Aankoopadvies Volvo V70 2007

 
 
 
 
 
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 31.05.2020 - 19:00  ·  #16
Haha, ja het gaat soms in stapjes, maar uiteindelijk snappen ze het ook wel!
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 01.06.2020 - 08:16  ·  #17
Ik vind er zelf iets van. Als je partner het echt niet leuk vind waarom zou je het dan doordrukken?
Ik snap best jou kant ook wel, "die ene mooie auto wil ik graag rijden".
Ik persoonlijk zou het er nog eens over hebben maar als ze stellig is zou ik het niet doordrukken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 01.06.2020 - 16:09  ·  #18
En er staat genoeg te koop, dus je vindt vast wel iets. En als deze ineens verkocht is, dan moest het zo zijn en was hij niet voor jou bestemd.
dodojuice
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 03.06.2020 - 10:15  ·  #19
Sinds ik ben wezen kijken naar de V70 kan ik de auto simpelweg maar niet loslaten..

Ik weet niet of het zo moet zijn, maar ik keek vandaag op de site en de auto is €1000 in prijs verlaagd..dat biedt echt serieus mogelijkheden. Wat denken jullie ervan? Zal ik nog eens contact opnemen met hun?
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 03.06.2020 - 10:26  ·  #20
Ik zou eerst nogmaals contact opnemen met je vrouw 8-)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 03.06.2020 - 10:42  ·  #21
Nou, als het een familiebeslissing is moet je misschien gewoon met z'n allen gaan, dan kan iedereen z'n eigen oordeel vormen. Volvo loopt niet voorop als het gaat om multimedia, en 2014 vs 2007 is op dat vlak een enorm verschil. Ik vind persoonlijk de rust op het dashboard heel aangenaam, ik zit niet te wachten op een groot multimedia touchscreen... tenzij het Mercedes MBUX is, dat werkt echt mooi, of een Tesla, daar hoort het gewoon bij. Maar dat ligt buiten mijn budget, dus ik hoop dat mijn V70 nog heel wat jaartjes meegaat. Rijden is genieten.

Meer verbruik: ja - afhankelijk van rijstijl en gebruik - obv mijn ervaring moet je met deze auto echt wel op 7-7.5l per 100km rekenen (1:14).

De automaat moet je proberen. Het is een klassieke automaat met koppelomvormer. Als je Seat ook automaat is, is het waarschijnlijk zo'n DSG, dat is een veel moderner systeem (soms ook niet probleemloos) maar dat schakelt wel een stuk strakker (in zin van: met minder verliezen).

Rationeel / economisch is het niet logisch, maar daar gaat het bij auto's niet alleen om. Seat vs Volvo... Volvo is wel meer een premium merk, ik denk dat je dat in rijbeleving wel gaat merken. Ik was meteen om toen ik van mijn 2002 Mitsubishi Space Star in mijn 2007 V70n stapte, terwijl ik het van buiten eerst een gezapige politieauto vond, en ben hem daarna alleen nog maar meer gaan waarderen. Daarna is er dan ook weer een opvolger V70 gekomen, terwijl ik ook wel echt verder heb gekeken (ook hier op het forum beschreven).

Ik vind het wel een van de mooiste modellen velgen, ik heb zelf ook een V70 bekeken met die velgen erop, en ben daar nogsteeds weg van.

Toch even een kritische noot:
Full option is leugenarij, want ik zie
- geen schuifdak (voor de een een must, voor de ander een onding - maar het is een optie die er niet op zit),
- geen dicht stuk in de grill dus geen radar, dus geen adaptieve cruise control (die zelf afstand houdt op je voorganger)
- geen lane departure warning systeem
- geen BLIS (blind spot) cameras onder de spiegels;
- geen opligger op het dashboard (afstandswaarschuwing-head up display)
- het navigatiesysteem RTI is hopeloos verouderd (ik heb het ook... helaas) en niet te updaten - laatste versie 2016 of 2018 ofzo, maar niks recenters

Als je de audio enigszins belangrijk vind wil je ten minste High Performance Audio (dat zie je op de display als je de radio aanzet), basic is onvoldoende. Premium is nog mooier maar erg duur en komt niet zoveel voor dacht ik. Dan staat er ook een logootje op de rand van de RTI, dat zie ik niet staan op de foto's.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 656
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 03.06.2020 - 12:54  ·  #22
Tja, als je vrouw het écht niet ziet zitten....

