Aankoop tips XC90

 
 
 
 
 
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoop tips XC90

 · 
Posted: 31.01.2024 - 09:08  ·  #16
Quote door Doeke Dobma

Euro 4 is met roetfilter en wervelkleppen, die motor die problemen met klepstoters krijgt etc. Ik weet het niet exact, wel dat het typisch euro 4 is. Euro 3 is een lekker simpele motor, waardoor ie bullit-proof is. EGR wegschrijven en afdoppen en hij overleeft WWIII.


Quote door Rudolph

Quote door Doeke Dobma

Euro 4 is met roetfilter en wervelkleppen, die motor die problemen met klepstoters krijgt etc. Ik weet het niet exact, wel dat het typisch euro 4 is. Euro 3 is een lekker simpele motor, waardoor ie bullit-proof is. EGR wegschrijven en afdoppen en hij overleeft WWIII.


Oké, die ervaring heb ik zelf niet. Niet in mijn V50 D5, V70 D5 en ook niet in mijn huidige XC90 D5.


Precies wat Doeke omschrijft. Het e.e.a. zal ook wel te maken hebben (gehad) met het onderhoud van de vorige eigenaren.

Overigens was mijn D5 ook een 6 bak automaat.

En niet te vergeten, wat hierboven al beschreven is, de staat van de plastic koplampen.
Die van mij waren dof en hadden scheuren aan de binnenkant van het plastic. Na het schuren en lakken waren ze weer netjes op de scheuren na.

Mocht je er een tegenkomen waarvan de koplampen alleen dof zijn, is het relatief simpel om ze op te knappen omdat je ze gemakkelijk uit de auto haalt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0