HU-603 vervangen door 1 din radio

 
 
 
 
 
yellowuser
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

HU-603 vervangen door 1 din radio

 · 
Posted: 17.07.2015 - 10:30  ·  #1
In mijn v70 D5 2001 1 zat een HU-603 met telefoon zoals deze:

Aangezien deze techniek redelijk verouderd is wilde ik deze vervangen door een autoradio met bluetooth en usb ingang uit mijn oude auto.

Als ik deze niet had gehad was een yatour of growl waarschijnlijk de oplossing geweest, omdat de originele stereo natuurlijk fraaier in het interieur staat.

Om de universele radio te kunnen plaatsen heb je de volgende onderdelen nodig:
- Iso verloopkabel
- Antenne adapter
- inbouw frame
Let erop bij de aanschaf van een inbouwframe dat je het goede modeljaar koopt want de frames verschillen! uiteindelijk heb ik een origineel volvo frame gekocht, dat sluit beter aan, zit steviger en is van hetzelfde materiaal en structuur.

Om de klus te klaren heb je nodig:
- Torxx 25
- platte wig of schroevendraaier

Op youtube een video gevonden die exact uitlegt hoe je de auto moet demonteren om de radio eruit te krijgen:
Radio uitbouwen

Als alle onderdelen gedemonteerd zijn is het een mooi moment om even een stofzuiger/doek door alle randen te laten gaan om oud vuil te verwijderen.
Ik heb een USB kabel vanaf mijn radio naar de middenarmsteun getrokken zodat ik daar USB media kan aansluiten en mijn telefoon kan opladen. Trek weel de juiste USB kabel (min 2.0), geen goedkope rommel gebruiken.

Om goed verstaanbaar te zijn heb ik een externe microfoon geplaatst op de a stijl van de auto. Dit gaat vrij eenvoudig door de bedekking los te klikken, vervolgens de afdekplaat aan de linkerzijkant van het dashboard verwijderen (deel wat uit zicht verdwijnt door de deur) en de afdekplaat bij de pedalen verwijderen. Hierna de draad van de microfoon daar doorvoeren. Je kunt hier precies bij door het gat waar eerst de radio en ACC zaten.

Nu is het een kwestie van monteren. Let hierbij op dat de naden tussen de componenten gelijk zijn, scheef is niet zo'n mooi gezicht.
Widebody
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Down, way down south limburg
Berichten: 445
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: HU-603 vervangen door 1 din radio

 · 
Posted: 17.07.2015 - 11:18  ·  #2
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk maar waarom wil je in godsnaam, vooropgesteld dat de oude HU en phone goed werken, dit vervangen voor zo'n stuk japans plastiek? Ik heb een HU603 icm met de OEM phone in de auto en dat werkt uitsteekbaar. idd Een Yatour eraan geknoopt voor het gemak(USB, SD en een 3,6mmstekkertje ) Wil alleen nog een BT module eraan hangen om de muziek van mijn eigen mobiel te streamen(Deezerabbo).

De OEM heeft een goeie ontvangst en goeie geluidsqualiteit. Is niet altijd vanzelfsprekend met je mobieltje, onderweg.

Veel plezier met de nieuwe setup!
yellowuser
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: HU-603 vervangen door 1 din radio

 · 
Posted: 17.07.2015 - 21:47  ·  #3
Voornaamste reden was dat ik de radio al had liggen en relatief goedkoop mijn vereisten kon behalen.
Nu was ik voor 30 euro klaar met een uitstekende bel en geluidskwaliteit. :thumb:
De 603 gaat naar zolder en stop ik er fijn weer in bij verkoop!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0