Aankoop xc70

 
 
 
 
 
rfs88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Susteren
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Aankoop xc70

 · 
Posted: 14.10.2020 - 09:01  ·  #16
Als we toch 'aan het zeiken zijn', welk merk LPG zit erin? zeker geen Vialle, het gros van de echte Volvo LPG rijders laat Vialle inbouwen ondanks de kosten.
Wellicht is het Prins maar ik ken de schakelaar van Prins niet (altijd Vialle gehad op Volvo).

Wat betreft dure auto's in onderhoud, ik zou nooit voor meer dan 2 tot max 3 particuliere eigenaren gaan en wel met een complete documentatie erbij zodat je de garage(s) kunt nabellen voor specifieke informatie. Stempels of handschriften zeggen 0.0 als dit niet na te trekken is, het liefst wil ik altijd de facturen erbij (nooit gesnapt waarom mensen dit weggooien en niet gewoon netjes ergens bij de auto bewaren).

Import met X aantal eigenaren, dure revisie zojuist gedaan en toch weer de verkoop in? Dit klopt gewoon niet naar mijn gevoel....maargoed even langsrijden kan altijd dus doe vooral wat je zelf voelt :D
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoop xc70

 · 
Posted: 14.10.2020 - 09:26  ·  #17
Quote door rfs88

Wat betreft dure auto's in onderhoud, ik zou nooit voor meer dan 2 tot max 3 particuliere eigenaren gaan en wel met een complete documentatie erbij zodat je de garage(s) kunt nabellen voor specifieke informatie. Stempels of handschriften zeggen 0.0 als dit niet na te trekken is, het liefst wil ik altijd de facturen erbij (nooit gesnapt waarom mensen dit weggooien en niet gewoon netjes ergens bij de auto bewaren).

Alles waar de naam van de vorige eigenaar op staat wordt standaard weggeflikkerd door de handel (zelfs de merkdealer) onder het mom van AVG/GDPR. Ook al koop je een auto van eerste eigenaar bij de merkdealer die 'm vanaf nieuw in onderhoud heeft gehad, je krijgt NUL informatie. Niets. Nada. Met de stempeltjes en krabbeltjes in het onderhoudsboekje moet je het doen. Wat dat betreft heeft deze auto nog een behoorlijke onderhoudshistorie.
jo.lindeboom
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 10
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Aankoop xc70

 · 
Posted: 14.10.2020 - 09:51  ·  #18
Beste mensen,

Nogmaals bedankt voor de vele reacties. Gezien de geschiedenis van de auto laat ik hem maar staan. Er komt vast een mooiere en betrouwbaardere xc/v70 lpg op de markt. Weet je een te vinden die binnenkort te koop komt? En is het een met iets meer pit dan de huidige 170 paarden die ik onder de kap heb momenteel, dan houdt ik me van harte aanbevolen!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Aankoop xc70

 · 
Posted: 14.10.2020 - 10:58  ·  #19
Quote door rfs88

Als we toch 'aan het zeiken zijn', welk merk LPG zit erin? zeker geen Vialle, het gros van de echte Volvo LPG rijders laat Vialle inbouwen ondanks de kosten.
Wellicht is het Prins maar ik ken de schakelaar van Prins niet (altijd Vialle gehad op Volvo).

Wat betreft dure auto's in onderhoud, ik zou nooit voor meer dan 2 tot max 3 particuliere eigenaren gaan en wel met een complete documentatie erbij zodat je de garage(s) kunt nabellen voor specifieke informatie. Stempels of handschriften zeggen 0.0 als dit niet na te trekken is, het liefst wil ik altijd de facturen erbij (nooit gesnapt waarom mensen dit weggooien en niet gewoon netjes ergens bij de auto bewaren).

Import met X aantal eigenaren, dure revisie zojuist gedaan en toch weer de verkoop in? Dit klopt gewoon niet naar mijn gevoel....maargoed even langsrijden kan altijd dus doe vooral wat je zelf voelt :D

Ik denk dat je wel realistisch moet blijven... en daarmee bedoel ik, zo'n auto kopen in deze prijscategorie blijft natuurlijk altijd een gok (je praat over een auto die voor minder dan 10% van de nieuw waarde verkocht wordt). Je kan beter kijken wat de staat is van de auto op dit moment, dan je dood gaan staren naar oude facturen e.d..
Verder, wat Brinkie zegt, tegenwoordig met de privacywetgeving mag een bedrijf niet zomaar allerlei papieren met namen e.d. hebben/meegeven. Mijn S80 zou volledig dealeronderhouden moeten zijn volgens het boekje. Helaas zaten er geen facturen bij. Ik heb contact gehad met de desbetreffende Volvo dealer, ze kenden de auto, maar konden/mochten geen facturen o.i.d. doorsturen.
rfs88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Susteren
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Aankoop xc70

 · 
Posted: 14.10.2020 - 12:16  ·  #20
Quote door brinkie

Quote door rfs88

Wat betreft dure auto's in onderhoud, ik zou nooit voor meer dan 2 tot max 3 particuliere eigenaren gaan en wel met een complete documentatie erbij zodat je de garage(s) kunt nabellen voor specifieke informatie. Stempels of handschriften zeggen 0.0 als dit niet na te trekken is, het liefst wil ik altijd de facturen erbij (nooit gesnapt waarom mensen dit weggooien en niet gewoon netjes ergens bij de auto bewaren).

Alles waar de naam van de vorige eigenaar op staat wordt standaard weggeflikkerd door de handel (zelfs de merkdealer) onder het mom van AVG/GDPR. Ook al koop je een auto van eerste eigenaar bij de merkdealer die 'm vanaf nieuw in onderhoud heeft gehad, je krijgt NUL informatie. Niets. Nada. Met de stempeltjes en krabbeltjes in het onderhoudsboekje moet je het doen. Wat dat betreft heeft deze auto nog een behoorlijke onderhoudshistorie.


Ik heb al verschillende dealers/autobedrijven gebeld van verschillende merken, facturen zijn idd niet te krijgen (die moet de eigenaar zelf bewaren). Wel is het zo dat elke dealer mij netjes informatie gaf over elke stempel die in het boekje stond, wat er bij welke km stand gebeurd is. Zoals gezegd 'het lieft heb ik de facturen erbij', maar het moet altijd mogelijk zijn om bedrijven na te bellen voor specifieke info ahv stempels
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 933
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Aankoop xc70

 · 
Posted: 15.10.2020 - 13:23  ·  #21
Quote door brinkie

Nog een paar leuke dingen:
In 2010/2011 gefinancierd, denk als bedrijfsauto in gebruik geweest (eigenaar was een bedrijf)
Gasombouw op 3 januari 2017
Bij elke APK wel een lijst met reparatiepunten, in september 2018 onder andere "Gasvoerende slangen zichtbaar beschadigd" en "Tankdop (passende) ontbreekt", geeft te denken over de kwaliteit van de gasombouw.
En als klapstuk, de laatste maand is de auto als een soort hete aardappel van handelaar naar handelaar gegaan.
22-9-2020 naar autobedrijf
6-10-2020 naar autobedrijf
8-10-2020 naar autobedrijf

Ik zou 'm lekker laten staan.


waar haal je deze info vandaan? de meeste sites geven dit alleen tegen betaling.

Het LPG systeem is waarschijnlijk een Vogels of Landi, ik heb dezelfde brandstofkeuze schakelaar. Een prima systeem.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0