aankoop

 
 
 
 
 
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

aankoop

 · 
Posted: 17.06.2015 - 12:50  ·  #1
Er wordt hier op dit forum blijkbaar niets gezegd (of weinig) geschreven over de C70.

Ik ben van plan naar een C70 te gaan kijken met volgende kenmerken
bouwjaar 2002
motor 2,0 met 163 pk, met Ricatuning opgevoerd tot 210pk
lpg G3 sinds 2011 (ik weet niet welk merk)
kilometerstand: net geen 90000km
geen onderhoudsboekje, wel belgische carpass die kilometerstand bevestigd

wat is jullie oordeel ? wat klopt er niet of wat is er verkeerd?
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 18.06.2015 - 12:36  ·  #2
Quote door wesp

Er wordt hier op dit forum blijkbaar niets gezegd (of weinig) geschreven over de C70.

Ik ben van plan naar een C70 te gaan kijken met volgende kenmerken
bouwjaar 2002
motor 2,0 met 163 pk, met Ricatuning opgevoerd tot 210pk
lpg G3 sinds 2011 (ik weet niet welk merk)
kilometerstand: net geen 90000km
geen onderhoudsboekje, wel belgische carpass die kilometerstand bevestigd

wat is jullie oordeel ? wat klopt er niet of wat is er verkeerd?


Mijn oordeel is dat er niets over te zeggen valt op grond van alleen wat tekst.
De tekst klinkt goed.
Foto's kunnen een kleine eerste indruk geven en daarna zul je toch live de auto moeten beoordelen.
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 18.06.2015 - 13:52  ·  #3
tja, op foto is er niks mee ,
maar ik had graag geweten of die LPG G3 aan te raden is, en wat die ricatuning als gevolg heeft, en dat er geen onderhoudsboekje is.
Iedereen zegt dat dat veel beter is (onderhoudsboekje), maar wat als er dan geen is. Direct afgeschreven, en kijken naar de volgende ?
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 18.06.2015 - 14:52  ·  #4
Zoals Baksteen al aangeeft: je moet de auto irl bekijken om er een goede indruk van te krijgen. Heb je er zelf geen verstand van, neem dan iemand mee die dit wel heeft, of laat de auto keuren bij een dealer of zo. Boekjes : prettig als ze erbij zitten. Kan een indruk geven van het gedane onderhoud. Zijn ze zaligmakend? Nee, zeker bij importauto's is/ wordt er vaak de hand mee gelicht.

Ik heb bij aanschaf van mijn Volvo (dec. 2012) er wel een boekje bijgekregen. Laatste onderhoud door vorige eigenaar gedaan in oktober 2012 - al het onderhoud was door de Volvo dealer gedaan. Sedertdien heb ik het onderhoud in eigen regie genomen. Bijgevolg is het boekje na oktober 2012 niet meer door een dealer afgestempeld. Maar ik heb er wel een lijst bij waar ik elk kwart literje olie, elk boutje, elke liter brandstof en alle ruim 10.000 euro die ik sedertdien aan de auto heb uitgegeven bijgehouden heb. Ik durf te stellen dat ik bovengemiddeld onderhoud heb gedaan/laten doen aan mijn auto, maar dit staat dus niet in het boekje, maar is wel te zien door iemand met kennis van zaken.
t.menges
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nunspeet
Leeftijd: 40
Berichten: 84
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 18.06.2015 - 22:36  ·  #5
Vind dat een c70 op lpg van 13 jaar oud met 90.000 op de teller wel héél weinig gelopen heeft. zou dus die carpas wel even checken, sommigen adverteren met carpass/nap terwijl die er niet bijzit.
Zou gewoon gaan kijken hoe hij erbij staat. Mijn huidige s60 heeft afgestempelde boekjes maar na een aantal maanden merk ik toch wat dingen die er niet heel fijn aan zijn (rammeltjes, niet altijd fijn koppelingspedaal) terwijl mijn 850 die ik hiervoor had technisch perfect was toen ik m kocht terwijl daar geen boekjes bij zaten (wel alle rekeningen van 8 jaar bij dezelfde garage). Gezond verstand en een kleine dosis geluk is wat je nodig hebt bij de aanschaf en je moet zeker niet overhaast beslissen en verliefd worden, al is dat bij een c70 wel moeilijk ;-)

P.s,

Mocht je meer info willen over de c70 (2002 is eerste type neem ik aan?) kun je even kijken bij de collega's van 't 850forum daar het eerste type c70 is gebaseerd op de s70 die op zijn beurt weer een extreem gefacelifte 850 is :)
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 19.06.2015 - 00:43  ·  #6
Quote door t.menges

Vind dat een c70 op lpg van 13 jaar oud met 90.000 op de teller wel héél weinig gelopen heeft.


Dat is wel een puntje inderdaad.
Hoe lang zit die LPG installatie er al in ?
Waarom zou iemand een 2000 euro uitgeven voor die installatie en hogere wegenbelasting terwijl hij zo weinig rijdt ?

