aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 
 
 
 
 
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 09:16  ·  #46
Distributieriem waterpomp spanrol plus monteren kost 400 in nijmegen bij garage kom ik uit op totaal 4150 euro voor de auto
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 11:15  ·  #47
Advertentie is niet meer beschikbaar, auto is dus verkocht?
Ik zou zoals eerder aangegeven, een kleine 1000 euro sowieso (altijd) apart houden. Uiteindelijk kom je altijd wel wat dingen tegen (had ik ook).
Mijn S80 was op het oog gewoon goed en reed fijn, alleen ben ik mss te perfectionistisch en heb ik er in een jaar tijd nog best wel wat aan uitgegeven. Motorsteunen (2x, boven en onder), draagarmen, stuurkogels (en opnieuw laten uitlijnen), remmen rondom en de uitlaat vanaf de katalysator. En dan heb ik nog geluk dat ik gebruik kan maken van een brug (en verwarmde garage), plus een setje extra handen om te klussen. Als je dat moet laten doen allemaal ben je nog best wel wat geld kwijt.
dhrgj87
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nijmegen 024
Leeftijd: 36
Berichten: 159
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 12:49  ·  #48
Ik ga zaterdag kijken bij de volvo in welk staat die verkeert en ik kan gelukkig goedkope adresjes voor het te laten maken van autos ik rijd gelukkig niet veel km op jaarbasis denk rond de 10.000
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 16:07  ·  #49
Quote door TPR Powerflush

nou, en dan ben je snel toe aan een radiator, condensor. Die gaan namelijk allemaal rond die tijd, zulk topspul stopt Volvo er ook niet meer in.
En een achterste demper, en de lambda sondes, en kijk eens wat een koppelingetje kost, met dual massa vliegwiel..
Die dingen zie ik allemaal niet in de lijst staan.. buiten de gewone onderhoudszaakjes...
En die zaken zullen zich spoedig aandienen als ze nog niet zijn gedaan.
Vergeet een ding niet, je betaalt hef vooraf, of achteraf..
De wagen kan goed zijn, maar vergis je niet in al die zaken.. als de bovenste zaakjes zich aandienen komt er nog een wagen bij.
En je zult dan ook wel rijp zijn voor de distributie wissel, met waterpomp, natuurlijk pak je de zwetende keerringen ook even mee, en de multiriem en spanner.
Met een beetje pech komt de dynamo er ook nog eens aan, en de startmotor, en natuurlijk heeft dit bouwjaar ook nog de oude ABS controller.
En zo loopt het lekker op hoor. laten we de remmen en zo nog even buiten beschouwing laten en de schokbekers, en de veerpootlagers en rubbers.
Leg alvast maar nog een 4000 extra apart..\
Tenzij de wagen 100% up to date is onderhouden...



Nou, dat ben ik dus niet met je eens. Hoezo gaat de radiator en condensor stuk bij de 200K???? Heb zelf T5 gehad en nu V70R en daar is met de radiator en consendor niets mee gebeurd (400K op T5..)
GertjanT
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Enschede
Homepage: gertjantillema.nl
Berichten: 25
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 16:14  ·  #50
Kijk uit met die 'goedkope adresjes'. Hoewel de mensen kundig en eerlijk kunnen zijn, vragen verschillende merken echt een beetje eigen kennis. En een turbo is dan weer een apart verhaal. Je zal niet de eerste zijn die voor weinig een nieuwe turbo heeft laten plaatsen terwijl daar het probleem niet lag.

Klein voorbeeldje: mijn blok lekte wat olie. Daar kwam bij dat ik soms een fatsoenlijke turbo had, maar meestal (en dat werd erger) had ik weinig tot geen turbo tot m'n beschikking. Ik ging vrezen voor de turbo, ook al redeneerde ik 'een kapotte turbo doet het nooit, iets wat er omheen dingen regelt kan ervoor zorgen dat een turbo het soms niet doet'. De eerste adviezen van de APK-man (zit om de hoek, geen speciale Volvo-kennis, vriendelijk en eerlijk) gingen toch richting nieuwe turbo. Blijkt het de watertemperatuursenor te zijn. Die dingen geven na verloop van tijd (half) de geest en geven geen uitleesfouten maar wel raar gedrag. Vervanging kost 10-20 euro, dat lekken blijkt een o-ring van een paar euro...
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 16:27  ·  #51
Quote door marc apeldoorn

Quote door TPR Powerflush

nou, en dan ben je snel toe aan een radiator, condensor. Die gaan namelijk allemaal rond die tijd, zulk topspul stopt Volvo er ook niet meer in.
En een achterste demper, en de lambda sondes, en kijk eens wat een koppelingetje kost, met dual massa vliegwiel..
Die dingen zie ik allemaal niet in de lijst staan.. buiten de gewone onderhoudszaakjes...
En die zaken zullen zich spoedig aandienen als ze nog niet zijn gedaan.
Vergeet een ding niet, je betaalt hef vooraf, of achteraf..
De wagen kan goed zijn, maar vergis je niet in al die zaken.. als de bovenste zaakjes zich aandienen komt er nog een wagen bij.
En je zult dan ook wel rijp zijn voor de distributie wissel, met waterpomp, natuurlijk pak je de zwetende keerringen ook even mee, en de multiriem en spanner.
Met een beetje pech komt de dynamo er ook nog eens aan, en de startmotor, en natuurlijk heeft dit bouwjaar ook nog de oude ABS controller.
En zo loopt het lekker op hoor. laten we de remmen en zo nog even buiten beschouwing laten en de schokbekers, en de veerpootlagers en rubbers.
Leg alvast maar nog een 4000 extra apart..\
Tenzij de wagen 100% up to date is onderhouden...



