aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 
 
 
 
 
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 22:43  ·  #31
Tuurlijk, maar waar het echt om gaat, zijn de km's echt?
Hoe erg kan die wagen aan onderhoud "achterstallig " zijn?
Draagarmen en andere zaken kan je gemakkelijk zien... en andere zaken zijn ook optisch waar te nemen....
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 08.04.2015 - 22:49  ·  #32
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel er mist en hoe echt de boekjes zijn. Nepstempels genoeg te koop. En rij er 50k in een jaar mee, importeer 'm en rij er nog 30k bij tot de volgende beurt (en daarvoor draai je 'm nog even terug), dan heeft een auto wel iets te lijden gehad.

Bovendien heeft niet iedereen een goed technisch oog om slijtage aan draagarmen, dempers e.d. zo te zien. Denk ik. Ik heb enige basiskennis van de techniek van een auto, maar word nog vaak genoeg door bekenden gevraagd om mee te gaan omdat ze er zelf helemaal niets van weten.
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 11.04.2015 - 15:22  ·  #33
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

we hebben helaas het geld niet rond voor begin juni!!!

dus we moeten nog ff doorsparen we hebben onze oog ook op deze volvo laten vallen

http://ww3.autoscout24.nl/classified/269159525?asrc=st|as

ziet er een stuk orgineler uit en geen raare toeters of bellen ingebouwd en geen import en ook net wat minder kilometers :D

We mochten vandaag een saab 9-5 2.3t lenen met 300.000 ton op de teller en dat rijd al erg lekker!! versnelt heerlijk voor als je moet in en uitvoegen etc

ben echt benieuwd naar de volvo v70 2.3 t hoe dat rijd :love: :thumb:
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 11:56  ·  #34
Deze heb ik ook gevonden staan wel meer km op bijna 3 ton wel al veel aan vervangen! http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 13:23  ·  #35
Ziet er niet slecht uit , maar ondanks het lijstje wat vervangen is ,getuned die wielen en verlaging , dat doet hem niet voor mij .
Maar kijken en rijden moet je toch bij interesse .
Verder is het gewoon een auto op leeftijd , en ziet het interieur etc er netjes uit , maar op foto's is dat al gauw .
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 15:00  ·  #36
nou, en dan ben je snel toe aan een radiator, condensor. Die gaan namelijk allemaal rond die tijd, zulk topspul stopt Volvo er ook niet meer in.
En een achterste demper, en de lambda sondes, en kijk eens wat een koppelingetje kost, met dual massa vliegwiel..
Die dingen zie ik allemaal niet in de lijst staan.. buiten de gewone onderhoudszaakjes...
En die zaken zullen zich spoedig aandienen als ze nog niet zijn gedaan.
Vergeet een ding niet, je betaalt hef vooraf, of achteraf..
De wagen kan goed zijn, maar vergis je niet in al die zaken.. als de bovenste zaakjes zich aandienen komt er nog een wagen bij.
En je zult dan ook wel rijp zijn voor de distributie wissel, met waterpomp, natuurlijk pak je de zwetende keerringen ook even mee, en de multiriem en spanner.
Met een beetje pech komt de dynamo er ook nog eens aan, en de startmotor, en natuurlijk heeft dit bouwjaar ook nog de oude ABS controller.
En zo loopt het lekker op hoor. laten we de remmen en zo nog even buiten beschouwing laten en de schokbekers, en de veerpootlagers en rubbers.
Leg alvast maar nog een 4000 extra apart..\
Tenzij de wagen 100% up to date is onderhouden...
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 16:30  ·  #37
Als je zo gaat denken kan je beter geen 2de handse auto kopen want niemand verkoopt de perfecte auto kan altijd wat zijn
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 16:52  ·  #38
dit werd er letterlijk tegen mij gezegt door piet piraat :

Klopt. Als je je zoektocht wat uitbreidt met de 2.4T en de 2.5T heb je al een stuk meer keuze, dat zou wel schelen. En dan heb je 200 of 210pk, daar kom je ook prima mee weg toch?

Verder zou ik me niet verkijken op de tellerstand. Beter eentje met 260k op de klok waar remmerij, dempers en wat andere slijtagedelen al gedaan zijn (zie onderhoudshistorie!) dan eentje met 180k op de klok die al over tijd is voor z'n distributie en waar al die slijtagedelen nog vervangen moeten worden.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 17:32  ·  #39
Klopt op zich ook wel alleen ben je rond die kmstand weer aan de beurt voor dergelijke zaken. Driem moet om de 160kkm bijv en bij een getunede auto wil je dat graag op tijd doen.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 18:05  ·  #40
Ikzelf rijdt een S60 2.4T en moet zeggen dat deze een heerlijk blok heeft, en daarmee zeker het overwegen waard kan zijn.
Het grooste voordeel is dat bij de 2.4T en de 2.5T het koppel al zeer laag vol in komt. Bij 1800 toeren is het max. koppel al aanwezig.

Schakelen bij iets meer dan 2000 toeren levert al een zeer vlotte auto op. Het heeft behoorlijk wat weg van rijden met een diesel, alleen kun je met de benzinevarianten natuurlijk veeeel verder door trekken.
De trekkracht blijft gewoon aanwezig tot je weer opschakelt.

