aanhanger verlichting

 
 
 
 
 
bromar
 
Avatar
 
Subject:

aanhanger verlichting

 · 
Posted: 09.12.2012 - 11:17  ·  #1
hallo ik heb op mijn volvo een 7 polige stekker nu heb ik een paardentrailer gekocht ook deze is 7 polig nu zitten er twee werklampen achter op de trailer die doen het niet weet iemand hoe die moet aangesloten worden

alvast bedankt
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: aanhanger verlichting

 · 
Posted: 09.12.2012 - 11:44  ·  #2
Quote door bromar

hallo ik heb op mijn volvo een 7 polige stekker nu heb ik een paardentrailer gekocht ook deze is 7 polig nu zitten er twee werklampen achter op de trailer die doen het niet weet iemand hoe die moet aangesloten worden
alvast bedankt

Even Google gebruiken om de stekkerbezetting van de 7-polige aansluiting te zoeken.
Voor de werklampen heb je dan de constante voeding plus massa nodig.
Vaak zul je zien dat de constante voeding niet is aangesloten op de auto, omdat ze daar bij een 7-polige doos het mistachterlicht hebben geplaatst. Doe als test dat maar eens aan en kijk of de werklampen dan wel branden.
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: aanhanger verlichting

 · 
Posted: 09.12.2012 - 13:01  ·  #3
meestal wordt de binnenverlicting aangesloten op 1 van de 2 draden die gebruikt worden voor de achterverlichting
ofwel(indien mistlamp ontbreekt) op de draad van de mistlamp
bromar
 
Avatar
 
Subject:

Re: aanhanger verlichting

 · 
Posted: 15.12.2012 - 10:09  ·  #4
het blijkt dat de werklampen op de paardentrailer gaan branden als ik de mistlamp achter van de auto aan zet
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: aanhanger verlichting

 · 
Posted: 15.12.2012 - 11:07  ·  #5
Quote door bromar

het blijkt dat de werklampen op de paardentrailer gaan branden als ik de mistlamp achter van de auto aan zet

Precies, dat schreef ik reeds hier boven.
Dus even deze aansluiting veranderen en je hebt het opgelost, of misschien zo laten en de mistlamp achter aan doen als je de werklampen nodig hebt ^_^
 
Selected quotes for multi-quoting:   0