Net voor de lol even een oude as open gemaakt; gewoon om te kijken hoe het er daar uitziet.
De homokineet (wielzijde) heeft gewoon het stijve, donkere grijze vet. Maar toen ik aan de bakzijde de as losmaakte, kwam er een soort bruine, vloeibare smurrie uitdrijven. Het is vettig, maar qua substantie zo vloeibaar als wat. Is dat normaal?
Ik vraag het omdat ik de as verwijderd had wegens trillingen. Nu kan ik me voorstellen dat dat zwarte vet wel blijft zitten, maar dat vloeibare is een ander verhaal.
Ik ben benieuwd of iemand ooit ook zo'n bruine vloeibare smurrie tegengekomen is.
De homokineet (wielzijde) heeft gewoon het stijve, donkere grijze vet. Maar toen ik aan de bakzijde de as losmaakte, kwam er een soort bruine, vloeibare smurrie uitdrijven. Het is vettig, maar qua substantie zo vloeibaar als wat. Is dat normaal?
Ik vraag het omdat ik de as verwijderd had wegens trillingen. Nu kan ik me voorstellen dat dat zwarte vet wel blijft zitten, maar dat vloeibare is een ander verhaal.
Ik ben benieuwd of iemand ooit ook zo'n bruine vloeibare smurrie tegengekomen is.
) maakt het mogelijk om de as in de lengte wat speelruimte te geven (dus inveren e.d.).
De versnellingsbakkant zal mijns inziens veel vaker en langer heet zijn dan de wielkant. Maar dat kan bij sommigen natuurlijk andersom zijn.
Ik zal om dit eens af te ronden eens kijken of ik een as die ik heb liggen (bijna nieuw) eens open kan maken aan beide kanten.. Foto's zeggen meer dan al die theorieën.