Nou, dat ben ik dus niet met je eens. Hoezo gaat de radiator en condensor stuk bij de 200K???? Heb zelf T5 gehad en nu V70R en daar is met de radiator en consendor niets mee gebeurd (400K op T5..)


dat mag natuurlijk maar waarom zou jouw ervaring wél de waarheid zijn?
Bij dergelijke kmstanden (200k+) gaat slijtage een grote(-re) rol spelen en als je net de pech hebt dat jij degene bent die dat mag gaan betalen, ben je nog even bezig.
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 16:29  ·  #52
Quote door R-W

Quote door marc apeldoorn

Quote door TPR Powerflush

nou, en dan ben je snel toe aan een radiator, condensor. Die gaan namelijk allemaal rond die tijd, zulk topspul stopt Volvo er ook niet meer in.
En een achterste demper, en de lambda sondes, en kijk eens wat een koppelingetje kost, met dual massa vliegwiel..
Die dingen zie ik allemaal niet in de lijst staan.. buiten de gewone onderhoudszaakjes...
En die zaken zullen zich spoedig aandienen als ze nog niet zijn gedaan.
Vergeet een ding niet, je betaalt hef vooraf, of achteraf..
De wagen kan goed zijn, maar vergis je niet in al die zaken.. als de bovenste zaakjes zich aandienen komt er nog een wagen bij.
En je zult dan ook wel rijp zijn voor de distributie wissel, met waterpomp, natuurlijk pak je de zwetende keerringen ook even mee, en de multiriem en spanner.
Met een beetje pech komt de dynamo er ook nog eens aan, en de startmotor, en natuurlijk heeft dit bouwjaar ook nog de oude ABS controller.
En zo loopt het lekker op hoor. laten we de remmen en zo nog even buiten beschouwing laten en de schokbekers, en de veerpootlagers en rubbers.
Leg alvast maar nog een 4000 extra apart..\
Tenzij de wagen 100% up to date is onderhouden...



Nou, dat ben ik dus niet met je eens. Hoezo gaat de radiator en condensor stuk bij de 200K???? Heb zelf T5 gehad en nu V70R en daar is met de radiator en consendor niets mee gebeurd (400K op T5..)


dat mag natuurlijk maar waarom zou jouw ervaring wél de waarheid zijn?
Bij dergelijke kmstanden (200k+) gaat slijtage een grote(-re) rol spelen en als je net de pech hebt dat jij degene bent die dat mag gaan betalen, ben je nog even bezig.


Ik reageer alleen op iets wat als feit wordt aangegeven en dat (mijn ervaring) niet is. Het kan gebeuren maar dat hoeft niet....
Het ligt er helemaal aan hoe de onderhoud is uitgevoerd en de auto bereden....
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 16:46  ·  #53
Onderhoud aan radiator en/of condensor?
marc apeldoorn
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 328
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 16:54  ·  #54
Dat was in zijn algemeenheid. Zijn er feiten beschikbaar hoe vaak de condensator of radiator (!!!!) stuk gaat bij Volvo???
Ik ken geen feiten, alleen mijn eigen ervaringen.....
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 19:57  ·  #55
En tegenover elke ervaring, staat weer een andere die precies andersom is. Koffiedik kijken is het gewoon, met slijtagedelen. Het kán heel lang goed gaan, maar dat hoeft niet. En als jij net degene bent die dat allemaal mag betalen, ben je inderdaad zuur.

Die temperatuursensor van hierboven is wel een goede ja. Heb ik nog liggen, maar het is er nog niet van gekomen om 'm eens te vervangen. Binnenkort eens doen, eens kijken of dat iets scheelt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 20:26  ·  #56
Als de sensor aan zijn einde is, kun je nog raar staan te kijken, positief gezien.
En dan denk je nog maar een ding, " had ik veel eerder moeten doen". :-)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 20:29  ·  #57
Dat zou zomaar kunnen. Heb geen idee, merk er niks van dat de huidige kapot is maar na 280k zou dat op zich wel een keer kunnen natuurlijk :D Hopelijk zo een rijtje van verbeteringen. Moet nog even contact zoeken met Dennis voor wat knutselwerk, dan de air-intake reiniging en dat sensortje. Eens kijken of het verbruik dan wat gaat verbeteren, al ben ik er bang voor :P
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 20:35  ·  #58
Of je sensor aan zijn eind is merk je wel als je hem vervangt.
Gezien de veelvuldigheid eigenlijk iets om preventief te doen, want voor het bedrag hoef je het niet te laten.
Sterker zelfs, ik ken garagebedrijven, welke deze standaard vervangen als een auto in onderhoud komt.
En wordt je auto zuiniger na al die behandelingen ?
Ja, maar als een auto makkelijker vooruit komt, dan nodigt hij ook meer uit tot het dieper intrappen van het gaspedaal, dus eindresultaat is dan weer nul. :D
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 20:37  ·  #59
Dat hoef je mij dan weer niet te vertellen :lol: Maar inderdaad, zal 'm ergens in de komende dagen mogelijk eens eruit trekken. Schijnt een klusje van tien minuten ofzo te zijn toch?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: aankoop volvo v70 2.3 t5 250pk

 · 
Posted: 13.04.2015 - 20:40  ·  #60
Quote door Piet_piraat

Schijnt een klusje van tien minuten ofzo te zijn toch?


Yep!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0