Na 11 jaar 40.000 en dan in 2 jaar naar de 90.000 gereden, dan klinkt het aannemelijk, maar als hij al 10 jaar op LPG staat dan zou ik daar ook vraagtekens over hebben.



De km stand op zich... er zijn wel dingen waaraan je een sterk teruggedraaide teller zou kunnen herkennen, slijtage aan stoelen, pendaalrubbers, stuur, bedieningsknopjes, versnellingspook e.d.





Quote door PvL

Zoals Baksteen al aangeeft: je moet de auto irl bekijken om er een goede indruk van te krijgen. Heb je er zelf geen verstand van, neem dan iemand mee die dit wel heeft, of laat de auto keuren bij een dealer of zo. Boekjes : prettig als ze erbij zitten. Kan een indruk geven van het gedane onderhoud. Zijn ze zaligmakend? Nee, zeker bij importauto's is/ wordt er vaak de hand mee gelicht.

Ik heb bij aanschaf van mijn Volvo (dec. 2012) er wel een boekje bijgekregen. Laatste onderhoud door vorige eigenaar gedaan in oktober 2012 - al het onderhoud was door de Volvo dealer gedaan. Sedertdien heb ik het onderhoud in eigen regie genomen. Bijgevolg is het boekje na oktober 2012 niet meer door een dealer afgestempeld. Maar ik heb er wel een lijst bij waar ik elk kwart literje olie, elk boutje, elke liter brandstof en alle ruim 10.000 euro die ik sedertdien aan de auto heb uitgegeven bijgehouden heb. Ik durf te stellen dat ik bovengemiddeld onderhoud heb gedaan/laten doen aan mijn auto, maar dit staat dus niet in het boekje, maar is wel te zien door iemand met kennis van zaken.


Mee eens !!
Boekjes zijn leuk, maar ik heb ook al wel boekjes gezien die de laatste 6 beurten met pen ingevuld waren, en daarmee verder terug gingen dan de datum waarop de eigenaar de auto zelf had gekocht en sterk de indruk gaven dat 'iemand' gewoon een ingevuld boekje wilde laten zien.

Het merk/type gemonteerde band vind ik ook altijd een goede, als iemand geen geld aan zijn auto wil uitgeven is dat iets waar men snel op bespaard.

En soms is een auto idd door een goede zelfsleutelaar beter onderhouden dan door eoa vage garage. Dat soort dingen moet je zelf wel zicht op hebben of iemand meenemen die daar doorheen kan kijken, anders kun je er beter niet aan beginnen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 19.06.2015 - 09:43  ·  #7
Inderdaad ook een mooie ja. Als ik 'Semperit' of 'Wanli' ofzo zie zitten, ga ik al niet meer kijken. Kans is groot dat dan overal C-merk onderdelen voor zijn gebruikt en alleen het noodzakelijke onderhoud is gedaan.

Inbouw LPG-tank sowieso naar kijken. C70 is vaak een auto voor 'erbij', geen daily, dus lage km's kunnen prima. Maar als LPG er al jaren in ligt, moet je gaan nadenken.
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 19.06.2015 - 19:04  ·  #8
Bedankt voor alle goede raad, gasinstallatie is van 2011,10000km gedaan
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 19.06.2015 - 19:12  ·  #9
wesp
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwrode
Leeftijd: 65
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 22.06.2015 - 14:54  ·  #10
Quote door volvo355

2500km per jaar en dan gas inbouwen. Ik zou toch sterk twijfelen aan de km-stand.


inderdaad, maar is na verandering van eigenaar in 2011ingebouwd. En die heeft elk jaar de wagen zes maand stilgelegd om enkel bij goede dagen te gebruiken
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 22.06.2015 - 15:00  ·  #11
Dus dan krijg je een auto die van de afgelopen 4 jaar er 2 stilgestaan heeft? :'(
René
 
Avatar
 
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 22.06.2015 - 15:03  ·  #12
Quote door EdwardP

Dus dan krijg je een auto die van de afgelopen 4 jaar er 2 stilgestaan heeft? :'(


Idd een vreemd verhaal, ik zou erg twijfelen.
Getuned, gas in laten bouwen en dan de helft van het jaar stil zetten ... :-/
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 22.06.2015 - 16:20  ·  #13
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 22.06.2015 - 16:46  ·  #14
Denk niet dat dat hem is, komt wel veel overeen met wat 'wesp' zegt. Hij zegt: bouwjaar 2002, lpg g3.
Die zwarte hierboven is uit 2003 en heeft geen g3 installatie.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop

 · 
Posted: 22.06.2015 - 16:51  ·  #15
Ik krijg er wel jeuk van. 2k voor gas betalen als ie amper rijdt en het halve jaar stilstaat, het gaat er bij mij niet in. Ook die nieuwe bestuurdersstoel...ik weet het niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0