53  ·  #1
Na lang wikken en wegen gaat hij dan na 7 jaar in bezit de deur uit vanwege uitbreiding gezin en weinig tijd voor de auto.

Achtergrond informatie:
in 2018 gekocht omdat het mijn droom auto was en destijds met geringe onderhoudshistorie gekocht. Ik heb in de maanden na aanschaf alles vervangen wat een zwakke plek op deze auto is of aan vervanging toe was, waarvan alle facturen aanwezig zijn.

Ik heb de auto met 235k gekocht en er staat nu ongeveer 282k op de teller.

Kenmerken:

-BJ 2004 - automaat
-Zwart (kleurcode 452)
-Gobi interieur
-Open dak
-Zowel bestuurdersstoel als bijrijder elektrisch verstelbaar
-Premium Dolby + Subwoofer
-Geen trekhaak
-KM stand: 282000
-VP: 9500 euro
-Locatie: in de buurt van Oirschot, Noord-Brabant


Technisch onderhoud:

Na aanschaf is vervangen (dus in de afgelopen 30-50k):

-alle 4c schokdempers + veren + schotels/rubbers/lagers
-voordraagarmen + rubbers
-Achter 'trailingarm' rubbers voor XC90 rubbers
-Alle motorsteunen en bak steunen
-CEM is naar specialist geweest vanwege bekende 'microbreuken' in soldeer op de chip waardoor je rare codes krijgt.
-Motor blok is geshimmed door Tim Williams in het VK, dus geen kans op scheuren meer (en er zijn uiteraard geen scheuren aanwezig). Documentatie en foto's beschikbaar en uiteraard geen druk opbouw in koelingssysteem.
-Automaat is gespoeld bij Gerry Slot in Uden en schakelt soepel
-Alle filters en olie in haldex, haakse overbrenging en vet in de homokineten van de cardan as vervangen
-Aandrijfbus tussen bak en haakse overbrenging vervangen
-Olierubbers tussen carter en blok vervangen, alsook volledige carter ventilatie; geen blowby aanwezig
-Subframe rubbers vervangen voor aluminium schijven
-Staalomvlochten flexibele remleidingen op alle remmen
-Nieuwe remmerij (ongeveer 30k oud)
-Vele sensoren zijn op voorzorg vervangen om toekomstige problemen te voorkomen (druksensoren, temp sensoren)
-Anti squeel set op de voorremmen
-Uitgedroogde pijp tussen vulpijp en brandstof tank vervangen (kwaal op deze leeftijd)
-Onlangs zijn bij Volvoservice Elst beide keerringen en VVT's vervangen (<1000km geleden) op de nokken assen met uiteraard ook de distri-riem en idler poelie.

En uiteraard het standaard onderhoud als filters bougies etc etc.

Ik heb wat extra R specifieke onderdelen liggen die bij interesse in de prijs inbegrepen zijn:

-extra set originele pegasus velgen; allemaal wel stoeprand schade, maar wel recht.
-nieuw blauwe/paarse originele kleppen deksel en distri-deksel
-nieuwe vierkante cover die in het motorruim achter het linker voorlicht gemonteerd is
-verscheidene hoezen en rugleuningen en een tapijt kuip origineel Gobi, in goede staat


Alles werkt, maar esthetisch kan deze auto nog wat liefde gebruiken. Interieur heeft de bekende R slijtage op het leer, met vooral de bestuurdersstoel die wat aandacht kan gebruiken. Ik heb goede reserve stoelen en hoezen liggen (origineel Gobi), maar geen tijd meer om dit over te zetten.

De lak is over het algemeen goed, maar de portier links achter heeft rare lak schade die in afgelopen jaar is ontstaan. Gelukkig is het behouden tot 1 portier, dus vervangen van dit portier met de standaard kleurcode 452 (ook non-R's hebben dezelfde zwarte kleur) zou dit probleem moeten oplossen.

Ik weet dat deze auto nog niet helemaal is waar hij moet zijn op basis van de looks. Als ik de markt een beetje bekijk op de bekende kanalen en op basis van verscheidene inruil en inkoop offertes bij dealers denk ik dat 9.500 euro een nette vraagprijs of i.i.g. een start punt voor onderhandelingen.

Technisch is het een goede auto en een van de weinige waarvan de volledige aandrijflijn en ophanging aantoonbaar proactief is onderhouden. Tesamen met een geshimmed, ongescheurd blok onderscheidt deze R zich van verscheidene andere op de markt.

Voor deze vraagprijs is er ruim voldoende budget om een keer spuitspecialist naar de lak te laten kijken (of gewoon de deur te vervangen voor 50 tientjes), en/of de bestuurdersstoel met bijgeleverde hoezen te vervangen

Afhankelijk van de animo sta ik open voor onderbouwde onderhandelingen, echter ga ik niet in op dealer en inruil prijzen; die offertes en mogelijkheden heb ik reeds liggen.

Als je vragen hebt stuur ze gerust, dan probeer ik die zo goed mogelijk te beantwoorden! Ik kan maar 3 plaatjes uploaden in dit draadje, maar ik kan vele meer foto's sturen van alle zijdes en uiteraard van het geshimde block. Hij staat ook op Marktplaats, waar meer plaatjes te zien zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 101
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: 2004 V70R zwart Estate

 · 
Posted: 20.10.2025 - 16:23  ·  #2
Man man man....als ik dit zo lees dan heeft de volgende eigenaar een dijk van een auto.
Was lang op zoek naar een R en als ik de S80 niet had dan wist ik het wel.
Four-c blok geshimmed distributie....zijn toch de kostbare ingrepen.

Klik hier
caesar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 33
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: 2004 V70R zwart Estate

 · 
Posted: 25.10.2025 - 15:15  ·  #3
Dank je wel voor de reactie.

Ja ik denk dat technisch gezien een van de betere is. Het shimmen heb ik behoorlijk snel na aankoop laten doen omdat ik tijdens mijn zoektocht een aantal had gevonden die gescheurd waren. Tot die tijd durfde ik het gas niet in te trappen :). Het is altijd mijn droom auto geweest, maar nu ik een kleintje heb en 2 banen heb is het niet meer realistisch de R te houden. Wel jammer, want het blijft toch apart als ik een andere zie rijden terwijl ik er zelf in zit.

Mochten mensen vragen hebben hier op het forum, stel ze gerust! Ik hoop dat de auto naar een enthousiasteling gaat!
Selected quotes for multi-quoting:   0