UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 
 
 
 
 
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 16:24  ·  #1
Auto net in bezit... en nu met dit mooie weer lekker bezig om de auto te ontdekken, deuren open en beetje klooien.
De auto heeft een UH-850 prologic surround system maar ik moet zeggen dat ik het bass geluid vind tegenvallen, niet dat ik iemand ben die met ramen open en volume op 10 door het dorp rijdt als een disco maar ik hou wel van een lekker muziekje met de daarbij behorende klanken!

Hoe klinkt Bob Marley als die gevlakt is... om het zomaar te zeggen met dit mooie weer?

Heb uiteraard al aan het pennetje gedraaid op de radio en je hoort wel verschil... heb het 'menu' knop al gebruikt en de surround knop geprobeerd.

Wat is jullie bevinding/oplossing? Andere boxen, bass-box???

Thanxs ;)
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 16:42  ·  #2
Quote door Dimitri-Turbo

Auto net in bezit... en nu met dit mooie weer lekker bezig om de auto te ontdekken, deuren open en beetje klooien.
De auto heeft een UH-850 prologic surround system maar ik moet zeggen dat ik het bass geluid vind tegenvallen, niet dat ik iemand ben die met ramen open en volume op 10 door het dorp rijdt als een disco maar ik hou wel van een lekker muziekje met de daarbij behorende klanken!

Hoe klinkt Bob Marley als die gevlakt is... om het zomaar te zeggen met dit mooie weer?

Heb uiteraard al aan het pennetje gedraaid op de radio en je hoort wel verschil... heb het 'menu' knop al gebruikt en de surround knop geprobeerd.

Wat is jullie bevinding/oplossing? Andere boxen, bass-box???

Thanxs ;)


Ik heb dezelfde installatie (HU850) en via Marktplaats een originele subwoofer erbij gekocht. Een echte aanrader... past perfect in het reservewiel en vind het geluid fenomenaal...

Nu moet ik zeggen dat zonder subwoofer het geluid ook bepaald niet slecht was. Het laag was wel degelijk aanwezig.... dus ik vraag me af of je de originele speakers nog wel hebt...??
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 16:51  ·  #3
Zou ook haast vermoeden dat er geen Premium in de auto zit maar een lichtere versie.
Ook eventueel de versterker onder de stoel, welke is daarvan geplaatste een pa200 of pa300 al zal dit niet een wezenlijk verschil maken in lage tonen.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 17:59  ·  #4
Zal eens op MP gaan zoeken... installatie verder werkt perfect kan niet anders zeggen en is ook orgineel zo geleverd, heb naar mijn eerste inzichten ook de dikke deurkaarten, premium dus... alleen de bass valt mij tegen.

Hoe heet/noem je zo'n ding als je het zoekt op MP? ben een volvo beginneling... hihihihh

Of wellicht dan andere speakers?
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 18:06  ·  #5
www.marktplaats.nl/a/auto-dive…ousPage=lr

Wel knap aan de prijs.... die ik heb was bijna de helft goedkoper.. Nieuw kosten ze destijds meen ik 475 euro.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 18:31  ·  #6
Waar monteer je dit ding? Is de Summum hiervoor voorbereid qua kabels?
Chriske
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Leeftijd: 43
Berichten: 608
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 18:36  ·  #7
Zelf heb ik een HU603 niks bijzonder, maar zelf vind het geluid al niet tegenvallen. Ook de lage tonen komen al lekker door.
Zelf nog geen subwoofer of een versterker PA200 of een PA300. Het enige wat ik nog niet weet is welke speakers ik heb. Maar vermoed gewoon de normale.

Het is denk maar net waar je tevreden mee bent. zelf wil ik hem nog wel upgraden. Maar als de HU850 met premium speakers al lichtelijk tegenvallen kwa lage tonen, zou ik bijna zeggen. Koop een dikkere subwoofer, met een apparte eindversterker. Kost je minder dan 275 euro 2de hands.

Maar ja aan de andere kant is de originele wel mooier voor inbouw ;-)
erbakker
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 136
Geregistreerd: 01 / 2011
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 20:14  ·  #8
Quote door Dimitri-Turbo

Waar monteer je dit ding? Is de Summum hiervoor voorbereid qua kabels?


Boven op het reservewiel. Zie je niets van..

Mocht je auto al zijn bekabeld (was bij mij wel zo...), dan bevind de stekker zich onder de bodemafdekplaat bij de achterbumper.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 21:08  ·  #9
Om deze reden heb ik er een sub bij gezet (met eigen versterker). En als je echt laag wil moet je wel een 10" of 12" erbij zetten. Kleiner geeft alleen maar 'bonk'. Nu kan hij ook op standje niersteenvergruizer.
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 22:23  ·  #10
Probleem opgelost.... ik luisterde muziek via USB maar de muziek die daar opgezet is was van minder kwaliteit of hoe je het ook noemt... vanavond opnieuw op de USB gezet in High en nu klinkt het VOL zoals ik het zou verwachten van een Doulby Surround...

Was/is dus een foutje van mijzelf.... hahahaha
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 22.07.2013 - 23:47  ·  #11
Dat is een meevaller.
Nu weet je meteen waarom ik niet zo'n fan van MP3's ben.
Als je de mogelijkheid hebt, het liefst ongecomprimeerd.
Het is met een goede audiosetup maar al te duidelijk hoorbaar.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 23.07.2013 - 13:09  ·  #12
Quote

Probleem opgelost.... ik luisterde muziek via USB maar de muziek die daar opgezet is was van minder kwaliteit of hoe je het ook noemt... vanavond opnieuw op de USB gezet in High en nu klinkt het VOL zoals ik het zou verwachten van een Doulby Surround...

Was/is dus een foutje van mijzelf.... hahahaha


(H)eerlijkheid boven alles.
TOP!!
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 23.07.2013 - 15:33  ·  #13
Gister een uurtje in de auto gezeten, lekker muziek draaien, aan de knopjes zitten en genieten van al het moois... vrouw-lief vond dit minder gezellig, en zat te zeuren dat ik meer met de auto bezig ben dan tijd aan haar besteedt op dit moment :) hahahaha van de week gaan we op vakantie en heb ik tijd in overvloed voor haar... hahahahha
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 23.07.2013 - 22:55  ·  #14
Hahahaha zo simpel kan het dus zijn! Mooi man! :love: :love:
louis88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ens, NOP
Leeftijd: 35
Berichten: 31
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: UH-850 - Bass geluid valt beetje tegen.

 · 
Posted: 23.07.2013 - 23:03  ·  #15
Zolang je niet in de auto slaapt, ( airco aan, niet zn heel gek idee al zeg ik het zelf!!) valt het nog wel mee toch? O-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0