Aanbod v70 diesel automaat 1999

ja of nee? en hoeveel?

 
 
 
 
 
RaymanB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 03.08.2013 - 21:19  ·  #1
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat dit op de juiste locatie staat.

Nu mijn 2006 focus finaal afgeschreven is moet ik kijken naar een nieuw rijtuig. Nu is een vader van een vriend nogal een autofanaat dus ik dacht bij mezelf, ik vraag om raad. Nu wil het toeval zo zijn dat hij hun v70 diesel automaat van de hand wil doen omdat ze te weinig kilometers meer maken. Nu is deze Volvo goed onderhouden, de huidige eigenaar heeft als hobby zijn auto's goed te verzorgen en met zorg uit te zoeken. Vandaar dat deze Volvo de TDI audi motor heeft met de zuinige stand van net iets meer dan 2 ton.
Momenteel wordt de auto apk gekeurd en de distributieriem vervangen. De airco van de auto is vorig jaar grondig nagekeken en de remschijven achter zijn net vervangen. Naast de te verwachte slijtage van de jaren is de auto tip top in orde. Bijgeleverd is een set winterbanden op velgen, uiteraard met Volvo wieldoppen.

Of ik deze auto moet kopen, hoef ik jullie niet te vragen. Dus stel ik jullie de vraag; Wat is voor deze auto een schappelijke prijs? (Ik heb rondgekeken, maar uit dit jaar met deze km-stand, vindt je gewoon niet als vergelijkingsmateriaal)

Verder wil ik zeggen, leuk forum en ik gok dat hier nog even rond blijf hangen.

Alvast bedankt voor reacties
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 03.08.2013 - 22:55  ·  #2
Welkom.

Ik heb mijn V70 2.5D automaat uit '99 met 370.000km ervaring afgelopen mei gekocht voor €1600.-
Iets meer km's maar met aantoonbaar alle onderhoud en van tweede eigenaar in een meer dan smetteloze staat.

Vol leer en stoel+achterbankverwarming kreeg ik er gratis bij.
De 17" R- wielen heb ik naderhand aangeschaft.

Niet helemaal hetzelfde maar zo heb je wat vergelijkingen materiaal.

Ik zou zo zeggen: tot €2500.- is redelijk.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 03.08.2013 - 23:30  ·  #3
Rayman,

Welkom op ons altijd gezellige en informatieve forum! Dat je zowel hier als van de Volvo in spé mag gaan genieten. Mij lijkt het een goede keuze want deze zijn echt onverwoestbaar! :D

Groetjes,

Tristan
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 03.08.2013 - 23:42  ·  #4
Hoi Remon,

Welkom hier.
Je vraag staat in het goede topic.
Echter, jezelf even voorstellen is wel zo leuk.
Je kunt dit hier doen.
Marc de Rooij
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 56
Berichten: 162
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 05.08.2013 - 15:04  ·  #5
Ik heb mijn V70 afgelopen voorjaar gekocht voor € 1.600,00. en dit is een 2000 versie.

Wel zit er meerdere schades aan mijn auto en had nog APK tot 17 augustus.

Ik denk dat 2500-3000 en redelijke handelsprijs is voor bedrijven en particulier en misschien bij een familie lid of goede vriend kan je hem wel goedkoper krijgen.

En bij autofanaten altijd goed en veel beloven dat je de auto als je eigen vrouw gaat behandelen en er zuinig op bent de rest van je leven.

Nog plezier met de komende 300.000 km die je er mee gaat rijden. :D
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 05.08.2013 - 15:48  ·  #6
Waarschijnlijk gaat het hier om een Classic uit 99 of nog net 2000 met (relatief) weinig km. Ik zou ze zeggen tussen de 1800 en 1900 euro
RaymanB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 08.08.2013 - 23:24  ·  #7
Om bij het begin te beginnen; bedankt voor de reacties. Ik moet zegen, de prijzen die ik zo hoor balen behoorlijk mee.

Vandaag toevallig de volvo gezien, kreeg gelijk de grand tour en hoe alles onderhouden is. Airco is gedaan met fluor oid, mocht die ooit lekken kun je het zien met blacklight.

Gelijk een afspraak gemaakt voor morgen, dus eens kijken hoe zo'n V70 rolt.

