HU-650 tripping?

 
 
 
 
 
roadrage
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 40
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

HU-650 tripping?

 · 
Posted: 24.10.2016 - 16:34  ·  #1
Waarom staat bij volledig aan/uit/aan auto de HU-650 op 0 volume en de hoogste FM frequentie ?

Iedere keer als ik in de auto stap en start moet ik de radio eerst aandrukken(ok dat is normaal) maar vervolgens moet ik ook aan de volumeknop draaien omdat die steeds op 0 staat zegmaar en waarom start die op met de hoogste FM zender ?

Terwijl mn radiostations in het geheugen wel gewoon blijven staan?
Frenky
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Simpelveld
Leeftijd: 45
Berichten: 38
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: HU-650 tripping?

 · 
Posted: 24.10.2016 - 17:48  ·  #2
Beste Roadrage,

Ik heb ook een HU-650 in mijn auto zitten, maar ik herken alle zaken die je beschrijft totaal niet. Bij mij gaat de radio gewoon aan bij auto op contact (uiteraard stond hij dan nog aan bij van contact afhalen). En het volume is gelijk aan hoe het was bij van contact halen. Ook de keuze van radiostation of het nummer van de cd.

Misschien is er een of andere instelling die jou "probleem " veroorzaakt. Want te weinig accuspanning kan ik me niet voorstellen aangezien je radiozenders wel intact blijven.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: HU-650 tripping?

 · 
Posted: 24.10.2016 - 21:15  ·  #3
Had je dat probleem altijd al, of is het nieuw?

Ik herken het iig niet; zowel zender als volume blijven gehandhaafd bij contact uit, en weer aan.
roadrage
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 40
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: HU-650 tripping?

 · 
Posted: 25.10.2016 - 10:33  ·  #4
Quote door Volvomannen

Had je dat probleem altijd al, of is het nieuw?

Ik herken het iig niet; zowel zender als volume blijven gehandhaafd bij contact uit, en weer aan.


Ik heb dit sinds ik de auto heb.
Inderdaad best vreemd want de radio werkt verder naar behoren.
Aangezien de radio zenders wel worden onthouden denk ik niet dat het is omdat de unit niet is doorgetrokken naar de accu.
Maar zoals gezegd, bij aan/uit auto is volume altijd 0, begint die altijd op radio en dan FM 108. en vergeet dus ook waar mn cd speler was gebleven met spelen.
Ondertussen ben ik het al gewend en stoor ik mij er niet echt aan maar het blijft wel vreemd.
Terwijl als je de radio uit>aan doet tijdens een ritje of als de auto zelf niet uit is zegmaar dan is er niets aan de hand en pakt die gewoon weer verder op waar die gebleven was.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 54
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: HU-650 tripping?

 · 
Posted: 25.10.2016 - 21:04  ·  #5
Ik heb soortgelijk gehad bij een aftermarket radio in een eerdere auto.
Probleem was de constante spanningsaansluiting, waar geen spanning op stond, waardoor alle instellingen verloren gingen.

Ik kan mij voorstellen dat soortgelijks aan de hand is. Mogelijk dat geheugen nog behouden blijft door interne batterij of zo. Dus maar eens beginnen met controleren van zekeringen, radio uitbouwen en de constante en geschakelde plus nameten.
roadrage
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 40
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: HU-650 tripping?

 · 
Posted: 26.10.2016 - 15:23  ·  #6
Ja ik denk dat er niets anders rest dan stapsgewijs dingen te gaan controleren..zucht..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0