Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 
 
 
 
 
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 09.06.2020 - 22:18  ·  #16
Klopt zeker,
Alleen het risico dat als je hem over 2 jaar weg doet. Dat je er slooppremie voor kunt vangen, is best aanwezig als het op dit tempo door gaat.
En een afschrijving van 99% is ook aanzienlijk te noemen.

Ze raken ze nu al eigelijk niet meer kwijt
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1688
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 09.06.2020 - 22:46  ·  #17
Quote door Mark

Bij 15.000 per jaar zou ik geen diesel meer overwegen.
Diesels wagens zijn spotgoedkoop momenteel omdat er geen vraag meer naar is.
Met al die roettaks en steden die op termijn diesels gaan weren zou ik toch overstappen op benzine.


En toch gaat het niet lang duren voordat de overheid zich realiseert dat de roet uitstoot van alle benzine auto ( ja ook de kleintjes ) van voor 2017 ( zonder roetfilter ) vele male meer is dan een grote diesel met roetfilter, en je dan met je benzine auto ook niet meer de binnensteden in mag.
Markprinsen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 12
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 11.06.2020 - 15:01  ·  #18
Waarom kijk je niet naar een LPG auto (met dus de LPG installatie er al in). Ik zelf rij een V70 2.0 145pk met Vogels VGI installatie. Het blok is bulletproof (geen turbo en heeft een ketting). De MRB is 107 euro per maand terwijl benzine 72 euro is. Diesel zou 160 euro per maand zijn. Nou, voor 51 cent per liter (drie keer zo goedkoop als benzine) lach ik me natuurlijk rot (met een verbruik van 1 op 11).

Het omslagpunt ligt dus al rond 1 x tanken per maand...

De auto is overigens voor een redelijk bod te koop.
post767
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 11.06.2020 - 17:47  ·  #19
Zou nog even terug koppelen, eerlijk gezegd viel het me reuze mee, lange uitgebreide proefrit gemaakt en inderdaad ff snel inhalen als je 100 rijdt vergt terugschakelen naar z’n vier en zelfs dan geen vergelijk met m’n huidige D5, maar verder comfortabel er rustig rijden.
Alleen deze specifieke auto wordt het niet, onderhoud en km stand onzeker, ik ga van het weekend een andere D2 bekijken. Thnx vd input
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 11.06.2020 - 18:02  ·  #20
Dit is een vijfcilinder op benzine en aardgas (CNG), waarbij de handelaar zich in het bouwjaar heeft vergist (staat als 2010 geadverteerd) en daardoor de prijs best wel gunstig is. Het is modeljaar 2013 namelijk. https://www.autotrack.nl/a/volvo-v70-49766030
Wel even op basis van het chassisnummer de km.stand verifiëren, het is Zweedse import.
Daarna de aardgasinstallatie vervangen door LPG en je kunt heel luxe en goedkoop gaan roffelen, het zal nog wel even duren voordat Euro-5 benzinemotoren worden geweerd.
post767
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 11.06.2020 - 21:24  ·  #21
Thnx, maar ik zoek toch echt een diesel. Het is alleen nog niet duidelijk of het een D3 wordt of een jongere D2😉
Ik laat het weten als hij voor de deur staat, en dan komt mijn optisch niet zo fraaie maar technisch nog heel goede D5 in de verkoop hoek te staan
Duidelijk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 54
Homepage: duidelijk.nl
Berichten: 51
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 11.06.2020 - 21:48  ·  #22
Quote door brinkie

Dit is een vijfcilinder op benzine en aardgas (CNG),

Daarna de aardgasinstallatie vervangen door LPG en je kunt heel luxe en goedkoop gaan roffelen, het zal nog wel even duren voordat Euro-5 benzinemotoren worden geweerd.



Waarom zou je CNG vervangen voor LPG, dat is in meerdere opzichten een downgrade.

Ik ben erg benieuwd waarom je dat wil doen.
Een V70 op CNG kan met een beetje moeite 1 op 18 halen.
En dat voor 1,18 euro per Kg.
Daarnaast als je groengas tankt(bijna alle cng pompen) rij je 100% groen.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 12.06.2020 - 08:52  ·  #23
Quote door Duidelijk

Quote door brinkie

Dit is een vijfcilinder op benzine en aardgas (CNG),

Daarna de aardgasinstallatie vervangen door LPG en je kunt heel luxe en goedkoop gaan roffelen, het zal nog wel even duren voordat Euro-5 benzinemotoren worden geweerd.



Waarom zou je CNG vervangen voor LPG, dat is in meerdere opzichten een downgrade.

Ik ben erg benieuwd waarom je dat wil doen.
Een V70 op CNG kan met een beetje moeite 1 op 18 halen.
En dat voor 1,18 euro per Kg.
Daarnaast als je groengas tankt(bijna alle cng pompen) rij je 100% groen.


omdat 1:18 eigenlijk alleen met H-gas goed te halen is en we in nederland op een pomp na alleen maar L-gas hebben waar je eerder 1:16 mee haalt. En je dus ongeveer maar 200-230km op een volle tank kunt rijden omdat er maar iets van 15 kg max in gaat. Tel daar bij op dat de lpg de helft van de prijs (maar niet het dubbele van het verbruik) is en de MRB identiek voor beide branstoffen is en je komt er op uit dat LPG dus ook nog eens goedkoper rijden is.
Verder kun je het tanken van CNG in frankrijk vergeten, officieel zijn er wel een handjevol stations maar die zijn voor 80% buiten gebruik. In de rest van de EU is CNG tanken overigens heel goed te doen.

De enige voordelen van CNG zijn dat het de meest mileuvriendelijke brandstof is, en dat auto's op CNG 2e hands vaak goedkoper zijn dan LPG exemplaren in aanschaf. Verder is onderhoud aan het CNG systeem nihil tov LPG maar als er iets kapot gaat aan het CNG systeem dan zijn de onderdelen schaars en duur (behalve bij Verdampere in helvoirt).
Echter, als het er al in zit dan is er heel goed mee te leven (ik doe het al 2 jaar en 90.000 km) maar als je het nieuw in laat bouwen dan zou ik toch echt voor LPG kiezen.
Duidelijk
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 54
Homepage: duidelijk.nl
Berichten: 51
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 12.06.2020 - 11:30  ·  #24
Bedankt voor je antwoord,

Wij rijden ook al jaren CNG, mijn vrouw rijdt een Fiat Panda CNG af-fabriek.
Ik werk veel voor de duurzame sector en dan is een fossiele auto vaak not-done.
CNG is idd. De meest schone brandstof en zelfs schoner en milieuvriendelijker dan electrisch. (bij groengas)

Dit is met name de reden voor mij om specifiek op CNG te rijden.
post767
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 15.06.2020 - 21:35  ·  #25
Het wordt toch geen D2 voor mij, na uitgebreid er in te hebben gereden, mis ik toch het stukje extra dat mijn D5 nu heeft, te veel schakelen te weinig koppel! Ik zoek verder naar een d3/4
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Aankoop goed onderhouden V70 D2 handbak met 2.5 ton groot risico op hoge kosten?

 · 
Posted: 15.06.2020 - 22:09  ·  #26
 
Selected quotes for multi-quoting:   0