Keep you posted.
RaymanB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 08.08.2013 - 23:28  ·  #8
Vallen behoorlijk mee, de prijzen (swype he ;-))

Zelf had ik hoger verwacht gezien km, keurige staat van onderhoud, nieuwe distributie riem en set wintermaanden op velg. Winterbanden moet ik toch aanschaffen als het weer kouder wordt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 08.08.2013 - 23:35  ·  #9
Goed nieuws man! :D Ik wens je dan morgen alvast heel veel plezier! ;) Echter kijk uit voor het Volvo-virus hoor! Als deze je eenmaal in zijn greep heeft, ben je echt niet meer te genezen! :D
RaymanB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 08.08.2013 - 23:40  ·  #10
Ik zal m'n portemonnee thuis laten ;-)

Misschien een nieuwe zekering voor de juiste weerstand
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 08.08.2013 - 23:42  ·  #11
Hahaha dat zou je kunnen overwegen! :D Echter ben ik bang dat je toch overgeleverd gaat worden aan het virus dat Volvo heet! ;) Veel plezier man! :love:
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 09.08.2013 - 19:59  ·  #12
Nou, kom maar op met je bevindingen.
We zijn allemaal erg benieuwd ^_^ .
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 09.08.2013 - 20:15  ·  #13
Lijkt erop dat hij te druk is om naar de extra's te kijken.
Hoe dn ook, ik ben wel benieuwd hoe het af is gelopen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 10.08.2013 - 01:53  ·  #14
Hij is te druk met rijden!! Een Volvo... Daar ben je toch niet meer uit te slaan als nieuweling!? Maar heb je hem nou gekocht of niet?? :devil: O-) :lol: :love:
RaymanB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Aanbod v70 diesel automaat 1999

 · 
Posted: 10.08.2013 - 07:22  ·  #15
Daar ben ik weer (pas)

Rijdt soepel, even wennen aan het hele automaat systeem en de oude diesel geluiden die je in een nieuwere auto toch minder hoort. Maar pluspunt, je hoort de motor ook bij wat meer toeren;-)

Gelijk geleerd wat een kickdown is en doet. De %#$$@¿ wat een brute kracht in zo'n beest (beesie mag en kun je het niet noemen! Is dat het virus pratende?)

Remmen werken ook prima, bij het herproeven was het avondmaal nog steeds lekker. Bij remmen vanuit hoge snelheid de handjes los aan het stuur, maar achter de rug kon ook.

Werking van de airco gaf direct kippenvel. Is dat een goed teken;-)?

Onderhoudshistorie gezien en op papier gezien. Naast een oude radio is er bijna niets aan te merken op de auto.

-service lampje brandt : oliefilter wordt vervangen voor de apk van volgende week en daarna gaat dat lampje weer uit.

-engine lampje brandt : komt door afsluiting van de ERG?(ik kan er een letter naast zitten) ivm hergebruik uitlaatgassen en voorkoming roetaanslag. Bij reset van de computer gaat het lampje uit, maar na verloop van tijd weer aan? (jullie ervaring?)

Automaat bak 4xgespoeld bij 186.000. Distributieriem bij 96.000 en volgende week bij 204.000 (van externe informatie bron erg lage km stand).
Ruiterwissermotor achter vervangen.
Bedieningspaneel elektrische ramen vervangen.
Remschijven zijn net vervangen.
Gasvering klep 2 jaar terug vervangen.
Alle filters en olie jaarlijks vervangen.
Wat schakelaartjes en lichtjes vervangen.
Louvre luchtdingetje vervangen. (zat een scheurtje in, dus moest nieuw)
Ligt een 2e ruitenwisser schakelaar bij het reserve wiel. Deze haperde, maar alleen het stekkertje zat los, maar de nieuwe module was al op de kop getikt.

Verder vergeet ik nu vast dingen :-P

STC schijnt heerlijk te zijn in de winter in combinatie met de "W" stand. (in combinatie met bijgeleverde winterbanden op velg)

Verbruik is nu 1op12 bij gem snelheid 23km/u (korte stukjes de laatse tijd, daarom gaat de auto weg)

Ik weet verder even niets dan dat dit een goede bak is.

Graag hoor ik jullie advies.

Een goed weekend dames en heren
 
Selected quotes for multi-quoting:   0