Houd er naast bovenstaande adviezen ook rekening mee dat vermogen en koppel 2 totaal verschillende zaken zijn.
Koppel = trekkracht en gebruik je om op te trekken of om te versnellen.
Vermogen = kracht wat je nodig hebt om een bepaalde snelheid te kunnen behalen. Dit heeft meer te maken met de topsnelheid.

Hetgeen de auto vlot doet aanvoelen is koppel en niet zozeer vermogen.

BMW's bijvoorbeeld hadden voor het turbotijdperk vrij hoogtoerige motoren. D.w.z. het koppel kwam pas relatief laat inzetten (3500 toeren of hoger). Dit toerental zul je in de praktijk over het algemeen niet zo vaak gebruiken, dus kan een auto dan wat trager aanvoelen dan eenzelfde auto die hetzelfde koppel al bij 2000 toeren heeft. E.e.a. zal afhangen van hoe het koppel verloopt (piekerig of juist extreem vlak, of neemt het koppel bij een bepaald toerental ineens toe bijv.).

Kortom, overweeg zeker een 2.4T en 2.5T als je kijkt naar een T5. Probeer eens een proefritje te maken in de diverse types.

Succes in ieder geval met de aankoop! Die laatste rode T5 is trouwens wel een erg mooie auto om te zien. :love:
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 20:19  ·  #41
Wij hebben een t5 en 2.5t (2.4t gehad) dus kan redelijk vergelijken.

Je merkt inderdaad dat de 2.4t en 2.5t onderin veel meer koppel hebben, bij een beetje gas geven schieten ze vooruit. Ik vind dat de t5 onderin wat minder power heeft, niet erg maar wel anders dus ik raad aan om met beide motoriseringen proef te rijden. Met een t5 zul je iets hogere toeren moeten rijden om flink te versnellen. Als je eenmaal op snelheid bent en je wilt versnellen is de t5 sneller. bijvoorbeeld van 120-150. Een t5 heeft eerder de neiging om terug te schakelen (geartronic) omdat die onderin nog niet zoveel trekkracht heeft. ik persoonlijk zou voor een 2.5t of 2.4t kiezen.

Ze rijden alle drie lekker dus een slechte keus is er eigenlijk niet :thumb:
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 20:24  ·  #42
Aan de beurt voor onderhoud ben je altijd en ik snap de opmerkingen van Raymond van TPR wel: als het tegenzit ben je nog een bak geld kwijt. Een grote auto als een V70 is sowieso niet echt goedkoop te rijden. Het is simpelweg verstandig om een potje achter de hand te houden voor onderhoud. Voordeel wat je bijvoorbeeld bij die bordeauxrode hebt is dat de aandrijfassen en draagarmen al zijn gedaan, da's prettig. En de schokbrekers, ook fijn. Maar de rest van wat er vermeld staat is eigenlijk 'gewoon' een beurtje. Distributie komt eraan een jaartje en inderdaad: hoe is het met de koppeling enzo? Hoe is het met de 19" banden? Kaal, of net nieuwe A-merk banden eronder?

Ter vergelijking: mijn T5 had ongeveer evenveel gelopen bij aankoop. Schokbrekers, motorsteun, gasklephuis, carterventilatie, distributie, remmerij, aandrijfas, allerlei belangrijke zaken die al gedaan waren. Twee sets wielen erbij, allebei in goede staat. Maar toch bleek na aankoop dat de veerpootrubbers gaar zijn, de dynamo heeft z'n beste tijd gehad en de radiateur hemelde na twee weken al. Tevens moest de bak nog geflusht worden. Dus ondanks dat van alles goed was, heb ik ook nog wel wat kosten te gaan. Ik heb de eerste 2k afgedekt doordat die door vorige eigenaren al gedaan waren, maar er staat ondertussen ook nog wel voor ruim duizend euro op de rol (en ik heb al wat reparaties gedaan). Startmotor en koppeling hoop ik (voorlopig) niet te hoeven doen, maar zeker weet je het nooit.

Wat men probeert te zeggen is: V70's zijn fijne auto's, zo'n T5 rijdt prima. Maar zorg ervoor dat je er eentje koopt waarbij zoveel mogelijk al gedaan is, want zeker weten dat je nog wel wat dingen voor je kiezen krijgt. De perfecte auto wordt immers niet verkocht. En daar moet je rekening mee houden, door niet op de max van je budget te kopen. Ik zou dan eerder die van 4k kopen (beetje onderhandelen naar 3.5) en 1.5k klaarleggen voor onderhoud het eerste halfjaar, dan die van 6k kopen en bij het eerste onderhoudsbeurtje tranen in je ogen krijgen van de factuur.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 20:39  ·  #43
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 21:50  ·  #44
Ja ik snap het allemaal we gaan zaterdag kijken voor diegene voor 4 k over 20 duizend moet distributie gedaan worden hij is tegemoet gekomen voor 3750 euro rijd de auto heerlijk zonder raare fratsen gaat die mee naar huis
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 12.04.2015 - 23:51  ·  #45
Zodra je een auto koopt van 14 jaar oud moet je gewoon er vanuit gaan dat je nog een aardig bedrag voor onderhd gaat kwijt zijn.

Ik reserveerde 2000 voor onderhoud van mijn V70 2001
Is het minder heb je mazzel is het meer heb je pech.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0