HU 603

 
 
 
 
 
Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 61
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

HU 603

 · 
Posted: 10.11.2023 - 14:38  ·  #1
Hallo
Mijn HU 603 begint een eigen leven te leiden schakelt over van radio naar tape of cd of op de radio ineens een andere zender betekend dit dat ik opzoek moet naar wat anders ?

grtz Jan
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: HU 603

 · 
Posted: 10.11.2023 - 18:14  ·  #2
Geen knoppen die blijven hangen ?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: HU 603

 · 
Posted: 10.11.2023 - 21:09  ·  #3
‘Gewoon’ knoppen die versleten zijn. De elektronica van de knop dan. Dat is een soort digitale potmeter, een rotary encoder. Waar je vroeger met analoge potmeters gekraak door de speakers hoorde, uit zich dat bij een rotary encoder door het ‘switchen’ van positie (en dus van bron of voorkeuzezender). Knop kan schoongemaakt worden met een soort schuur-pen(dan moet je de knop wel los solderen en uit elkaar halen) of de knop moet vervangen worden door een goede of nieuwe. Desgewenst kan ik hier wel wat in betekenen.
Een vervangende HU603 is waarschijnlijk goedkoper, maar dan is de kans groot dat je hetzelfde probleem weer krijgt.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: HU 603

 · 
Posted: 11.11.2023 - 00:20  ·  #4
Quote door Jan

Hallo
Mijn HU 603 begint een eigen leven te leiden schakelt over van radio naar tape of cd of op de radio ineens een andere zender betekend dit dat ik opzoek moet naar wat anders ?

grtz Jan


Even met Erich, ETS zelf contact opnemen. Hij repareert eigenlijk al het audio/navigatie/teller bakken en wat je nog meer kunt verzinnen.
Heb er erg goede ervaring mee.

https://ets1.nl/


Alternatief is KMS in Apeldoorn. Ook prima optie maar is wat meer gericht op de handel.

https://kms-apeldoorn.nl/


Ets werkt perfect voor de particulier, maar in beide gevallen zit je direct bij de reparatie bron en das eigenlijk de kortste & goedkoopste klap.
Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 61
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: HU 603

 · 
Posted: 11.11.2023 - 12:03  ·  #5
Quote door Bigdog

Geen knoppen die blijven hangen ?


zover ik na kan gaan niet werkt verder perfect alleen dat de HU603 af en toe denkt nu ff wat anders luisteren.
Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 61
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: HU 603

 · 
Posted: 11.11.2023 - 12:04  ·  #6
Quote door MTE

Quote door Jan

Hallo
Mijn HU 603 begint een eigen leven te leiden schakelt over van radio naar tape of cd of op de radio ineens een andere zender betekend dit dat ik opzoek moet naar wat anders ?

grtz Jan


Even met Erich, ETS zelf contact opnemen. Hij repareert eigenlijk al het audio/navigatie/teller bakken en wat je nog meer kunt verzinnen.
Heb er erg goede ervaring mee.

https://ets1.nl/


Alternatief is KMS in Apeldoorn. Ook prima optie maar is wat meer gericht op de handel.

https://kms-apeldoorn.nl/


Ets werkt perfect voor de particulier, maar in beide gevallen zit je direct bij de reparatie bron en das eigenlijk de kortste & goedkoopste klap.


Bedankt voor de tips MTE
Jan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 61
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: HU 603

 · 
Posted: 11.11.2023 - 12:06  ·  #7
Quote door Doeke Dobma

‘Gewoon’ knoppen die versleten zijn. De elektronica van de knop dan. Dat is een soort digitale potmeter, een rotary encoder. Waar je vroeger met analoge potmeters gekraak door de speakers hoorde, uit zich dat bij een rotary encoder door het ‘switchen’ van positie (en dus van bron of voorkeuzezender). Knop kan schoongemaakt worden met een soort schuur-pen(dan moet je de knop wel los solderen en uit elkaar halen) of de knop moet vervangen worden door een goede of nieuwe. Desgewenst kan ik hier wel wat in betekenen.
Een vervangende HU603 is waarschijnlijk goedkoper, maar dan is de kans groot dat je hetzelfde probleem weer krijgt.


Ok bedankt Doeke ik ga er is over nadenken
 
Selected quotes for multi-quoting:   0