Mijn vrouw wou er eerst ook niet aan: "die is nóg groter dan de V40 die we nu hebben, ik vind dat al groot genoeg!"

Maar ja, die V40 was achterin eigenlijk toch wel te krap voor onze (inmiddels) volwassen zoons, en er zaten toch ook wel wat kosten aan te komen, dus vervangen voor iets ruimers en nieuwers had toch wel de voorkeur.

"Maar misschien durf ik er helemaal niet mee te rijden"....

Oké, gaan we toch een proefrit maken met een V70 van de plaatselijke Volvo dealer, proberen we dat gewoon uit. Is altijd vrijblijvend.

Zo gezegd zo gedaan; afspraak gemaakt bij de Volvo dealer voor een proefrit, uitgebreide proefrit gemaakt waarbij vooral mijn vrouw heeft gereden, enkele rustige plekken opgezocht waar ze even rustig kon proberen file te parkeren en vooruit- en achteruit inparkeren in een parkeervak, en de conclusie "ja, valt eigenlijk wel mee...".

Nog langs huis gereden om even met de zoons te proefzitten, en die waren gelijk enthousiast "ik zou hem kopen!"

Terug gereden naar de dealer, en na wat onderhandelen hebben we de V40 ingeruild en die V70 gelijk gekocht. Nooit spijt van gehad.

Had mijn vrouw er na die proefrit nog steeds niets in gezien, dan was het denk ik niet door gegaan, want zij is wel degene die er het meeste mee rijdt. Ik rij voor mijn werk een Renault Captur (lage bijtelling zodat ik privé wél een leuke Volvo kan rijden, die er als lease-auto niet in zou zitten...).
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 04.06.2020 - 15:36  ·  #23
Eerlijk gezegd ik zou ook voor een euro5 gaan
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1688
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 04.06.2020 - 15:45  ·  #24
Quote door ChrisMe

Eerlijk gezegd ik zou ook voor een euro5 gaan


Dit plus dat je dan Senses hebt, heeft mij toen doen besluiten, toen ik miin XC70 kocht, toch het budget te verhogen.
dodojuice
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 04.06.2020 - 15:58  ·  #25
Ik heb vandaag opnieuw contact gehad met de garage...

Ik moet nu €750 bijbetalen met inruil van mijn Leon, hij krijgt dan nog wel een onderhoudsbeurt conform schema en een nieuwe APK

De radio heb ik nog nagevraagd en dat betreft een Base performance..

Aan de ene kant vind ik het wel heel erg overduidelijk dat de garage deze Volvo graag wil verkopen, het bij te betalen bedrag is immers van €2150 al teruggebracht naar €750, aan de ene kant natuurlijk heel erg mooi maar aan de andere kant maakt het me ook achterdochtig 😒
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 723
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 04.06.2020 - 17:01  ·  #26
Er zijn meer mooie auto's als deze te koop. De handelaar denkt dat hij beet heeft en probeert je over de streep te trekken, maar als het niet goed voelt zou ik het niet doen, zeker niet als het thuisfront het er niet mee eens is. De auto is in alles duurder dan de Leon en 7 jaar ouder en reken maar dat je de wind van voren krijgt als er iets stuk gaat. Dan is jouw lol er misschien ook gauw vanaf.

Base performance is de laagste uitvoering, ik vraag me onderhand af wat er summum is aan deze auto..
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 04.06.2020 - 19:55  ·  #27
Iedere garage wil graag autos verkopen, dus ik hoor niks nieuws. Misschien staat hij er al lang en willen er graag van af. Je kunt je dan afvragen waarom hij al lang te koop staat....
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 04.06.2020 - 20:50  ·  #28
Los van de relatie ongemakken die het kan geven. De auto zelf vind ik ook niet geweldig. De apk is al 3 maanden verlopen en heeft 5 eigenaren gehad. Het hoeft allemaal niks te betekenen, maar de auto staat dus al lang stil. Er staan zoveel mooie V70's te koop. zou mij niet op deze blindstaren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0